Gå til innhold

Inntrykk av svigerinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er skrevet litt for å dele at alle er ulike. 

Min bror ble sammen med en kvinne. Min søster traff henne før jeg gjorde. Jeg fikk meldinger og telefoner om hvor kravstor hun og hennes to tidligere barn var, hvor slitsomt det var pbha dem på besøk i to hele dager, at min bror er kuet og hele pakka. Min søster mislikte denne dama skikkelig og hennes mann likeså. 

Dette var i nærheten av jul i fjor og jeg ville gjerne feire med min bror og invitere ham og de to barna til jul. Barna skulle være hos sin far, men de voksne takket ja. Ene barnet var med sin mor noen timer lille julaften og hjalp oss å pynte treet. 

Jeg synes hun er skikkelig koselig. Barns er høflige og snille og gjør ikke stor uvesen. Hun har soleklart andre vaner enn oss både innen matlaging og rydding, men så lenge man er høflig og snill så tenker jeg heller mindre på sånt. 

Det er nå over et halvår med debatt mellom meg og søster (kun mellom oss) om hvorvidt vi har fått engel eller djevel til svigerinne. 

Vi er fra samme bakgrunn, gode venninner, mødre begge to og tilsvarende høy utdanning og alder. 

Så trekk pusten om dere hater et nytt familiemedlem, eller noe ber om råd fordi de har svigermor eller svigerbarn fra helvete. Det er svært ofte to som skaper gnisninger like mye som det er to som skaper god kjemi! 

Anonymkode: 357c7...258

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

. Det er svært ofte to som skaper gnisninger like mye som det er to som skaper god kjemi! 

Veldig enig i dette. 

Skrevet

Hva hvis man har gjort alt for å skape kjemi, alt for å ha det hyggelig med svigers/svigerinne, men det går bare ikke? Man er en om å jobbe for et vennskap, da går det jo ikke!

Anonymkode: e79c7...9dc

Skrevet

Jo....men det spørs faktisk litt på personene det gjelder også.

Enkelte ting er universelt sett slitsomt, mens andre er mer variable.

Anonymkode: 18100...394

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er skrevet litt for å dele at alle er ulike. 

Min bror ble sammen med en kvinne. Min søster traff henne før jeg gjorde. Jeg fikk meldinger og telefoner om hvor kravstor hun og hennes to tidligere barn var, hvor slitsomt det var pbha dem på besøk i to hele dager, at min bror er kuet og hele pakka. Min søster mislikte denne dama skikkelig og hennes mann likeså. 

Dette var i nærheten av jul i fjor og jeg ville gjerne feire med min bror og invitere ham og de to barna til jul. Barna skulle være hos sin far, men de voksne takket ja. Ene barnet var med sin mor noen timer lille julaften og hjalp oss å pynte treet. 

Jeg synes hun er skikkelig koselig. Barns er høflige og snille og gjør ikke stor uvesen. Hun har soleklart andre vaner enn oss både innen matlaging og rydding, men så lenge man er høflig og snill så tenker jeg heller mindre på sånt. 

Det er nå over et halvår med debatt mellom meg og søster (kun mellom oss) om hvorvidt vi har fått engel eller djevel til svigerinne. 

Vi er fra samme bakgrunn, gode venninner, mødre begge to og tilsvarende høy utdanning og alder. 

Så trekk pusten om dere hater et nytt familiemedlem, eller noe ber om råd fordi de har svigermor eller svigerbarn fra helvete. Det er svært ofte to som skaper gnisninger like mye som det er to som skaper god kjemi! 

Det kan jo tenkes at søsteren din ikke er så hyggelig hun heller...da blir jo så klart svigerinnen din nervøs, og det merker barna- og girer seg opp.

har du spøtt søsteren din om hva hun tror svigerinnen må føle som kommer inn i en ny familie med sine barn, og blir mislikt med en gang? Stakkars dame, hun merker det sikkert, og det er nok ikke hyggelig for henne..

ta deg en prat med søsteren din. Hun må helt klart skjerpe seg! 

Anonymkode: 16a2d...6bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...