AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #1 Skrevet 17. august 2018 Jobber som sykepleier. Jeg trives som sykepleier, men jeg føler meg veldig låst. Jeg kan aldri planlegge langt frem i tid fordi jeg ikke vet om jeg får fri, turnus endres, vi kan aldri få fri en hel jul osv. Jeg vet jeg kan jobbe som sykepleier i feks forsikringsselskap, poliklinikker osv. Men det er rift om jobbene og jeg vet heller ikke om jeg vil trives. Jeg vil gjerne prøve noe nytt. Kanskje noe jeg kan styre mer selv. Har tenkt litt på å kjøpe et småbruk, men det er jo ikke så mye inntekt i det. Kan gjerne ta vakter et sted (ekstrahjelp) for å opprettholde kunnskap som sykepleier. Men jeg vil helst styre min hverdag selv. Kanskje dere har noen historier? Råd? Hvordan skal man tørre å satse? Anonymkode: 7856e...fd7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #2 Skrevet 17. august 2018 Hvor lenge har du hatt jobben? Anonymkode: 7d40a...d61
Luckiness Skrevet 17. august 2018 #3 Skrevet 17. august 2018 Det er jo mulig å arbeide i vikarbyrå, slik du kun sier ja til vakter eller perioder du selv ønsker. De fleste sykehus og noen kommuner (sykehjem, hsy osv) har egne bemanningsbyrå. Dagmamma. Det blir isåfall en mer vanlig arbeidsdag og helger fri. Man må jo heller ikke ha barn hele uken. Men inntekten er vel så som så. Det jeg opplever på poliklinikker her jeg bor er at mange stillinger er ca. type 8-16 jobb og arbeid hver 3 helg på post. Noen steder har også kveldsåpent en dag i uken. Altså dersom slike stillinger er kombinert med helg så er det jo liten vits. Kanskje du kan jobbe nattevakter? Da kan du jobbe en lavere stillingsprosent, altså færre vakter, og likevel tjene rundt det samme som ved dag/kveldsjobbing. Da får du også perioder med fri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå