AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Jeg synes det var litt morsomt å se tilbake på Er født i 91 Anonymkode: b1c4f...b72 5
FrankDrebin Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Husker det godt ja, spesielt de telt-buksene. Jo videre jo bedre, tydligvis. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Husker det ja....det var i typ går...😂😂😂😂 Anonymkode: 483de...144
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 Måtte slå av lyden, irriterende snakking. Husker best selebuksa og militærbuksa. Tror denne var mest for de som var barn på 90-tallet. De som var eldre husker sikkert den brune liplineren og lysebrun leppestift, og andre ting som ikke var nevnt i denne videoen. Anonymkode: a662a...e53 1
Christy89 Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 Jeg er født i 89, så husker godt denne moten. Gikk med snekkerbukse nesten gjennom hele 90 tallet var veldig kult å bare kneppe den ene selen Så husker jeg godt de halsbånda alle gikk med og jeg elsket Pip 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 Å herregud, jeg hadde fortrengt de teltbuksene!! Anonymkode: 14282...574 1
Christy89 Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å herregud, jeg hadde fortrengt de teltbuksene!! Anonymkode: 14282...574 Ja, teltbuksene var grusomme! Broren min gikk rundt med de, alt for stor t-skjorte og lue. Med skateboard med seg overalt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #8 Skrevet 17. august 2018 De teltbuksene kom ikke dit jeg bodde, sikkert fordi det var langt innpå bygda😅men sommerfugl-spennene var life😄 og platåsko noe jeg ble totalt hekta på, cargobukser og de små ryggsekkene Anonymkode: 7b947...f17 2
LeilaS Skrevet 18. august 2018 #9 Skrevet 18. august 2018 Ja, husker alt. Huff, de teltbuksene var helt for jævlige 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #10 Skrevet 19. august 2018 Født 1980 så husker alt dette, det var min ungdomstid. Men de har utelatt masse også. T-skjortene var store, ermene skulle helst rekke ned på underarmen og vi måtte ha to over hverandre, jentene brettet opp ermene slik at fargen på den underste vistes. Det gjorde ikke gutta. Amerikanske team jakker var hot men alt av baggy treningsjakker var must, særlig adidas. Raiders, Chicago Bulls og Lakers var de vanligste teamjakkene på skolen min. Også de vanligste basketdraktene som man gjerne dro utenpå de dobble store t-skjortene. Senere var det must med bar mage, gutta fortsatte med store t-skjorter men jentene fikk stadig mindre som viste stadig mer. Store baggy gensere og hettegensere, det var must med høyhalset genser under, eller treningsjakke med høy hals under. Minst to nummer for sore gensere. Adidas og Umbro var det kuleste, men Nike, Champion, Russel Atheltics, Fila og noen flere var hakk i hel. En periode var det viktig med t-skjorte over genseren igjen. Jeg hadde en stor rød Puma t-skjorte som var såååå kult over en adidas genser med høyhalset genser under der igjen. Ja ja.... Adidas kneppebukse, vi hadde Champion og Nike kneppebukser også, men Adidas var tingen. Om vinteren brukte vi to over hverandre men det blåste jo like surt mellom knappene av den grunn. Buffalosko, selvskreven sammen med kneppebuksene. Beige eller svarte. Og her hadde man så mange muligheter, enten kneppet man opp nederste knappen i bukse så den hang over og nesten dekket skoene. Men det førte også til at buksa ble tråkket i stykker bak. Alternativ to var leggvarmere som et lag til under buksa men over skoene. Alternativ tre var leggvarmerne over buksa, gjerne to par. Alternativ fire var fluffy aerobicsokker over buksa, gjerne to par. Og fem, lange tubesokker, gjerne Champion med fire striper over buksa. De to siste var også mye brukt av begge kjønn med basket high tops. Dette og basketdrakt var uniform på mange av gutta på ungdomsskolen. Sokker var usedvanlig viktig del av 90-tallsmoten. Store, helst knelange. Tidlig 90-tall var knelange Nikesokker det kuleste som fantes, men de sluttet å lage dem og vi måtte ty til Champion etterpå. Da jeg spillte basket brukte vi tre lag over hverandre dratt til knærne. Senere på 90-tallet lå de samme lagene mer nedfoldet. Alltid Champion eller Nike på topp, de måtte synes. Aerobicsokker var også must, knelange og så tykke sommmulig i den strikkede delen. Minst to, gjerne tre par på samtidig av disse også. Brukte man bare et par var det litt stusselig. Enten dro man alle parene til knærne, så foldet man alt ned slik at sokkene under skapte store folder i det ytre paret, eller man, særlig om ikke alle var hvite, foldet sirlige mindre folder slik at hver sokk syntes tydelig. Hvite på toppen, alle mulige farger under. Gutta lot gjerne øverste paret dekke de unser mer eller mindre og hadde de mindre foldet enn jentene men litt opp og ned. En periode på skolen min tok noen av gutta Champion og Nike sokker til knærne under med aerobicsokkene foldet utenpå og baggy basketballshorts. Da var man uovervinnelig kul. Overtrekksdresser i polyester var hot. Sokkene over buksa, joggesko eller aller helst buffalosko eller basketsko til. Svarte Nike Air Force var noe av de kuleste joggeskoa som fantes. Men også Reebok med en pumpemekanisme var hefitg. Treningsdressene var helst Adidas. Hel treningsdress med en genser over var kult, merkene nevnt over. Umbro genser var favoritten. Noen i klassen min brukte dette hver dag igjennom hele ungdomsskolen og videregående. Snekkerbukser hadde en mye kortere moteperiode på min skole, det var en sommer hvor det var helt must, så vipps, over neste sommer. Teltbuksene husker ikke jeg, men armybuksene helt klart, de holdt ut mye lengre enn snekkerbuksene, de var med noen år, men Adidas kneppebuksene var kulere og ble brukt mer. Dr. Martens boots, svarte eller beige, var must, særlig høst og vinter. Da måtte man ha aerobicsokker oppi. Men helst bare hvite i flere lag. Basketcaps hvor gutta satt halve skoletimen og brettet skjermen i riktig bue. Gutta la minst like mye stolthet i buen på sin caps som jentene la i perfekte folder på aerobicsokkene. En gammel, slitt hjelsvettet basketcaps hadde mer status enn en ny hvor skjermen ikke var ferdig brettet. Har sikkert glemt noe, men npr folk sier 90-talls moten er her for fullt, tja, noe av det, de mer crazy greiene nei. Jeg hadde vel aldri trodd at Buffalosko, Adidas kneppebukser og aerobicsokker i lag påmlag noen gang skulle bli mote igjen. Jeg har sett noen få i Buffalosko, jeg har sett mange i Adidas kneppebukser, foreløpig ingen i sokkene, så den av disse motene som var minst rar er fortsatt utdødd. Bortsett fra om man er cheerleader i USA. Hehe, holdt på å glemme bukse med skjørt over. Og hettegensere, men de har jo vært fast innslag siden den gang. Gensere også, men de har vært så stramme. 90-tallsgenseren var megabaggy. Anonymkode: 95e8b...071 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #11 Skrevet 19. august 2018 Vi klippet opp levisen bak, ca 10 cm opp fra hælen. Og dro i trådene slik at de så litt slitte ut. Ellers var alle klær store og baggy. Anonymkode: b2aff...e3b 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 Ja, oppklippet Levis glemte jeg. Anonymkode: 95e8b...071
Wonders Skrevet 30. august 2018 #13 Skrevet 30. august 2018 (endret) Jeg er født 1980 også. Om man ser på den originale Beverly Hills 09210, Under samme tak, Saved by the Bell osv... Jeg synes det er rart å se ting kommer tilbake!!! Alle nå går med det samme. Bare se på FILA sko... Hårbånd, vester, brett på rare skjorter... Endret 30. august 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #14 Skrevet 30. august 2018 Gikk mye med platåsko som barn. Synes jeg var så kul hadde disse skoa Anonymkode: 12dab...edf 1
Wonders Skrevet 30. august 2018 #15 Skrevet 30. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk mye med platåsko som barn. Synes jeg var så kul hadde disse skoa Anonymkode: 12dab...edf De kommer ganske sikkert tilbake Og flere hadde grilldress
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #16 Skrevet 30. august 2018 19 minutter siden, Wonders skrev: De kommer ganske sikkert tilbake Og flere hadde grilldress Øynene mine! 🙈 😂 Anonymkode: 14282...574 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #17 Skrevet 30. august 2018 På 17.8.2018 den 14.56, Christy89 skrev: Jeg er født i 89, så husker godt denne moten. Gikk med snekkerbukse nesten gjennom hele 90 tallet var veldig kult å bare kneppe den ene selen Så husker jeg godt de halsbånda alle gikk med og jeg elsket Pip Ja, så fra du var 1 til 9? Anonymkode: 60766...4d8 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #18 Skrevet 30. august 2018 På 17.8.2018 den 14.44, AnonymBruker skrev: Måtte slå av lyden, irriterende snakking. Husker best selebuksa og militærbuksa. Tror denne var mest for de som var barn på 90-tallet. De som var eldre husker sikkert den brune liplineren og lysebrun leppestift, og andre ting som ikke var nevnt i denne videoen. Anonymkode: a662a...e53 Venninna mi brukte brun eyeliner som lipliner. Kun det, ingen leppestift. Og så hadde hun bukse med skjørt som såvidt dekket det viktigaste. Stringtruse, selvfølgelig, som stakk over buksa når hun bøyde seg ned. Kort hår som hun gnukket med hånda på bakhodet så det så ut som hun nettopp hadde stått opp. Hun var sååååå kul! Jeg fikk det ikke til, så jeg gikk for stroppekjoler med stripete t-skorter under. Den ene er jeg helt sikker på at var laget av striesekker. Viktig at de ikke hadde noen fasong, så du så tykk ut uansett. Venninna mi er foresten veldig stilsikker i dag og. Noen bare får det til... Anonymkode: cc46a...41f
Wonders Skrevet 30. august 2018 #19 Skrevet 30. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øynene mine! 🙈 😂 Anonymkode: 14282...574 Hahaha Clueless the movie. -Cher Horowitz 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2018 #20 Skrevet 30. august 2018 Det finnes vel ikke noe mindre flatterende enn disse knallfargede grilldressene i blankt stoff fra 90-tallet! Noe. Så. Jævlig! Anonymkode: 14282...574
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå