AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Del Skrevet 17. august 2018 Hei, Jeg ønsker tips om seriøse aktører i minihus- bransjen. Takk. Anonymkode: 2a821...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #2 Del Skrevet 17. august 2018 Ønsker også erfaringer fra det å bo i minihus. Hva er best , verst, vanskelig. Jeg tenker mest på minihus på hjul. Fungerer det om vinteren mtp klær utstyr varme etc ? Hva m vann strøm adresse ? Solcelle? Renhold ? Strøm? Gass ? Etc Anonymkode: 2a821...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 17. august 2018 #3 Del Skrevet 17. august 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, Jeg ønsker tips om seriøse aktører i minihus- bransjen. Takk. Anonymkode: 2a821...ec9 Skaff deg tomt først. Det er det som er vanskelig, ikke huset. Det er mye fascinerende å finne på nettet om småhus og andre alternative boliger. Jeg koser meg med å se på det selv. Men i Norge koker det fort ned til at du må ha en tomt, og du bør ha frostfritt vann og avløp. Og det er disse tingene som drar de store pengene, ikke boligstørrelsen. Hvis du vil være innovativ, kjøp et fly som står på en nedlagt flyplass, og som får lov til å bli stående. Det er stort nok, og nødvendige fasiliteter er i nærheten. P.S. Jeg liker fly. Endret 17. august 2018 av T-Rex 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Del Skrevet 17. august 2018 Hm . Takk for tips Anonymkode: 2a821...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 19. august 2018 #5 Del Skrevet 19. august 2018 Det er visst flere som har tenkt på fly som en boligmulighet: http://www.earthporm.com/man-lives-boeing-middle-of-woods/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 20. august 2018 #6 Del Skrevet 20. august 2018 Artig med minihus, men det er en temmelig dyr måte å bo på dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #7 Del Skrevet 21. august 2018 8 hours ago, prt90 said: Artig med minihus, men det er en temmelig dyr måte å bo på dessverre. Det er det så absolutt ikke. Anonymkode: 3167d...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #8 Del Skrevet 21. august 2018 Om du ønsker minihus på hjul, så må du jo bære vann. De kan ikke kobles til vann/avløp, tror jeg. Men minihus som står på egen tomt kan du koble til som større hus. Bare husk at minihus er nokså nytt i Norge, så det er ikke klare regelverk rundt dette. Anonymkode: 630f0...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 21. august 2018 #9 Del Skrevet 21. august 2018 Jeg kjenner en som vurderer et minihus, men hun er ikke foreløpig ikke sikker om det er noe hun bør satse på. Skal tipse henne om tråden. Kanskje hun kan bidra litt. 14 timer siden, prt90 skrev: Artig med minihus, men det er en temmelig dyr måte å bo på dessverre. Det hadde vært fint om du kan opplyse litt mer. Hva gjør det dyrere å bo i et minihus motsetning en vanlig bolig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #10 Del Skrevet 22. januar 2020 Dytter ! Anonymkode: 2a821...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 23. januar 2020 #11 Del Skrevet 23. januar 2020 https://www.nrk.no/nordland/kari-matte-krangle-med-kommunen-i-to-ar-for-hun-fikk-flytte-inn-i-minihuset-1.13664750 Ikke alltid rett frem med minihus. Bør sjekke med kommunen først om hvordan de stiller seg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 24. januar 2020 #12 Del Skrevet 24. januar 2020 På 21.8.2018 den 14.18, matrobot skrev: Det hadde vært fint om du kan opplyse litt mer. Hva gjør det dyrere å bo i et minihus motsetning en vanlig bolig? At levetiden på selve huset er kort, og at du ikke eier tomta huset står på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #13 Del Skrevet 16. mai 2020 Lurer på det samme, hvor lenge holder et slik standard hus seg? Anonymkode: e50a2...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Del Skrevet 19. mai 2020 ingen flere som vet Anonymkode: e50a2...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Del Skrevet 19. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: ingen flere som vet Anonymkode: e50a2...6e8 Har du tomta klar? Ellers er det drømmer. Anonymkode: 01d80...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #16 Del Skrevet 19. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du tomta klar? Ellers er det drømmer. Anonymkode: 01d80...ff0 en tomt er ikke så dyrt? I Oslo er det kanskje , men på landet osv så er det vel ikke den verste prisen. Men tenker mer på hvordan er kvalieten på slike hus? Er det egentlig verdt pengene? Anonymkode: e50a2...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Del Skrevet 19. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: en tomt er ikke så dyrt? I Oslo er det kanskje , men på landet osv så er det vel ikke den verste prisen. Men tenker mer på hvordan er kvalieten på slike hus? Er det egentlig verdt pengene? Anonymkode: e50a2...6e8 På landet kan du kjøpe et hus i normalstørrelse for samme pris som et minihus på hjul koster. De som drømmer om minihus, har en utopisk forestilling om at de skal kunne plassere minihuset sitt på Frogner. Gratis. (Eller nesten, da.) Anonymkode: 01d80...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #18 Del Skrevet 19. mai 2020 Jeg tror man bør tenke seg godt om før man investerer i minihus. Kanskje forsøke å bo på liten plass på andre måter først. (I båt/campingvogn for eksempel.) Jeg hadde en litt romantisk forestilling angående å bo lite, kanskje til og med i minihus. Etter å ha kjøpt og bodd i lite trehus i rundt 3 år har jeg ikke så romantiske forestillinger angående minihus lenger. Vi har faktisk rundt 100m2, men det er spredt over 4 etasjer. Mye går bort i trapp og gang, og selv om all plass er optimalt utnyttet (brukte mye tid på å planlegge det) er det ganske stressende å bo lite. Det krever en veldig orden i ting, og hvert eneste innkjøp/anskaffelse må planlegges nøye. Vi måtte også kvitte oss med omtrent halvparten av alt vi eide. Som nevnt, jeg har ingen romantiske tanker angående minihus lenger. Vi er heldige og har stor hage, som brukes mye om sommeren, men vinterhalvåret føles det trangt... og dette er ikke et minihus engang. Bare et lite trehus/byhus. Anonymkode: dca6a...0ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 19. mai 2020 #19 Del Skrevet 19. mai 2020 På 21.8.2018 den 14.14, AnonymBruker skrev: Om du ønsker minihus på hjul, så må du jo bære vann. De kan ikke kobles til vann/avløp, tror jeg. Men minihus som står på egen tomt kan du koble til som større hus. Bare husk at minihus er nokså nytt i Norge, så det er ikke klare regelverk rundt dette. Anonymkode: 630f0...c4c Det blir jo som en kraftig campingvogn, problemet her til lands er jo vinteren og at vann og avløp fryser. Det finnes riktignok systemer med varmetråder surret rundt/I vannrørene (I hvertfall som er beregnet til fjøs) som sikkert kan fungere til minihus også. Om en ikke har tomt, eller fast plass på campingplass så er det helt sikkert en god del regler en må sette seg inn i så det ikke blir bomkjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #20 Del Skrevet 21. mai 2020 Er det egentlig så nytt som vi vil ha det til? Eller er det en trailer i forkledning? https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/may/03/owning-trailer-parks-mobile-home-university-investment Anonymkode: 9d577...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå