Gå til innhold

Nav. Samlivsbrudd, kontantstøtte og ingen bhgplass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn på 14 mnd. Må flytte fra samboer, vi eier hus. Kan ta tid før han kjøper meg ut/det biten løses.

jeg kommer meg jo ikke jo på 7500 i k. Støtte. Det dekker knapt huslånet som jeg nå må betale( etter bruddet)

Snakket om overgangsstøtte med nav og jeg oppfyller ikke krava-har hverken jobb, grunn til å studere eller bhgplass. Men jeg kan jo ikke søke på noe av dette før jeg har fått beg bosted😟😱

hva i all verden gjør jeg?

Anonymkode: 999df...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får deg jobb

Anonymkode: d51e1...d9e

• Liker 2
Gjest Anna Amflora
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt - skal han både betale deg ut og du skal betale på boliglån? 

Hvorfor tar det tid å kjøpe deg ut?

Kan du forklare litt bedre, så kanskje jeg kan hjelpe deg? 

Skrevet

Hvorfor må du flytte? Dra dere på familierådgivning. Dere må og på mekling før du kan søke noe støtte. Eier dere hus sammen må han kjøpe deg ut. Gå til banken. Men barnet er 14 mnd. Prøv nå å fikse forholdet.

Anonymkode: df58f...038

• Liker 1
Skrevet

Dersom du registrerer deg som arbeidssøker hos nav så har du krav på overgangsstønad, men da må du ha noen til å passe barnet på dagen dersom du får tilbud om jobb.

Anonymkode: 29437...c2d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du registrerer deg som arbeidssøker hos nav så har du krav på overgangsstønad, men da må du ha noen til å passe barnet på dagen dersom du får tilbud om jobb.

Anonymkode: 29437...c2d

Takk for svar! ( vært på mekling. Far drøyer tida ifht huset-og vi må ut for ikke bra miljø for barnet)

så da er første steg bhgplass da egentlig. Har ingen som kan passe☹️. Men for å få bhgplass (og jobb)så må jeg jo ha flytta. Må jo vite hvor jeg skal bo også. Og det har jeg ikke penger til.

så mens jeg venter på overgangsstøtte-kan man få noen midlertidig hjelp? Vil jo ut i fast jobb.

Skrevet

Du sitter vel igjen med sosialen, men da må du nok også ha flyttet ut. 

Anonymkode: 5e6c3...5d1

• Liker 1
Skrevet

Enten må du forsørge deg selv, mao du må få deg jobb. Eller så må du bli i forholdet slik at han kan forsørge deg. 

Anonymkode: 2f2e1...918

• Liker 1
Skrevet

Det blir vanskelig å få leid seg et sted å bo når du ikke har jobb eller noe. Det er det første utleiere spør om; "Har du jobb eller hva har du som inntekt?"

Jeg synes ærlig talt to voksne mennesker kan ta seg sammen og greie å bo under samme tak en periode, selv om dere er enige om at det er slutt. Du får re opp og sove på sofaen. Det tåler du fint. Og så skjerper dere dere, begge to, og tar dere sammen sånn at dere klarer å vente til du har fått jobb, inntekt og et sted å bo. 

Da jeg skilte meg fra eksen min (vi var gift) så bodde vi under samme tak i ett år etter at jeg ba om skilsmisse. Det var litt grining fra hans side i starten, men det gikk over, og jeg sov i stua. Gikk helt fint. Vi ble ikke fiender men tok oss sammen og ble enige om å bo slik til vi skulle selge, og det gjorde vi så snart barnet vårt hadde gått ut av ungdomsskolen der vi bodde.

Det går an bare man legger godviljen til. Du skjønner sikkert selv også at det du skisserer ikke går. Du har ikke inntekt, du har ikke jobb, du har ikke barnehageplass, du har INGENTING. Men flytte, ja, det vil du! Det går ikke! Vent til du har økonomien i orden, ta en ting om gangen. 

Anonymkode: ab0cb...7da

• Liker 8
Skrevet

Dersom det er så ille hjemme at det ikke er et sikkert miljø for barnet, er vel et krisesenter rette stedet i starten? Der får du kanskje veiledning og tips til å komme deg på beina igjen og? Ellers finne ut av en midlertidig bo sammen løsning som skissert over? Eller flytte inn til besteforeldre eller noe for en liten periode? 

Anonymkode: d5466...3b0

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vanskelig å få leid seg et sted å bo når du ikke har jobb eller noe. Det er det første utleiere spør om; "Har du jobb eller hva har du som inntekt?"

Jeg synes ærlig talt to voksne mennesker kan ta seg sammen og greie å bo under samme tak en periode, selv om dere er enige om at det er slutt. Du får re opp og sove på sofaen. Det tåler du fint. Og så skjerper dere dere, begge to, og tar dere sammen sånn at dere klarer å vente til du har fått jobb, inntekt og et sted å bo. 

Da jeg skilte meg fra eksen min (vi var gift) så bodde vi under samme tak i ett år etter at jeg ba om skilsmisse. Det var litt grining fra hans side i starten, men det gikk over, og jeg sov i stua. Gikk helt fint. Vi ble ikke fiender men tok oss sammen og ble enige om å bo slik til vi skulle selge, og det gjorde vi så snart barnet vårt hadde gått ut av ungdomsskolen der vi bodde.

Det går an bare man legger godviljen til. Du skjønner sikkert selv også at det du skisserer ikke går. Du har ikke inntekt, du har ikke jobb, du har ikke barnehageplass, du har INGENTING. Men flytte, ja, det vil du! Det går ikke! Vent til du har økonomien i orden, ta en ting om gangen. 

Anonymkode: ab0cb...7da

Jeg synes du skal være forsiktig med å bruke deg selv som eksempel og be meg ta meg sammen. Du vet INGENTING om nåværende situasjon. Det er langt i fra så enkelt som at jeg kan ta meg sammen. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal være forsiktig med å bruke deg selv som eksempel og be meg ta meg sammen. Du vet INGENTING om nåværende situasjon. Det er langt i fra så enkelt som at jeg kan ta meg sammen. 

Med mindre eksen din banker deg, så er det faktisk det, jo. For det er det voksne gjør. Tar seg sammen.

Anonymkode: 18931...bee

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn på 14 mnd. Må flytte fra samboer, vi eier hus. Kan ta tid før han kjøper meg ut/det biten løses.

jeg kommer meg jo ikke jo på 7500 i k. Støtte. Det dekker knapt huslånet som jeg nå må betale( etter bruddet)

Snakket om overgangsstøtte med nav og jeg oppfyller ikke krava-har hverken jobb, grunn til å studere eller bhgplass. Men jeg kan jo ikke søke på noe av dette før jeg har fått beg bosted😟😱

hva i all verden gjør jeg?

Du søker om både jobb og barnehageplass med en gang, selvfølgelig. Hvorfor mener du at du ikke kan søke før du har flyttet?

Anonymkode: 8e1e3...999

Skrevet

Hvorfor har du ikke barnehageplass? Hvis barnet er 14 mnd hadde han/hun krav på barnehageplass i hovedopptaket dersom du søkte før fristen. 

Anonymkode: e2899...24f

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! ( vært på mekling. Far drøyer tida ifht huset-og vi må ut for ikke bra miljø for barnet)

så da er første steg bhgplass da egentlig. Har ingen som kan passe☹️. Men for å få bhgplass (og jobb)så må jeg jo ha flytta. Må jo vite hvor jeg skal bo også. Og det har jeg ikke penger til.

så mens jeg venter på overgangsstøtte-kan man få noen midlertidig hjelp? Vil jo ut i fast jobb.

Du kan ha krav på at han betaler husleie til deg for din del av huset, kanskje det motiverer han til å gjøre opp huset med deg. 

Anonymkode: 21738...f7a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør som andre folk og skaffer en dagmamma. Så får du deg jobb og forsørger deg selv og ungen du satte til verden.

Anonymkode: baa43...e83

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke en jobb å gå tilbake til? Hva drev du med føe permisjonen?

Anonymkode: 449b5...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...