AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Hei. Jeg er en jente på 18 år. For rundt to uker siden møtte jeg en fyr på en bar. Vi tok to glass vin der, før vi dro hjem til han. Jeg hadde dog drukket en et par glass vin før jeg møtte han. Han var hyggelig, og det var god flyt i samtalen. Da vi kom hjem til han drakk vi enda mer vin, og jeg endte vel opp med å drikke minst en halv flaske vin hjemme hos han. Jeg misliker å ha sex, da jeg hater nærhet, men har tidligere hatt sex fordi jeg synes at det er kleint å si nei, så jeg har bare blitt med på det. Jeg burde ha tenkt på dette før jeg ble med han hjem, men gjort er gjort. Etter en liten stund tok han innlysende nok initiativ til å ha sex (begynte å kle av meg), og siden jeg ikke tør å si nei, så ble jeg med på dette. Jeg husker at vi hadde sex, men det siste jeg husker er at vi hadde sex på sofaen, men jeg våknet opp i sengen til vedkommende dagen etterpå. Jeg husker altså kun begynnelsen av samleiet, og har absolutt ingen anelse om hva som har skjedd etter dette, eller hvor mye av kvelden jeg ikke husker. Vi brukte heller ikke kondom, noe jeg også burde tenkt på, men jeg hadde drukket for mye til at jeg reagerte på dette. Jeg synes det er veldig ubehagelig at jeg ikke husker hva som skjedde, og sliter med å slutte å tenke på dette. Jeg vet at han ikke drakk særlig mye, men jeg tør ikke å spørre han. Vedkommende er en god del år eldre enn meg (tidlig 30-årene), og han er fastlege, og han jobber på legevakten, så jeg satser jo på at dette er en anstendig mann. Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for at skal ha skjedd, annet enn at jeg er litt paranoid for at vedkommende har tatt bilder av meg, noe jeg vet at er usannsynlig. Jeg vet at det er min egen feil, men jeg følte bare for å få dette ut, da jeg foretrekker å ikke fortelle slikt til mine venner. Jeg er impulsiv og gjør mye dumt, så folk rundt meg blir i grunn bare oppgitt av meg hele tiden. Hadde for så vidt også vært hyggelig hvis noen ga meg tips til hvordan jeg kan tørre å si nei til å ha sex. Anonymkode: 4f841...a08
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Uff, høres ikke ut som om dette var noen god opplevelse . Selv om du ikke sa i fra så er det jo rimelig uetisk av en mye eldre mann å først skjenke deg for så å ha sex med deg. Du er såpass ung (visste han alderen din?), og han er såpass mye eldre at han burde visst bedre, spesielt om han faktisk er lege og jobber med mennesker. Jeg tror du til en viss grad alltid vil ha problemer med å si nei til sex (jeg har litt samme problemet selv, men jeg liker i utgangspunktet sex da), så det beste du kan gjøre er å ikke sette deg i situasjoner hvor det blir aktuelt. Ikke blir med noen hjem om du vet at sex er uaktuelt, ikke sovne på nachspiel uten å låse døra (det er åpenbart ikke ok at noen kommer inn og prøver seg om døra er åpen, men for å unngå kjipe situasjoner er det like greit å låse), helst ikke sovne andre steder enn hjemme. Avtal med venninner at dere passer på hverandre slik at ingen blir med noen (hjem) når dere egentlig er for fulle til å ta en god avgjørelse. Selv om du ikke går i detalj om tidligere hendelser kan du jo si til dem at du opplever det som vanskelig å sette grenser for deg selv, spesielt når du drikker, og at du kunne trengt litt oppbacking selv om det ikke er deres jobb å være barnevakt selvfølgelig. Gode venner passer uansett på hverandre. Selvfølgelig må du også prøve å begrense alkoholinntaket ditt til et nivå der du har kontroll, venner vil fort gå lei av å passe på om du ikke samtidig gjør noe selv for å ikke havne i trøbbel. Du bør også snakke med noen (helsesøster, fastlege, psykolog eller bare en person du stoler på) for å få noen verktøy som hjelper deg med å si i fra. Skulle du f.eks. blitt med noen hjem fordi du faktisk ønsker sex, men så ombestemmer du deg, så er det jo viktig å klare å kommunisere dette på en måte som ikke kan misforstås. I en ideell verden utnytter ikke menn kvinner (eller kvinner menn) som er overberusede, men vi lever dessverre ikke i en ideell verden. Anonymkode: 40975...1c8 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Kanskje ikke politisk korrekt, men jeg tror det er implisitt at man skal ha sex når man blir med hjem som du gjorde. Så jeg ville sagt nei når han inviterte deg hjem. Jeg mener egentlig at man skal kunne si nei og bli respektert uansett i "prosessen", men noen menn takler det dårlig, og da er det skummelt at man er alene med dem. Jeg sier ikke alle menn ikke tåler et nei, men som en sikkerhetsregel ville jeg aldri blitt med en fremmed hjem til dem. Ikke på første date, eller noen man treffer ute på byen. Med mindre man vil ha sex så klart. Understreker igjen at det skal ikke være slik at man ikke skal kunne si nei når som helst, men enn så lenge så må man ta forhåndsregler. Dessverre. Anonymkode: 399b2...786
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, høres ikke ut som om dette var noen god opplevelse . Selv om du ikke sa i fra så er det jo rimelig uetisk av en mye eldre mann å først skjenke deg for så å ha sex med deg. Du er såpass ung (visste han alderen din?), og han er såpass mye eldre at han burde visst bedre, spesielt om han faktisk er lege og jobber med mennesker. Jeg tror du til en viss grad alltid vil ha problemer med å si nei til sex (jeg har litt samme problemet selv, men jeg liker i utgangspunktet sex da), så det beste du kan gjøre er å ikke sette deg i situasjoner hvor det blir aktuelt. Ikke blir med noen hjem om du vet at sex er uaktuelt, ikke sovne på nachspiel uten å låse døra (det er åpenbart ikke ok at noen kommer inn og prøver seg om døra er åpen, men for å unngå kjipe situasjoner er det like greit å låse), helst ikke sovne andre steder enn hjemme. Avtal med venninner at dere passer på hverandre slik at ingen blir med noen (hjem) når dere egentlig er for fulle til å ta en god avgjørelse. Selv om du ikke går i detalj om tidligere hendelser kan du jo si til dem at du opplever det som vanskelig å sette grenser for deg selv, spesielt når du drikker, og at du kunne trengt litt oppbacking selv om det ikke er deres jobb å være barnevakt selvfølgelig. Gode venner passer uansett på hverandre. Selvfølgelig må du også prøve å begrense alkoholinntaket ditt til et nivå der du har kontroll, venner vil fort gå lei av å passe på om du ikke samtidig gjør noe selv for å ikke havne i trøbbel. Du bør også snakke med noen (helsesøster, fastlege, psykolog eller bare en person du stoler på) for å få noen verktøy som hjelper deg med å si i fra. Skulle du f.eks. blitt med noen hjem fordi du faktisk ønsker sex, men så ombestemmer du deg, så er det jo viktig å klare å kommunisere dette på en måte som ikke kan misforstås. I en ideell verden utnytter ikke menn kvinner (eller kvinner menn) som er overberusede, men vi lever dessverre ikke i en ideell verden. Anonymkode: 40975...1c8 Han visste alderen min, ja. Jeg setter meg sjeldent i situasjoner som kan føre til sex, men fra tid til annen hender det at jeg setter meg i slike situasjoner etter litt for mye alkohol. 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ikke politisk korrekt, men jeg tror det er implisitt at man skal ha sex når man blir med hjem som du gjorde. Så jeg ville sagt nei når han inviterte deg hjem. Jeg mener egentlig at man skal kunne si nei og bli respektert uansett i "prosessen", men noen menn takler det dårlig, og da er det skummelt at man er alene med dem. Jeg sier ikke alle menn ikke tåler et nei, men som en sikkerhetsregel ville jeg aldri blitt med en fremmed hjem til dem. Ikke på første date, eller noen man treffer ute på byen. Med mindre man vil ha sex så klart. Understreker igjen at det skal ikke være slik at man ikke skal kunne si nei når som helst, men enn så lenge så må man ta forhåndsregler. Dessverre. Anonymkode: 399b2...786 Der eg jeg enig med deg. Jeg ville egentlig si nei til å bli med han hjem,og å ha sex med han. Jeg visste jo at å bli med han hjem ville føre til sex, men når jeg satt alene med han på en bar så klarte jeg ikke å si nei. Jeg klarte heller ikke å si nei ved en senere anledning. Noe som absolutt ikke er hans feil, men jeg klarer ikke å si nei, og jeg vet ikke hvorfor. Anonymkode: 4f841...a08
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 M50 her. Alkoholen er det første du bør få kontroll på. Brennevin drikker jeg aldri, men husker fra 20-30årene, at vin var mye verre enn øl til å gi blackout. Det er morsomt å drikke seg litt full av og til, men sørg for å være sammen med trygge kjente. Når du vet at sårbare situasjoner kan oppstå, da må du holde deg skjerpet. Anonymkode: f7c0f...36e 5
Duftavsommerregn Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en jente på 18 år. For rundt to uker siden møtte jeg en fyr på en bar. Vi tok to glass vin der, før vi dro hjem til han. Jeg hadde dog drukket en et par glass vin før jeg møtte han. Han var hyggelig, og det var god flyt i samtalen. Da vi kom hjem til han drakk vi enda mer vin, og jeg endte vel opp med å drikke minst en halv flaske vin hjemme hos han. Jeg misliker å ha sex, da jeg hater nærhet, men har tidligere hatt sex fordi jeg synes at det er kleint å si nei, så jeg har bare blitt med på det. Jeg burde ha tenkt på dette før jeg ble med han hjem, men gjort er gjort. Etter en liten stund tok han innlysende nok initiativ til å ha sex (begynte å kle av meg), og siden jeg ikke tør å si nei, så ble jeg med på dette. Jeg husker at vi hadde sex, men det siste jeg husker er at vi hadde sex på sofaen, men jeg våknet opp i sengen til vedkommende dagen etterpå. Jeg husker altså kun begynnelsen av samleiet, og har absolutt ingen anelse om hva som har skjedd etter dette, eller hvor mye av kvelden jeg ikke husker. Vi brukte heller ikke kondom, noe jeg også burde tenkt på, men jeg hadde drukket for mye til at jeg reagerte på dette. Jeg synes det er veldig ubehagelig at jeg ikke husker hva som skjedde, og sliter med å slutte å tenke på dette. Jeg vet at han ikke drakk særlig mye, men jeg tør ikke å spørre han. Vedkommende er en god del år eldre enn meg (tidlig 30-årene), og han er fastlege, og han jobber på legevakten, så jeg satser jo på at dette er en anstendig mann. Jeg vet ikke helt hva jeg er redd for at skal ha skjedd, annet enn at jeg er litt paranoid for at vedkommende har tatt bilder av meg, noe jeg vet at er usannsynlig. Jeg vet at det er min egen feil, men jeg følte bare for å få dette ut, da jeg foretrekker å ikke fortelle slikt til mine venner. Jeg er impulsiv og gjør mye dumt, så folk rundt meg blir i grunn bare oppgitt av meg hele tiden. Hadde for så vidt også vært hyggelig hvis noen ga meg tips til hvordan jeg kan tørre å si nei til å ha sex. Mange som har vært der Bare å glemme det og gå videre. Hva skal til for å si nei til sex? Si nei til sex Enkelt og greit. Men da bør du være så edru at du kan styre dine egne valg, si nei og gå. Litt sent når man ligger der på en sofa i praksis, like sent som der er når man ligger der i sengen om morgenen med en dame på armen og har lyst og gnage av seg armen og stikke i første taxi Livserfaring er min mekanisme, bli med noen hjem på ONS er totalt uaktuelt, og drikke så mye at man ikke kan styre dette er også uaktuelt
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 Som en annen foreslår her, kan det være lurt for deg å oppsøke noen å prate med. Eksempelvis kan samtale med psykolog hjelpe deg med grensesetting og det å tørre å si nei til andre, samt kanskje kontrollere impulsivitet og drikking i større grad. Anonymkode: ef3ad...add
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå