blondie303 Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Noen som har erfaring med dette? Jeg har to pakker med kjøttdeigsaus som gikk ut på dato 29.10.2014 og ei pakke spaghettisaus som gikk ut oktober 2010. Er fullstendig klar over at det ikke koster mange kronene å erstatte de, men tenkte jeg skulle slippe en tur på butikken i dag. Så erfaringer med dette og svar mottas med takk.
Muskath Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Hva mener du med pakker? Er det tørrvarer, kan det nok holde seg langt over holdbarhetsdatoen. Men hvis det er i glass ville jeg nok blitt mer betenkt. Hva med å åpne pakningene og lukte og se? 3
stan Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Flytende eller pulver? Det kommer an på hvordan det er lagret. Lukt og smak på en liten dråpe. 2
blondie303 Skrevet 17. august 2018 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2018 Beklager, skulle ha vært mer spesifik skjønner jeg. Det dreiser som om tørrvare. Glass hadde jeg nok kastet for lenge siden. 1
Muskath Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 Jeg tror det går bra. Har brukt gamle suppeposer o.l på hytta. Det eneste er at det kan bli litt harsk smak eller at det ikke løser seg opp som det skal. Er jo bare å prøve. 2
blondie303 Skrevet 17. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2018 8 minutter siden, Muskath skrev: Jeg tror det går bra. Har brukt gamle suppeposer o.l på hytta. Det eneste er at det kan bli litt harsk smak eller at det ikke løser seg opp som det skal. Er jo bare å prøve. Joda, du har rett i det, men er gnien på kjøttdeigen min!:) Har også bare ei pakke med kjøttdeig. Er så kjedelig om det blir dårlig, og med tanke på når middagen evnt er ferdit så er kanskje butikken snart stengt også. Jeg bor lant ut på bygda!
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 51 minutter siden, blondie303 skrev: Joda, du har rett i det, men er gnien på kjøttdeigen min!:) Har også bare ei pakke med kjøttdeig. Er så kjedelig om det blir dårlig, og med tanke på når middagen evnt er ferdit så er kanskje butikken snart stengt også. Jeg bor lant ut på bygda! Det er fullt mulig å smake på selve pulveret. Selv om det ikke smaker som når det er ferdig vil du kjenne om det smaker harskt/gammelt eller ikke. Anonymkode: ea582...5ad 2
Jerry Lee Skrevet 17. august 2018 #8 Skrevet 17. august 2018 Som jeg alltid svarer i slike tråder... Se, lukt og smak. 😊 2
Djungelvrål Skrevet 17. august 2018 #9 Skrevet 17. august 2018 Kast det. De koster kanskje 40 kr å erstatte. 1
blondie303 Skrevet 17. august 2018 Forfatter #10 Skrevet 17. august 2018 Da har jeg vært på butikken og kjøpt ei ekstra pakke med kjøttdeig, og en pose med kjøttdeigsaus. Skal prøve den gamle jeg har ved å smake på den (aner egentlig ikke hva det skal smake som). Mulig jeg bare kaster det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #11 Skrevet 17. august 2018 Du lager da sausen i egen kjele, smaker den rart, kast den, smaker den ok, hell den over kjøttdeigen. Anonymkode: b83b8...b09 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #12 Skrevet 17. august 2018 3 timer siden, blondie303 skrev: Noen som har erfaring med dette? Jeg har to pakker med kjøttdeigsaus som gikk ut på dato 29.10.2014 og ei pakke spaghettisaus som gikk ut oktober 2010. Er fullstendig klar over at det ikke koster mange kronene å erstatte de, men tenkte jeg skulle slippe en tur på butikken i dag. Så erfaringer med dette og svar mottas med takk. Åpne, lukte, smake og vurdere. Hvilken pakning er innholdet i? Ferkst, tørket eller noe annet? Anonymkode: ab995...bf4
blondie303 Skrevet 17. august 2018 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du lager da sausen i egen kjele, smaker den rart, kast den, smaker den ok, hell den over kjøttdeigen. Anonymkode: b83b8...b09 Kjøttdeigsaus skal lages i stekepannen sammen med kjøttdeigen, ikke i egen kjele. Men spaghettisausen derimot lages i kjele, men den er nå 8 å gammel så jeg tror jeg kaster den. Har vel egentlig aldri lagd spahettisaus.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #14 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, blondie303 skrev: Da har jeg vært på butikken og kjøpt ei ekstra pakke med kjøttdeig, og en pose med kjøttdeigsaus. Skal prøve den gamle jeg har ved å smake på den (aner egentlig ikke hva det skal smake som). Mulig jeg bare kaster det. Du trenger ikke vite hvordan det skal smake, så lenge du er i stand til å kjenne igjen smakene som ikke skal være der. Anonymkode: ea582...5ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå