AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Har en som hater å sove i vogn. Legging på kvelden i egen seng er ingen problem. Soving på dagtid går bra så lenge det er i bilstolen eller ved samsoving. Men vogna er no go. Begynner å tenke at det bare må gjennomføres selv om det betyr hylgrining. Han er 1.5 år og skal starte i bhg. Har vært slik siste året egentlig. Har dere noen råd som ikke innebærer skriking? Anonymkode: 699f5...263
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 La barnehagen fikse det nytt sted, nye rutiner. Barn venner seg veldig fort til nye vaner i barnehagen. Jeg har hatt barn på tilvenning som aldri har sovet et minutt i vogn, men etter noen dager i barnehagen har de sovet som lam alle sammen bhglærer Anonymkode: fa25a...7d8 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Min eldste sov heller ikke i vogn ved barnehagestart. Men det er en form for magi i barnehagene; ungene sovner om det er vogn eller inne på madrasser 😉 Det kommer til å gå seg til. Eldste vår sov i vogn i barnehage mens i seng hjemme i helgene. Nektet fortsatt å sove i vogn hjemme Anonymkode: a0a3a...600 6
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: La barnehagen fikse det nytt sted, nye rutiner. Barn venner seg veldig fort til nye vaner i barnehagen. Jeg har hatt barn på tilvenning som aldri har sovet et minutt i vogn, men etter noen dager i barnehagen har de sovet som lam alle sammen bhglærer Anonymkode: fa25a...7d8 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min eldste sov heller ikke i vogn ved barnehagestart. Men det er en form for magi i barnehagene; ungene sovner om det er vogn eller inne på madrasser 😉 Det kommer til å gå seg til. Eldste vår sov i vogn i barnehage mens i seng hjemme i helgene. Nektet fortsatt å sove i vogn hjemme Anonymkode: a0a3a...600 Ja jeg har hørt om disse miraklene. Jeg bare tror ikkje det kommer til å skje med min😂 Men jeg bør avvente? Hva skjer hvis de ikke får det til og han ikke får hvilen sin? Han har gått uten å sove to dager tidligere og da sovna han med middagsbordet. Så det er behov for en hvil. Anonymkode: 699f5...263 1
Splittbinders Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min eldste sov heller ikke i vogn ved barnehagestart. Men det er en form for magi i barnehagene; ungene sovner om det er vogn eller inne på madrasser 😉 Det kommer til å gå seg til. Eldste vår sov i vogn i barnehage mens i seng hjemme i helgene. Nektet fortsatt å sove i vogn hjemme Anonymkode: a0a3a...600 Ja enig i det der, barnehagene driver med magi. Alle jeg kjenner som har hatt unger med eller annen sovevane som ikke samsvarer med barnehagens variant, har barn som etter to dager sov side om side med alle de andre uten å kny Man kan helt sikkert hoste opp ett og annet unntak, men mitt råd er i alle fall å ikke gjøre noe som helst med det og se om det går seg til i barnehagen. Jeg vedder en tier, kanskje til og med tre, på at fjerde dagen sover ungen som de andre uten store protester 🙂 4
evelynn Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg har hørt om disse miraklene. Jeg bare tror ikkje det kommer til å skje med min😂 Men jeg bør avvente? Hva skjer hvis de ikke får det til og han ikke får hvilen sin? Han har gått uten å sove to dager tidligere og da sovna han med middagsbordet. Så det er behov for en hvil. Anonymkode: 699f5...263 Tro det, det samme var med begge mine jenter. Jeg var veldig redd, men de i bhg ordnet det som 1-2-3, uten skriking 2
atropos Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har hørt om disse miraklene. Jeg bare tror ikkje det kommer til å skje med min😂 Men jeg bør avvente? Hva skjer hvis de ikke får det til og han ikke får hvilen sin? Han har gått uten å sove to dager tidligere og da sovna han med middagsbordet. Så det er behov for en hvil. Anonymkode: 699f5...263 Ah, hvis jeg hadde fått en tier for hver gang en forelder sa det der til meg, hadde jeg begynt å nærme meg millionen tror jeg 😂 ingen tror det kommer til å skje med sin. De aller fleste foreldrene er kjempeskeptiske til barnehagesoving uansett. «De andre barne vi forstyrre-barnet mitt sovner bare hvis jeg stryker han i håret-min må ammes i søvn.» trust me, vi har hørt alle argumenter, og samtlige blir kjapt motbevist etter noen dager i barnehagen Jeg ville bare venta. La han sove hjemme som han er vant til, og så tar dere barnehagen når det kommer. Hva skjer hvis han ikke sovner? Tja, de første dagene i barnehagen er alt såpass nytt at det er ikke uvanlig at de sovner ved middagsbordet uansett. Mange inntrykk å bearbeide prøv å ha lave skuldre og tenk at dette kommer til å gå bra. 8
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #8 Skrevet 17. august 2018 Min startet også nå som 1,5 åring. Måtte alltid rugges i søvn om jeg skulle få han til å sove i vogna. Gruet meg veldig til hvordan det skulle gå i barnehagen. I følge de er han den letteste å legge av alle på avdelingen. De legger han bare rett ned i vogna å sier natta så sovner han. Det får vi ikke til hjemme 🤣 så la barnehagen prøve seg frem 👍 Anonymkode: b91dd...77b 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #9 Skrevet 17. august 2018 Så fine dere er! Takk! Da skal jeg ta rådene deres og se hva som skjer! ❤️ Anonymkode: 699f5...263 2
Splittbinders Skrevet 17. august 2018 #10 Skrevet 17. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så fine dere er! Takk! Da skal jeg ta rådene deres og se hva som skjer! ❤️ Anonymkode: 699f5...263 Lykke til 1
Sunnfjording Skrevet 17. august 2018 #11 Skrevet 17. august 2018 Haha, samme erfaring her. Overlat det til ekspertene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #12 Skrevet 17. august 2018 Min første sov kun hvis han ble trillet (trodde jeg). En gang jeg hadde satt han i vogna for å sove (han var ett år, 5 mnd før han startet i bhg), måtte jeg plutselig på do før vi gikk den "obligatoriske" trilleturen. Da jeg kom tilbake til vogna i gangen, sov ungen. Han som aldri før hadde sovnet uten å trilles i søvn. Dette ordner barnehagen-jeg hadde ikke bekymret meg Anonymkode: 9c752...e87
Filifjonkamor Skrevet 17. august 2018 #13 Skrevet 17. august 2018 Det ordner seg nok, vi som jobber i barnehage har vært igjennom dette og vi gjør det beste for at de minste skal få den beste barnehage starten og vi prøver å roe foreldrene så de er trygge på oss og vet at barna har det bra 😄
Jadzia Skrevet 17. august 2018 #14 Skrevet 17. august 2018 Minste her har aldri, og da mener jeg aldri sovnet i vogn, så lenge vi ikke har vært på ekstremt lange handleturer hvor han har vært komplett utslitt, og til og med de kan jeg telle på en hånd. Å gå mens han sov, var bare å glemme. Har prøvd mange ganger. Han begynte nå 1. august i barnehage, da var han nesten to. Første dagen han skulle sove holdt de på å gi opp. Men etter 30 minutter hvor de trillet han fram og tilbake, sovna han. Dag to, tok det 20 minutter. Dag 3 gikk det på 3 minutter. Nå sovner han omtrent før de får lagt han. La barnehagen ta den kampen, de har rutiner og erfaring som vi ikke har. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #15 Skrevet 17. august 2018 Min gutt er unntaket. Barnehagen ga opp etter lang tids prøving med å få han til å sove i barnehagen da han begynte som 1,5 åring. Først utpå vårparten, hvis det ikke var senere, fant de ut at han sovna hvis de lå i skje med han på madrass. Anonymkode: 86fdc...d45
Minlillelykke Skrevet 18. august 2018 #16 Skrevet 18. august 2018 Vår gutt nektet å sove i vogn ved bhg start, bhg fikk han heller ikke til å sove i vogn. Vi hadde med reiseseng som han sov i. Ds sov han godt.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 On 8/17/2018 at 12:20 PM, AnonymBruker said: Min eldste sov heller ikke i vogn ved barnehagestart. Men det er en form for magi i barnehagene; ungene sovner om det er vogn eller inne på madrasser 😉 Det kommer til å gå seg til. Eldste vår sov i vogn i barnehage mens i seng hjemme i helgene. Nektet fortsatt å sove i vogn hjemme Anonymkode: a0a3a...600 Den magien mangler i vår barnehage. Han skal egentlig sove på madrass, men inntil videre får de han bare til å sovne i vogn. Anonymkode: 91525...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå