Gå til innhold

Barn som sitter i søleputtene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed fra bhg idag at mini bare gikk i bleia for h*n hadde ikke flere skifteklær. Når jeg så i skapet på tirsdag så var det masse av alt! (De fant ei bukse når de gikk å så etter jeg sa det var klær der)  Så sier de også at når de er ute så sitter h*n masse I søleputtene og blir derfor våt, og at de lar h*n gjør det for barnet må jo få utforske osv? Jamen hallo... skal h*n bli våt 2 ganger til dagen hver dag i en uke bare for å få utforske? H*n er 3 år, og forstår om man sier at h*n ikke bør gjøre det for da blir man våt... er jeg den vanskelige her eller bhg?! 

Anonymkode: 81fa2...15f

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

Barn sitter i sølepyttene. Var det mine barn ville jeg vist hvordan sitte på en planke, stubbe, leke eller stilling som ikke ledet vannet rett inn i støvlene, men bhg har ikke kapasitet til å passe på det. Er evnt regntøyet av ok kvalitet? 

Skiftetøyet skal forøvrig sjekkes hver dag... 

Skrevet

Barnehagen har rett i at barnet må få utforske, men når barnet blir sittende lenge i en sølepytt, så burde de ledet barnet bort fra sølepytten og over på en annen aktivitet som kan utforskes. Barnet kan bli kald og ende med å bli syk, om barnet sitter for lenge i sølepytten, selv med regntøy på..

At de ikke fant noe klær,  holder ikke. Hadde de sjekket skapet, så hadde de funnet klær til barnet. Her må barnehagen skjerpe seg.

• Liker 1
Skrevet

Søleputtene?

Anonymkode: 33dc0...8c2

• Liker 8
Skrevet

Når det er sølevær som nå, må du sjekke skiftetøyet hver dag. Jeg regner med at du har fått med vått tøy hjem de andre dagene? 

Hvis barnet ditt koser seg i sølepyttene synes jeg hen skal få gjøre det. Sjekk ut barnevader hvis det er et vedvarende problem. 

Anonymkode: ebacc...c63

• Liker 8
Skrevet

Kjøp regntøy av bedre kvalitet - problem solved.

Og se over skiftetøyet hver dag, ta med tilbake tilsvarende som blir tatt hjem etter det har blitt vått/tilgriset.

Anonymkode: 23249...5c3

• Liker 3
Skrevet

Helt normalt. Man må regne med skift hver dag når det regner.å utforske dammer/sølepytter er bra for utviklingen, både kognitivt og motorisk. 

Dersom de ikke fant buksen i skapet, lå det kanskje litt mange poser med vått tøy oppå? Det er derfor slikt skal sjekkes hver dag. 

• Liker 6
Skrevet

Det er jo barn sin oppgave å kose seg i sølepytter og andre steder de kan grise og kose seg. Det er jo bare å sjekke for klær hver dag, jeg regner jo også med at du tar med deg våte klær hjem hver dag? Vi blir oppfordret til å ha 2 skift med vanntette uteklær nå på høsten, slik at de kan være ute flere ganger.

Og det å vaske og ta med klær er en liten pris å betale for at de kan være så mye ute 😊

Anonymkode: cb839...969

• Liker 5
Skrevet

Hvis det er tomt for skiftetøy må du jo ha fått med deg det andre hjem... Og da burde du ha tenkt at det var lurt å fylle på....

Dette er grunnen til at jeg har hatt to sett regntøy (evt en regnjakke og to regnbukser) hengende i barnehagen i disse periodene. Og som bhg-ansatt har jeg satt SÅ pris på de som har det samme (men man kan jo ikke forvente det)... Men som sagt, hvis skiftetøyet er brukt opp må jo det våte tøyet være et sted... Og da skulle du jo ha fylt opp....

Hvis barnet sitter i dammen i timesvis i kaldt vær bør jo de i barnehagen prøve å få barnet til å gjøre noe annet i starten av utetiden og heller bli våt mot slutten, sånn for å unngå å bli så kald.... Men bortsett fra det MÅ man regne med at barna blir våte.... Jeg har barn som er våte til oppunder armene innimellom, og jeg lurer på hvordan de får det til ;) 

• Liker 1
Skrevet

Ditt ansvar og holde barnets skap i orden slik at rene klær kan finnes frem lett. 

Anonymkode: fc21e...ef5

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sølevær som nå, må du sjekke skiftetøyet hver dag. Jeg regner med at du har fått med vått tøy hjem de andre dagene? 

Hvis barnet ditt koser seg i sølepyttene synes jeg hen skal få gjøre det. Sjekk ut barnevader hvis det er et vedvarende problem. 

Anonymkode: ebacc...c63

Enig. Snakk om å lage et problem.

Anonymkode: 1e5f2...3c0

• Liker 4
Skrevet

Helt greit at barnet går igjennom flere skift hver dag, men ikke greit om barnet går våt i lengre perioder. Hvis barnet sitter lenge i sølepytter blir det jo iskaldt! 

Anonymkode: 95adb...9e8

Skrevet

Barn er så forskjellig. Noen søler og blir våte mens andre liker å være mer rene. Det er iallfall min erfaring. Hilsen mor til to våte og sølete barn. Den ene mer værre enn den andre. Hvis de ikke fant klær og lot han gå i bare bleia burde de ringt. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søleputtene?

Anonymkode: 33dc0...8c2

Heter det på mange østlandsdialekter. Pytt er litt sånn oslopent for oss som kommer fra nordligere strøk.

Anonymkode: de844...c1f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed fra bhg idag at mini bare gikk i bleia for h*n hadde ikke flere skifteklær. Når jeg så i skapet på tirsdag så var det masse av alt! (De fant ei bukse når de gikk å så etter jeg sa det var klær der)  Så sier de også at når de er ute så sitter h*n masse I søleputtene og blir derfor våt, og at de lar h*n gjør det for barnet må jo få utforske osv? Jamen hallo... skal h*n bli våt 2 ganger til dagen hver dag i en uke bare for å få utforske? H*n er 3 år, og forstår om man sier at h*n ikke bør gjøre det for da blir man våt... er jeg den vanskelige her eller bhg?! 

Anonymkode: 81fa2...15f

Sølepytter er ikke til å sitte i for en treåring. Han er for stor, dersom han er frisk intelektuelt. 

Da tar man samtalen med barnet hjemme og dernest samtalen med bhg personalet etterpå. Å bli våt er en ting, han blir også kald og kan bli syk. En annen sak er at dersom han skal utforske, som en ettåring, så tar man på fullt regntøy før man går ut, når der er pytter ute. 

En voksenprat fra forledrene når bhg personalet ikke er voksne er det du må manne/kvinne deg opp til. 

Anonymkode: fbca2...cdb

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sølepytter er ikke til å sitte i for en treåring. Han er for stor, dersom han er frisk intelektuelt. 

Da tar man samtalen med barnet hjemme og dernest samtalen med bhg personalet etterpå. Å bli våt er en ting, han blir også kald og kan bli syk. En annen sak er at dersom han skal utforske, som en ettåring, så tar man på fullt regntøy før man går ut, når der er pytter ute. 

En voksenprat fra forledrene når bhg personalet ikke er voksne er det du må manne/kvinne deg opp til. 

Du tuller nå? 😂

Du høres ordentlig kjip ut!

Anonymkode: cb839...969

• Liker 10
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heter det på mange østlandsdialekter. Pytt er litt sånn oslopent for oss som kommer fra nordligere strøk.

Anonymkode: de844...c1f

Nei,det gjør det ikke. 

Det er ditt ansvar å sørge for påfyll av skiftetøy,ts. 

Anonymkode: 560fd...a10

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen barn er veldig bekymret for å bli sølete og skitne. De tør nesten ikke leke av frykt for å få kjeft hjemme. Barn SKAL leke med vann når mulighetene byr seg. Hoppe i søledammer, og sitte der for er naturlig for dem for å få lett tilgang på vann å¨det dypeste, for å rekke til å fylle spaden og helle i bøtta. Hos oss pleier vi lære de store at de kan sitte på kanten på kne for å unngå vann i støvlene men det er viktig å ikke lage forbud og at voksne løper etter og maser på alt som ikke er lov, da hindrer vi barnas lek. 

Anonymkode: 6f943...21e

• Liker 6
Skrevet

Mitt barn elsker alt som heter sand, vann og søle - og de er klissblaute av søle straks anledningen byr seg. 

Alt, inkludert støvler må vaskes hyppig - og barnehagen minner foreldrene på at det ikke er hyggelig for barna å gå i gjennomsølet og sandete regntøy/vinterdress. 

Barna skal faktisk leke og utforske, også med vannlek.

Jeg har gitt beskjed når jeg ser barnet flere ganger kommer med blaute klær inne over tid, og skiftetøy er iorden. 

Anonymkode: 80bf7...d88

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ler:

Jo, 3åringer vil og skal leke i sølepytter i barnehagen. 

Anonymkode: 80bf7...d88

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...