Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På søknaden min på Lånekassen står det «venter på eksamensresultater». Jeg tok opp noen fag som privatist i vår og det er da disse resultatene som mangler. Er det noen som har erfaring med når disse blir lagt inn? 

Har ikke hørt om noen andre som ha måttet vente så lenge så begynner å bli litt bekymra 

Anonymkode: 77bc9...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha registrert deg som student og betalt semesteravgift i hvert fall. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, funginger skrev:

Du må ha registrert deg som student og betalt semesteravgift i hvert fall. 

Nei, det har ikke noe med behandlingen av søknaden å gjøre. Det har å gjøre med utbetalingen av støtte når søknaden først er ferdigbehandlet. 

Det skal stå ca dato for behandling i søknaden din, TS. Hvis det ikke gjør det ville jeg ha tatt en telefon til Lånekassen og forhørt meg om situasjonen. Er du sikker på at du ikke skal ha sendt inn noe form for dokumentasjon? Så fremt du har fått resultatet av eksamen skal det ikke gå lang tid før Lånekassen registrerer det og kan gjenoppta behandlingen av søknaden din. 

Anonymkode: c1d21...49a

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ikke noe med behandlingen av søknaden å gjøre. Det har å gjøre med utbetalingen av støtte når søknaden først er ferdigbehandlet. 

Det skal stå ca dato for behandling i søknaden din, TS. Hvis det ikke gjør det ville jeg ha tatt en telefon til Lånekassen og forhørt meg om situasjonen. Er du sikker på at du ikke skal ha sendt inn noe form for dokumentasjon? Så fremt du har fått resultatet av eksamen skal det ikke gå lang tid før Lånekassen registrerer det og kan gjenoppta behandlingen av søknaden din. 

Det står at behandlingen av søknad er midlertidig utsatt til i slutten av august. Jeg har snakket med Lånekassen og fikk beskjed om å ta kontakt med lærestedet for innsendelse av dokumentasjon. Snakket nettopp med skolen jeg tok eksamen på og fikk som svar at det er fylkeskommunen som rapporterer resultatene i månedsskiftet august/september. Kanskje det ordner seg automatisk da:)

Synes likevel det er rart at de ikke sender inn dokumentasjon før såpass langt inn i skoleåret....

TS

Skrevet

I juli fikk jeg beskjed om at de ventet på resultatene, men behandlet ikke søknaden igjen før slutten av mnd. Sikkert det samme hos deg, bare i august? Jeg fikk svar i slutten av mnd, så det gjør sikkert du også. 

Anonymkode: 46fb9...e5a

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I juli fikk jeg beskjed om at de ventet på resultatene, men behandlet ikke søknaden igjen før slutten av mnd. Sikkert det samme hos deg, bare i august? Jeg fikk svar i slutten av mnd, så det gjør sikkert du også. 

Anonymkode: 46fb9...e5a

Ja, kanskje det! Får bare vente og se, da. ☺️

TS

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står at behandlingen av søknad er midlertidig utsatt til i slutten av august. Jeg har snakket med Lånekassen og fikk beskjed om å ta kontakt med lærestedet for innsendelse av dokumentasjon. Snakket nettopp med skolen jeg tok eksamen på og fikk som svar at det er fylkeskommunen som rapporterer resultatene i månedsskiftet august/september. Kanskje det ordner seg automatisk da:)

Synes likevel det er rart at de ikke sender inn dokumentasjon før såpass langt inn i skoleåret....

TS

Da ordner det seg nok i slutten av august. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...