Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hår litt nedom skuldrene. Jeg hadde hår langt nedover ryggen for 5 år siden, men klipte det av når jeg ble lei. Ønsker nå å få det til å vokse ut igjen, men hver gang jeg er hos frisøren for å ta etterveksten (annenhver måned) og de påstår at for å få langt hår mååå de få klippe tuppene, ja så blir håret like kort som det var sist jeg var hos frisøren. Så vokser det noen cm før neste frisørbesøk, så klipper de det igjen, og jeg er tilbake til start. Jeg sier at jeg sparer, og de sier at de skal bare ta det som er slitt helt nederst. Nå har jeg "spart" i 3 år, og håret mitt er like kort nå som da. Dere med langt hår, hvordan har dere greid det? Når jeg en gang hadde langt hår brukte jeg å farge det selv og gikk aldri til frisøren. Er det løsningen? Rett og slett IKKE klippe det i det hele tatt? Til tross for at frisørene hevder noe annet? For når jeg følger frisørens anbefaling for å spare, så blir nemlig ikke håret lenger!

Anonymkode: b96bf...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hos frisøren en gang i året, og pleier å få "nå er det vel 2-3 mnd siden forrige klipp?". 

Har kjøpt en frisørsaks som jeg tar det aller verste med. Nå har jeg krøllete hår da, så det synes ikke om det blir skeivt. 

Har hår til korsryggen. 

Anonymkode: 28067...c75

Skrevet

Eneste gangen jeg gikk til frisøren annenhver mnd var da jeg hadde kort hår og det ble grusomt når det vokste ut for mye. 

Med langt hår trenger man da virkelig ikke å stusse hver andre mnd, så klart sier frisører det for å tjene litt ekstra. 

Anonymkode: 97863...01f

Skrevet

Dersom du ikke vil stusse det så ofte, bruk gode hårprodukter som gir masse fukt og unngå så mye farging/striping. Det sies at å massere hodebunnen også hjelper for å få håret til å vokse.

Anonymkode: 31b05...b7d

Skrevet

Du må selvsagt slutte å klippe deg annenhver måned, hallo, sier seg selv!

Det er jo alt for ofte, håret blir ikke slitt etter noen uker...

Jeg har laaangt tjukt hår med naturlig fall i, ca til korsryggen nå. Stusset meg litt for ca 7 mnd siden, stusser oftest en/to ganger i året, men det er nok med en gang i året for deg, å ta bare noen cm der det er slitt. Ellers vil jeg anbefale å bruke rene oljer til kurer, ikke varmebehandle, ikke farge det ( nå ser jeg at du gjør det da ), men behandle håret ditt mest mulig skånsomt. Aldri gre det mens det er vått, jeg grer det alltid FØR jeg vasker det når det er tørt, og jeg vasker håret ca bare en gang i uka. 

Vil også anbefale deg å f.eks kjøpe deg en god frisørsaks du kan stusse bittelitt selv hvis du klarer så du slipper frisør.

Anonymkode: 8ef4e...9a9

Skrevet

Jeg har hår ca til rumpa og klipper tuppene med 12-18 måneders mellomrom. Det er tykt og ikke særlig slitt heller.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du må selvsagt slutte å klippe deg annenhver måned, hallo, sier seg selv!

Det er jo alt for ofte, håret blir ikke slitt etter noen uker...

Jeg har laaangt tjukt hår med naturlig fall i, ca til korsryggen nå. Stusset meg litt for ca 7 mnd siden, stusser oftest en/to ganger i året, men det er nok med en gang i året for deg, å ta bare noen cm der det er slitt. Ellers vil jeg anbefale å bruke rene oljer til kurer, ikke varmebehandle, ikke farge det ( nå ser jeg at du gjør det da ), men behandle håret ditt mest mulig skånsomt. Aldri gre det mens det er vått, jeg grer det alltid FØR jeg vasker det når det er tørt, og jeg vasker håret ca bare en gang i uka. 

Vil også anbefale deg å f.eks kjøpe deg en god frisørsaks du kan stusse bittelitt selv hvis du klarer så du slipper frisør.

Jeg skulle til å si nesten akkurat det samme!

Jeg har hår ned til korsryggen også, men har bare stusset håret 1-2 ganger siden jeg begynte å spare det ut (ifjor en gang). Folk spør meg alltid hvordan jeg får så langt hår, spesielt folk som går til frisøren en gang i mnd og stusser det... Men det eneste jeg gjør som er spesielt nok er vel det at jeg vasker det sjeldent, og at jeg stusser det sjeldent.

Jeg vasker håret ca. 1 gang i uken. Børster det da forsiktig før jeg vasker det, så og si aldri ellers, og iallefall ikke hvis det er vått. Bruker ikke produkter i håret mitt (annet enn kokosolje på tuppene) så har bare shampoo i røttene. Skyller god ut før jeg har balsam oppover til det nærmer seg det området jeg vasket (ca. midt på nakken) og lar det være i mens jeg gjør alt det andre jeg gjør i dusjen - ca. 10 minutter.

Jeg personlig har selvsagt ikke like sunt og mykt og glansfult hår som noen som nettopp har klippet seg til skuldrene, men med nok pleie og kurer (som jeg er svært dårlig på) er det absolutt mulig å få fint og langt hår. 

I tuppene har håret mitt rester etter bleking for mange år siden, som har fått en brunfarge lik min naturlige farge over. Ellers er det uten hårfarge/bleking. Retter aldri håret med rettetang e.l., og hvis jeg skal krølle det bruker jeg hårruller over natten. Bruker som sagt heller ikke produkter i håret, annet enn litt kokosolje for å pleie det litt, samt temme løse hår og glatte det ut når det blir for fluffy. Stusser et par cm hvis jeg føler det begynner å bli veldig tørt og stygt, ellers lar jeg det være. Men jeg har naturlige bølger i håret, så hvis det blir skjevt vises det ikke så godt på meg. Dermed slipper jeg å gjøre det hos frisør. :) 

Anonymkode: a6361...e8d

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker håret bare 1 gang i uka, og stusser håret 1 gang i året. Bruker ikke andre produkter enn shampoo og balsam, og varmebeskyttende spray når jeg retter det. 

Håret mitt er veldig sunt og vokser fort. 

Anonymkode: 56210...d2a

Skrevet

Ikke klipp håret inntil du er fornøyd med lengden du vil ha, deretter kan du begynne å stusse tuppene og få vekk det slitte. Også lurt å unngå ting som skader håret, for eks; hårføner, rette/krølltang eller børste håret når det er vått. Lurt å ikke dusje for ofte heller 😉

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vasker håret bare 1 gang i uka, og stusser håret 1 gang i året.

Anonymkode: 56210...d2a

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vasker håret ca. 1 gang i uken. Børster det da forsiktig før jeg vasker det, så og si aldri ellers, og iallefall ikke hvis det er vått. Bruker ikke produkter i håret mitt (annet enn kokosolje på tuppene) så har bare shampoo i røttene. Skyller god ut før jeg har balsam oppover til det nærmer seg det området jeg vasket (ca. midt på nakken) og lar det være i mens jeg gjør alt det andre jeg gjør i dusjen - ca. 10 minutter.

Anonymkode: a6361...e8d

10 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri gre det mens det er vått, jeg grer det alltid FØR jeg vasker det når det er tørt, og jeg vasker håret ca bare en gang i uka. 

Værsåsnill og ikke misforstå dette, men hvordan klarer dere å vaske håret èn gang i uken? 

Skrevet
3 minutter siden, Skilpadden skrev:

Værsåsnill og ikke misforstå dette, men hvordan klarer dere å vaske håret èn gang i uken? 

Vanesak. De første månedene vil håret kjennes fett ut, men det går over når hårbunnen får stabilisert seg. 

Anonymkode: 13b4d...bf8

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanesak. De første månedene vil håret kjennes fett ut, men det går over når hårbunnen får stabilisert seg. 

Er dette virkelig sant? Jeg slet ikke med dette for 3-4-5 år siden, men håret mitt blir så utrolig fett nå at jeg må dusje MINST annenhver dag. Jeg har i tillegg keratin i håret, og burde ikke dusje den så mye, men med rett hår så vises fettet så mye bedre. Vet ikke om jeg hadde klart denne utfordringen .. 

Endret av Skilpadden
Skrevet
7 minutter siden, Skilpadden skrev:

Er dette virkelig sant? Jeg slet ikke med dette for 3-4-5 år siden, men håret mitt blir så utrolig fett nå at jeg må dusje MINST annenhver dag. Jeg har i tillegg keratin i håret, og burde ikke dusje den så mye, men med rett hår så vises fettet så mye bedre. Vet ikke om jeg hadde klart denne utfordringen .. 

Har pinnerett hår selv, og nei det er ikke en enkel utfordring, spesielt i begynnelsen. 

Men om du vasker håret så ofte som annenhver dag er det jo ikke rart du får raskt fett hår. 

Bruker du mye produkter i tillegg? I så fall vil det gjøre håret enda mer fett på kort tid. 

Når jeg hadde keratin brukte jeg masse tørrsjampo, så jeg slapp å vaske det mer enn hver 14 dag. Panneluggen vasket jeg ca hver fjerde dag da den blir fort fett fordi jeg tar meg mye i luggen. 

Tar du mye på håret i løpet av en dag vil det gjøre håret raskere fett.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hår litt nedom skuldrene. Jeg hadde hår langt nedover ryggen for 5 år siden, men klipte det av når jeg ble lei. Ønsker nå å få det til å vokse ut igjen, men hver gang jeg er hos frisøren for å ta etterveksten (annenhver måned) og de påstår at for å få langt hår mååå de få klippe tuppene, ja så blir håret like kort som det var sist jeg var hos frisøren. Så vokser det noen cm før neste frisørbesøk, så klipper de det igjen, og jeg er tilbake til start. Jeg sier at jeg sparer, og de sier at de skal bare ta det som er slitt helt nederst. Nå har jeg "spart" i 3 år, og håret mitt er like kort nå som da. Dere med langt hår, hvordan har dere greid det? Når jeg en gang hadde langt hår brukte jeg å farge det selv og gikk aldri til frisøren. Er det løsningen? Rett og slett IKKE klippe det i det hele tatt? Til tross for at frisørene hevder noe annet? For når jeg følger frisørens anbefaling for å spare, så blir nemlig ikke håret lenger!

Anonymkode: b96bf...331

Jeg begynte å klippe tupper selv og ha naturlig farge. Altså slutta å reise til frisør så ofte. Har vært innom en gang annet hvert år og får bare kommentarer på hvor friskt håret er. 

Vasker det to ganger i uka, en av gangene med kur. Bruker lite midler i håret, fletter om natta, riktige strikker og olje til håret. Får høre at håret mitt vokser veldig fort. Har igjen klippet ganske kort pga slitasje under graviditeten og enkelte steder jeg bare manglet hår etterpå. Så venter på at det skal vokse ut igjen. Er også viktig å spise sunt og ikke ha noe mangler ift vitaminer og slikt.

Anonymkode: 76bcc...c45

Skrevet

Da jeg hadde langt hår klipte jeg meg hvert andre år ca. Bruker rettetang hver dag fordi jeg har så tjukt hår, så må klemme det litt flatt ellers ser jeg ut som en huleboer. Hver gang jeg skulle klippe meg og jeg sa hvor lenge det var siden jeg hadde klipt meg så datt jo haka til frisøren i gulvet 😛 så lenge jeg bruker rettetang ser håret mitt frisk ut. 

Anonymkode: 968c1...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...