Gå til innhold

Var på vei fra hverandre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så?

Hva med å snakke litt med TS? Du gir fra deg råd om å splitte en hel familie, basert på ti linjer med informasjon. For meg virker det da som det viktigste for deg er å trumfe gjennom et poeng, eller svare fortest mulig, heller enn å utvise omsorg for en familie i krise.

Anonymkode: 850d0...c8d

Hvis du leste innlegget du siterte, så ser du at jeg skrev at det ikke er noe i veien for å bli hvis hun selv aksepterer denne situasjonen. Men hun liker ikke situasjonen. Samtidig vil hun ikke ta opp dette med mannen sin. Fordi jeg har omsorg for TS, prøver jeg å få henne til å forstå at hun må foreta seg noe. Enten kan hun si til mannen at hun vet hva han gjør, vil tilgi og gå videre, men forventer at forholdet til elskerinnen avsluttes. Eller hun kan fortsette som nå. Men nå er hun ikke tilfreds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Du bør i alle fall gi han like mye tid som du selv brukte på å bryte ned forholdet. Deretter stiller dere med like kort, tenker jeg.

Jeg føler vel at jeg har de beste kortene nå. Av og til tenker jeg at det var bra dette skjedde. Jeg tok alt som en selvfølge, ble grinete og kravstor. Nå er ting satt i perspektiv.

Anonymkode: 34f43...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
34 minutter siden, CamillaCollett said:

Men du har to valg:

1) Fortelle mannen hva du vet og si at han må velge mellom deg og henne.

2j Vente og håpe at forholdet til elskerinnen tar slutt.

Personlig ville jeg valgt 

3) Gjøre det slutt

...men det er jo ikke mitt liv vi diskuterer.

4) Vurdere om et åpent forhold kan fungere, hvilket da må gjelde begge veier dersom ønskelig. Hun virker allerede relativt avslappet i forhold til det at mannen har en elskerinne, så da er det kanskje ikke et så stort steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for støtte. Jeg følte meg så dum som aksepterer dette, men kanskje det er lurt :)

Bare hyggelig! Vet om flere som føler det som deg. Og om ganske mange som har splittet familien og angrer i etterkant. Ville det feks være bedre for deg om dere gjorde slutt, og han ble sammen med denne kvinnen, og hun ble stemor til dine barn?

Jeg tenker at det som er dumt er å ta avgjørelser for raskt og på autopilot på grunn av prinsipper. Tror nok dere begge føler en ubalanse hvis det var din skyld at ting ble turbulent. Kanskje dere nå kommer i balanse :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev:

4) Vurdere om et åpent forhold kan fungere, hvilket da må gjelde begge veier dersom ønskelig. Hun virker allerede relativt avslappet i forhold til det at mannen har en elskerinne, så da er det kanskje ikke et så stort steg.

Nei, hvis jeg sier at jeg har oppdaget det må jeg kreve han gjør det slutt med henne. Eller taper jeg all respekt føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel at jeg har de beste kortene nå. Av og til tenker jeg at det var bra dette skjedde. Jeg tok alt som en selvfølge, ble grinete og kravstor. Nå er ting satt i perspektiv.

Kjenner til den ;) 

A blessing in disguise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er merkelig å ikke konfrontere mannen etter at man oppdager noe sånt. Tørr du ikke å ha oppvaskmøte med ham? Kommuniserer dere virkelig så dårlig med hverandre? Hvordan kan forholdet ha blitt bedre når han fortsatt møter henne?

Anonymkode: 8f736...6ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis jeg sier at jeg har oppdaget det må jeg kreve han gjør det slutt med henne. Eller taper jeg all respekt føler jeg.

Kanskje du kan si noe ala at han kan si fra når han føler dere er jevnbyrdige? Da innrømmer du at du vet, men også at du ser hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Hvis du leste innlegget du siterte, så ser du at jeg skrev at det ikke er noe i veien for å bli hvis hun selv aksepterer denne situasjonen. Men hun liker ikke situasjonen. Samtidig vil hun ikke ta opp dette med mannen sin. Fordi jeg har omsorg for TS, prøver jeg å få henne til å forstå at hun må foreta seg noe. Enten kan hun si til mannen at hun vet hva han gjør, vil tilgi og gå videre, men forventer at forholdet til elskerinnen avsluttes. Eller hun kan fortsette som nå. Men nå er hun ikke tilfreds.

Da leser vi saksinformasjonen på vidt ulike måter. Slik jeg leser TS er hun nølende på hva hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig å ikke konfrontere mannen etter at man oppdager noe sånt. Tørr du ikke å ha oppvaskmøte med ham? Kommuniserer dere virkelig så dårlig med hverandre? Hvordan kan forholdet ha blitt bedre når han fortsatt møter henne?

Altså, han traff henne når det nesten var slutt mellom oss, så har vi tatt opp igjen forholdet skikkelig. Det er jo ikke bare hans skyld at det er blitt slik. Det har vært noen glidende overganger her. Også har det gått så lang tid, og nå føles det ikke så vondt lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det ikke plager deg på noen annen måte enn frykten for å tape ansikt, kan du jo finne deg en elsker mens han ennå ikke vet at du vet. Og så en dag bare: "Du, jeg vet at du holder på med Line. Men det er greit, for jeg holder på med Truls. Regner med vi kan ha et åpent forhold fremover nå, så slipper vi begge å gå bak ryggene til hverandre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HerrBæsjerumpehull skrev:

Hvis det ikke plager deg på noen annen måte enn frykten for å tape ansikt, kan du jo finne deg en elsker mens han ennå ikke vet at du vet. Og så en dag bare: "Du, jeg vet at du holder på med Line. Men det er greit, for jeg holder på med Truls. Regner med vi kan ha et åpent forhold fremover nå, så slipper vi begge å gå bak ryggene til hverandre".

Jeg har ingen interesse av å ligge med flere. Jeg elsker mannen min nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, han traff henne når det nesten var slutt mellom oss, så har vi tatt opp igjen forholdet skikkelig. Det er jo ikke bare hans skyld at det er blitt slik. Det har vært noen glidende overganger her. Også har det gått så lang tid, og nå føles det ikke så vondt lengre.

Dere har det ikke bra sammen dersom han fortsatt møter henne. Merkelig at du er så redd for at han skal miste respekt for deg. Han respekterer deg ikke nå for å si det sånn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da leser vi saksinformasjonen på vidt ulike måter. Slik jeg leser TS er hun nølende på hva hun vil.

Ok.

Jeg tolker det dithen at TS, om hun kunne bestemt, ville valgt å ha mannen alene. Men hun er redd for konsekvensene ved å kreve, og redd det betyr at hun ikke får ha ham i det hele tatt. Derfor gjør hun ingenting, så har hun ham i hvert fall litt.

Det finnes ingen fasitsvar her i verden. Men frykt og usikkerhet bør ikke bestemme hva man foretar seg. De kunne hatt et åpent forhold, men for at det skal fungere måtte de hatt en åpenhet og trygghet de ikke har.

Jeg synes dette blir i overkant passivt. Man kan velge å leve som man vil. Men å leve med det som er igjen når alle andre har valgt, det synes jeg er feigt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS er en mann som ønsker fremstille menns utroskap som noe som gavner bedratte kvinner. 

Anonymkode: 31c99...f8e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har det ikke bra sammen dersom han fortsatt møter henne. Merkelig at du er så redd for at han skal miste respekt for deg. Han respekterer deg ikke nå for å si det sånn. 

Men hun har jo flere ganger fortalt hvorfor han ikke respekterer henne. Hun har vært grinete og sur. Man kan ikke forvente respekt uansett hva man gjør her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
Just now, AnonymBruker said:

Ok, det avgjør jo saken. Var bare litt forbløffet over hvor fattet du forholdt deg til det, så tenkte en sånn ordning kanskje kunne være noe for deg. Men glem mitt forslag, og hør heller på @CamillaCollett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har jo flere ganger fortalt hvorfor han ikke respekterer henne. Hun har vært grinete og sur. Man kan ikke forvente respekt uansett hva man gjør her i livet.

Hun har vært grinete og sur, ja. Og legitimerer utroskap i følge deg? Både du og TS bør jobbe med selvrespekten deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS er en mann som ønsker fremstille menns utroskap som noe som gavner bedratte kvinner. 

Anonymkode: 31c99...f8e

Jeg har også tenkt at TS virker nokså på toppen av situasjonen her, og kun søker et GO! fra oss. Men jeg opplever heller at hun sidestiller utroskap med andre typer mangel på respekt. Som det å være grinete, sur og ta ting som en selvfølge.

Dessuten, det er mange kvinner som føler nøyaktig som henne. Så ingen grunn til å anta at hun er en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...