AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Dette er noe jeg aldri har skjønt. Jeg ser det gang på gang, feks på MinMote. Det postes artikler om high fashion, gatemote eller kjedebutikkutvalg. Når det er snakk om HF og gatemote, så er looken ofte avantgarde, showpieces eller kreativ design. Men det er det som gjør mote gøy for de som er interessert i det. Den er ofte lite praktisk, men full av skaperglede. Likevel skjer det uten unntak kommentarene er negative. Som regel er det Bernt-Olav på 56 som sier han ikke har peiling på mote, men dette er det styggeste han har sett ect. Hvorfor klikker folk som ikke bryr seg om mote på en artikkel som handler om mote for å legge igjen sure kommentarer om hvor teit og stygt det er med mote? Jeg skjønner det ikke. Man kan si at ja, alle bruker klær, så alle har lov til å ha en mening om klær. Men jeg kjører bil, men er ikke interessert i mekanikk eller bildesign. Så jeg ville aldri gått inn på en reportasje om bil for å bitche om hvor teit det er å følge med på hva som skjer i bilverdenen og alle som gjør det er hjernedøde duster. Hvorfor er det akseptert å rakke ned på folk som er interessert i mote her i landet? Det virker som et veldig norsk fenomen. Jeg å følge med på hva som skjer i moteverden, men det betyr ikke at jeg ikke har andre interesser, følger den slavisk eller bruker alt jeg tjener på klær, vesker og sko. Det er bare gøy. Det er andre ting som er viktigere her i verden, men det bør være lov å ha en genuin interesse for dette uten å bli stemplet som en overfladisk bimbo. Her feks. Forutsigbare, triste kommentarer: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24415007/sjekk-gatemoten-fra-oslo-runway Anonymkode: 291ea...c63 4
solmåneogstjerner Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Når jeg går inn der så får jeg opp at det er null kommentarer. MEN: absolutt alle av dem som er avbildet har jo helt grusomme/forferdelige klær. Ingen stil i det hele tatt. Ser ut som de har tatt på seg et eller annet som faren deres kastet i søpla for 20/30 år siden. Er det dette som er 'mote'? Takk og lov for at jeg ikke er moteriktig altså. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Fant kommentarene å må si meg enig i det anonym sier. De som kommenterer kommer aldri til å bruke sånne klær nei, fordi de er trauste og har ikke kroppen til det. Anonymkode: e3013...058 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #4 Skrevet 18. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe jeg aldri har skjønt. Jeg ser det gang på gang, feks på MinMote. Det postes artikler om high fashion, gatemote eller kjedebutikkutvalg. Når det er snakk om HF og gatemote, så er looken ofte avantgarde, showpieces eller kreativ design. Men det er det som gjør mote gøy for de som er interessert i det. Den er ofte lite praktisk, men full av skaperglede. Likevel skjer det uten unntak kommentarene er negative. Som regel er det Bernt-Olav på 56 som sier han ikke har peiling på mote, men dette er det styggeste han har sett ect. Hvorfor klikker folk som ikke bryr seg om mote på en artikkel som handler om mote for å legge igjen sure kommentarer om hvor teit og stygt det er med mote? Jeg skjønner det ikke. Man kan si at ja, alle bruker klær, så alle har lov til å ha en mening om klær. Men jeg kjører bil, men er ikke interessert i mekanikk eller bildesign. Så jeg ville aldri gått inn på en reportasje om bil for å bitche om hvor teit det er å følge med på hva som skjer i bilverdenen og alle som gjør det er hjernedøde duster. Hvorfor er det akseptert å rakke ned på folk som er interessert i mote her i landet? Det virker som et veldig norsk fenomen. Jeg å følge med på hva som skjer i moteverden, men det betyr ikke at jeg ikke har andre interesser, følger den slavisk eller bruker alt jeg tjener på klær, vesker og sko. Det er bare gøy. Det er andre ting som er viktigere her i verden, men det bør være lov å ha en genuin interesse for dette uten å bli stemplet som en overfladisk bimbo. Her feks. Forutsigbare, triste kommentarer: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24415007/sjekk-gatemoten-fra-oslo-runway Anonymkode: 291ea...c63 Fordi folk som er opptatt av en så meningsløs ting må få høre at det er lavmål 😂 Anonymkode: 51651...666
Cata Skrevet 18. august 2018 #5 Skrevet 18. august 2018 Etter det jeg kan se er det da ingen som rakker ned på dem som er interessert i mote, bare på klærne som blir vist. Selv finnes jeg ikke interessert, men jeg kikker innom linker som denne en gang i blant likevel. Selv om det som presenteres som "mote" ofte er for spesielt til å finne veien til butikkhyllene så risikerer man likevel at det setter sitt preg på mer normalt utseende klær. Det kan f.eks. være greit å vite om syttitallsstilen er på vei inn igjen FØR jeg rydder klesskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant kommentarene å må si meg enig i det anonym sier. De som kommenterer kommer aldri til å bruke sånne klær nei, fordi de er trauste og har ikke kroppen til det. Anonymkode: e3013...058 En trenger ikke være traust fordi en ikke liker sekkene som disse menneskene har kledd seg opp i. De ser ut som lasaroner Anonymkode: 46f1c...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå