Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som ung var jeg skolelei, og valgte helse- og sosial de første par årene. Jeg tok påbygg siste året. Problemet mitt er at jeg har noen programfag fra Vg1 som virkelig drar ned snittet mitt. Dette er også fag det ikke er mulig å ta opp slik jeg har forstått det (yrkesutøvelse heter det ene faget). Jeg er utdannet bioingeniør nå, men ønsker å omskolere meg til noe som krever bedre karakterer. Er det noen mulighet til å endre vitnemålet på et vis ved å ta andre fag som kan fjerne disse programfagene? Mulig dette er dumme spørsmål, men håper noen vet hvordan jeg kan løse dette. 

Anonymkode: 148b9...057

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ta opp igjen faget? Det er jo mulig å ta alle fagene som privatist, så da skulle det vel også være mulig å ta de opp igjen? 

Anonymkode: 5e5e4...880

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor kan du ikke ta opp igjen faget? Det er jo mulig å ta alle fagene som privatist, så da skulle det vel også være mulig å ta de opp igjen? 

Anonymkode: 5e5e4...880

Det er ikke så interessant for meg å ta opp slike fag igjen hvis jeg kan bytte de ut med f.eks. realfag. Det ene faget, prosjekt til fordypning, er et praksisrettet fag som ikke går an å ta opp. Har googlet litt nå, og ser at det kan gå an å erstatte det med andre fag som har nok årstimer. 

Skrevet

Hvor gammel er du?:) kanskje du kan benytte deg av 23/5 regelen?:)

Anonymkode: d4e20...25d

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du?:) kanskje du kan benytte deg av 23/5 regelen?:)

Anonymkode: d4e20...25d

Skulle akkurat inn her og skrive at jeg faller under den regelen. Da kan det jo løse seg :)

Takk! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...