AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Hvis man f.eks booker SAS, men Lufthansa er det du flyr, hvilke bagasjeregler gjelder da? Og sjekker du da inn i SAS skaranken ller LH? Anonymkode: 7b54b...1b2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Du sjekker inn hos SAS dersom flyruten du har er et SK flynummer. De er begge i Star Alliance og samme bagasje regler gjelder. Dette finner du lett ut om du hadde brukt de 5 timene på å Google. Hallo til deg også Anonymkode: 10068...2da
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sjekker inn hos SAS dersom flyruten du har er et SK flynummer. De er begge i Star Alliance og samme bagasje regler gjelder. Dette finner du lett ut om du hadde brukt de 5 timene på å Google. Hallo til deg også Anonymkode: 10068...2da når du booker gjennom SAS så tillater de 23 kg baggasje, men LH tillater mer. mener jeg. Anonymkode: 7b54b...1b2
razza1973 Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 Hei. Lufthansa tillater 1x23 kg i Economy og 2x23 kg i Premium Economy // 2x32 kg for Business og 3x32 kg i First class. Et godt tips angående å vite hvor du skal sjekke inn: Noen ganger så står det SK0866 (for sas) i billetten din, men så blir flyet "operated" av fks Lufthansa. For å finne ut hvor du skal sjekke inn så kan se på avgangstiden på billetten og sjekke dette opp mot avgangstid+destinasjon i app eller på skjermene på flyplassen. På flyplassen sine sider(eller skjermer) står det alltid det flyselskapet som flyr ruten, ikke selskapet som du kjøpte billetten av. Dette gjelder også om du bestiller hos et reisebyrå. Om det er "codeshare" så kan du i noen tilfeller se "SK0866" "rulle" på skjermen, men det er ikke alltid dette skjer. Det som er så greit er at du kan teste og feile så mange ganger du vil på automatene på flyplassen. Om det ikke funker med koden når du trykker på SAS så bare å logge ut og trykke på neste selskap. Da vet du!! Du kan logge inn så mange ganger du orker! Dette kan være veldig komplisert noen ganger, men om du er usikker på flyplassen så spør heller om hjelp og møt alltid opp i god tid. Flyselskapet pleier som regel å gi god informasjon når du bestiller billetten. Hilsen flyplassansatt! 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, razza1973 skrev: Hei. Lufthansa tillater 1x23 kg i Economy og 2x23 kg i Premium Economy // 2x32 kg for Business og 3x32 kg i First class. Et godt tips angående å vite hvor du skal sjekke inn: Noen ganger så står det SK0866 (for sas) i billetten din, men så blir flyet "operated" av fks Lufthansa. For å finne ut hvor du skal sjekke inn så kan se på avgangstiden på billetten og sjekke dette opp mot avgangstid+destinasjon i app eller på skjermene på flyplassen. På flyplassen sine sider(eller skjermer) står det alltid det flyselskapet som flyr ruten, ikke selskapet som du kjøpte billetten av. Dette gjelder også om du bestiller hos et reisebyrå. Om det er "codeshare" så kan du i noen tilfeller se "SK0866" "rulle" på skjermen, men det er ikke alltid dette skjer. Det som er så greit er at du kan teste og feile så mange ganger du vil på automatene på flyplassen. Om det ikke funker med koden når du trykker på SAS så bare å logge ut og trykke på neste selskap. Da vet du!! Du kan logge inn så mange ganger du orker! Dette kan være veldig komplisert noen ganger, men om du er usikker på flyplassen så spør heller om hjelp og møt alltid opp i god tid. Flyselskapet pleier som regel å gi god informasjon når du bestiller billetten. Hilsen flyplassansatt! En ting jeg har erfart ang codeshare er at det er veldig greit å vite flightnummeret til flyselskapet man skal reise med, særlig ved flybytte i utlandet. Jeg kjøpte billett til Johannesburg via SAS sin hjemmeside. Første leg var en Lufthansa flight fra OSL til FRA og andre var med South African Airways fra FRA til JNB. Begge flightene hadde SAS (SK) flightnummer på bookingbekreftelsen/billetten jeg fikk fra SAS. På OSL rullet det mellom Lufthansa (LH) flightnummer og SK flightnummer både på skjermene i avgangshallen, etter sikkerhetskontrollen og ved gate, så det var null stress. Da jeg kom til FRA vistes det kun South African (SAA) og LH flightnummer for flighten videre, SK flightnummeret på billetten dukket ikke opp på skjermen. Heldigvis hadde jeg sjekket SAA flightnummeret i forkant, så det gikk helt fint, men hadde jeg ikke vært reisevant og klar over den problemstillingen kunne det blitt stressende. Anonymkode: 506c3...238 1
razza1973 Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ting jeg har erfart ang codeshare er at det er veldig greit å vite flightnummeret til flyselskapet man skal reise med, særlig ved flybytte i utlandet. Jeg kjøpte billett til Johannesburg via SAS sin hjemmeside. Første leg var en Lufthansa flight fra OSL til FRA og andre var med South African Airways fra FRA til JNB. Begge flightene hadde SAS (SK) flightnummer på bookingbekreftelsen/billetten jeg fikk fra SAS. På OSL rullet det mellom Lufthansa (LH) flightnummer og SK flightnummer både på skjermene i avgangshallen, etter sikkerhetskontrollen og ved gate, så det var null stress. Da jeg kom til FRA vistes det kun South African (SAA) og LH flightnummer for flighten videre, SK flightnummeret på billetten dukket ikke opp på skjermen. Heldigvis hadde jeg sjekket SAA flightnummeret i forkant, så det gikk helt fint, men hadde jeg ikke vært reisevant og klar over den problemstillingen kunne det blitt stressende. Anonymkode: 506c3...238 Jepp. Helt riktig! Er ikke alle som er like flink med å opplyse dette dessverre. Dette ser jeg hver dag på jobb. Derfor om man er usikker så kan man sammenligne med skjermene som jeg sa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå