kristinegu Skrevet 17. august 2018 #1 Del Skrevet 17. august 2018 Helt siden jeg var bitteliten har jeg drømt om å ha langt, tykt, fint hår. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg har spart hele livet, men det har aldri vokst lengre enn til brystet. Jeg behandler håret mitt veldig fint, bruker sjeldent til aldri hårføner eller rettetang, vasker det kun to-tre ganger i uken, og når jeg gjør det så legger jeg godt på med balsam. Jeg børster det så sjeldent jeg kan, aldri når jeg har vått hår. Bytta nylig til head and shoulders for jeg har hørt at det kan hjelpe med hårveksten (vet ikke helt om jeg tror på det, men verdt å prøve). Jeg tar også daglig ølgjærtabletter, for det sies at det er bra for hårvekst. Ingenting funker!! Sist jeg var hos frisøren spurte frisøren først om jeg brukte mye varme i håret. Da jeg sa nei, spurte han om jeg hadde bleika det: nei. Jeg har altså så slitt hår at man skulle tro jeg behandla det sykt dårlig, noe som er så langt fra sannheten som overhodet mulig. Så jeg spør dere i håp om å få hjelp, er det noen som har hatt erfaring med tynt, slitt hår som vokser veldig sakte, men som klarte å finne en løsning på det? Jeg har altså også vurdert tape-in extensions, men har så tynt hår at jeg er redd for at de vil synes ved hver minste vindkast, pluss at det er veldig dyrt å bevare. Setter pris på alle svar og råd jeg kan få! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #2 Del Skrevet 17. august 2018 Hårtype er i stor grad arvelig. Det er også viktig å huske at sykdom, medisiner, graviditet, amming etc kan påvirke og endre hårtypen din. Ellers anbefaler jeg at du bytter ut butikkshampoen med frisørprodukter tilpasset din hårtype og tilstand. Husk også at det er lurt å ha flere forskjellige typer shampoer og balsam som du kan veksle mellom hver gang du vasker håret. Bruk hårkur. Spray-conditioner, leave-in kurer etc. Flett håret hver natt, sånn at det ikke slites mer enn nødvendig. Unngå feks høye, stramme hestehaler .Hårstrikk gjør ofte at håret kuttes av, bruk derfor hårklemmer når du har anledning. Putevar i silke og glatte stoffer kan også være lurt. Ellers er kosthold også viktig. Mange har god erfaring med kosttilskudd med biotin og sink. Jeg har god erfaring med både Hair Volume og HairGain. Men husk at du må bruke de en stund før du ser virkningen av de. Anonymkode: 3bac6...0c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #3 Del Skrevet 18. august 2018 Bruk volumshampo og balsam. Og ta priorin kapsler Anonymkode: 07fc3...8e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lycka Skrevet 18. august 2018 #4 Del Skrevet 18. august 2018 Har du prøvd Nioxin? Har fungert bra for meg. Mister nesten ikke hår lenger og føles tykkere 😊 Kjøp på nett og ikke hos frisør. Mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #5 Del Skrevet 18. august 2018 Jeg har samme problem, og jeg tuller ikke når jeg sier jeg har prøvd alt. Dyre produkter, tilskudd, kostholdsendringer, you name it. Har av og til følt at noe funker, men egentlig tror jeg det er mest ønsketenkning. Så jeg har gitt opp å spare til langt hår, og akseptert at jeg ikke har genetiske forutsetninger for å få det. Så for meg funker en bob-frisyre best. Det gir illusjonen av volum. Dersom jeg vil ha langt hår så må jeg bruke extensions, og jeg har prøvd det, men det er dyrt og styrete. Slitt hår er du absolutt ikke dømt til å ha. Stuss håret ditt regelmessig, bruk balsam og hårkur, ikke farg håret, og bruk minst mulig varmebehandling. Anonymkode: 78415...769 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Del Skrevet 18. august 2018 På 17.8.2018 den 15.12, AnonymBruker skrev: Hårtype er i stor grad arvelig. Det er også viktig å huske at sykdom, medisiner, graviditet, amming etc kan påvirke og endre hårtypen din. Ellers anbefaler jeg at du bytter ut butikkshampoen med frisørprodukter tilpasset din hårtype og tilstand. Husk også at det er lurt å ha flere forskjellige typer shampoer og balsam som du kan veksle mellom hver gang du vasker håret. Bruk hårkur. Spray-conditioner, leave-in kurer etc. Flett håret hver natt, sånn at det ikke slites mer enn nødvendig. Unngå feks høye, stramme hestehaler .Hårstrikk gjør ofte at håret kuttes av, bruk derfor hårklemmer når du har anledning. Putevar i silke og glatte stoffer kan også være lurt. Ellers er kosthold også viktig. Mange har god erfaring med kosttilskudd med biotin og sink. Jeg har god erfaring med både Hair Volume og HairGain. Men husk at du må bruke de en stund før du ser virkningen av de. Anonymkode: 3bac6...0c3 interessant svar. Jeg har også merket dette med å variere shampoo, for bruker jeg en for lenge så blir håret på en måte dødt.. men hvorfor? Anonymkode: cdf44...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #7 Del Skrevet 18. august 2018 Kanskje håret slites mindre om du har det i en flette i en periode? Da flokes ikke håret så lett og man slipper å utsette håret for så mye børsting/ kamming. Det sies også at etter hårvask skal man ikke gnukke håret med håndduken, men klemme vannet ut av håret med håndduken for å ikke slite undvendig på håret. Anonymkode: fd381...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #8 Del Skrevet 19. august 2018 Jeg har samme problem og har hatt glede av å bruke Olaplex i perioder. Kan bestilles på nett, eller ta behandlingen hos frisøren. Anonymkode: 89fe0...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 19. august 2018 #9 Del Skrevet 19. august 2018 Bruker dere balsam selv om håret ikke har tendens til å floke seg? Selv så synes jeg at håret mitt blir tykkere av å unngå balsambruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #10 Del Skrevet 19. august 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: interessant svar. Jeg har også merket dette med å variere shampoo, for bruker jeg en for lenge så blir håret på en måte dødt.. men hvorfor? Anonymkode: cdf44...db0 Det er vel noe med at når du bruker samme type sjampo og balsam så tilfører du hele tiden de samme næringsstoffene, og til slutt så blir vel håret mettet og kan ikke ta til seg mer av akkurat de næringsstoffene. Derfor lønner det seg å veksle mellom 2-3 forskjellige, slik at håret får en jevn fordeling av nyttige næringsstoff. Anonymkode: 3bac6...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #11 Del Skrevet 19. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel noe med at når du bruker samme type sjampo og balsam så tilfører du hele tiden de samme næringsstoffene, og til slutt så blir vel håret mettet og kan ikke ta til seg mer av akkurat de næringsstoffene. Derfor lønner det seg å veksle mellom 2-3 forskjellige, slik at håret får en jevn fordeling av nyttige næringsstoff. Anonymkode: 3bac6...0c3 Håret tar ikke til seg næring fra produkter. Hår er dødt. Det produkter gjør er å legge et beskyttelseslag og fyller inn sprekker i hårstråene. Grunnen til at håret "venner" seg til produkter er ofte fordi været er forandret, vær og klima påvirker hår og hud mye. Og hvor du er i syklusen din hormonelt spiller inn på håret ditt også. Og hvor mye lag med produkter som har bygget seg opp rundt hvert hårstrå over tid. Anonymkode: b9bdd...d6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #12 Del Skrevet 23. august 2018 Det er genene dine! Velg heller en kort, stilig frisyre som gir en illusjon av tykkere hår. Det er bortkastede penger å styre med alskens produkter. Anonymkode: 39eac...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå