AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Det er stadig flere bloggere som fokuserer på kropp, som legger ut bilder av halvnakne eller nakne kropper og som eksponerer seg selv fullstendig. Det er også flere og flere som melder seg på programmer hvor de viser seg helt kliss nakne på TV. De virker å ikke tenke over konsekvensene. Kropp er naturlig, ja, men det er ikke naturlig å eksponere seg på en slik måte; "Se på pupper, rumpe og lår. Jeg er naken og jeg elsker det", "Se meg, se meg, se meg. Jeg elsker kropp og sex". Jeg synes de aller fleste som gjør dette er under 30 år. De legger ut bilder uten å tenke over hvilke konsekvenser det kan få for seg selv, fremtiden og eventuelle jobbmuligheter. De virker å hige etter oppmerksomhet, og elsker bekreftelse på at de er deilige. Privatliv betyr ingenting lenger. Alle kan se alt, ta på alt og vite alt. Beklager, jeg synes det er drøyt, trashy, spesielt og kleint. Og jeg er 20. Flere på disse programmene er nærmere 30. Jeg blir skremt! Jeg kunne aldri vist meg naken offentlig. Aldri. Jeg går aldri ut av badet før jeg har kledd helt på meg. Absolutt ingen får se kroppen min. Har ikke hatt sex, bortsett fra overgrep da jeg var liten. Så ja, jeg vet jeg er i andre enden av skalaen. Jeg sier ikke at det jeg gjør er fasiten. Jeg har vel heller flere issues enn de fleste. Likevel så mener jeg at det finnes en mellomting. Det er mulig å ha et godt forhold til egen kropp uten å måtte vise den til hele verden. Det er greit å ha et normalt sexliv med partneren; man trenger ikke vise dette offentlig på TV. Det er jo nitrist at noen tilnærmet selger kroppene sine for realitetshow! Hva tenker dere? Anonymkode: 105e9...4b6 6
Sportsbabe Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Jeg tenker at du er litt gammeldags. Mer bare deilig og frigjørende at vi har klart å bli så pass fornøyd med kroppene våre i dagens samfunn. Men jeg ser selvsagt ulempen, for det kan jo fort bli ukomfortabelt og ekkelt om feite mennesker begynner å vise frem kroppen sin. Det må tross alt være et filter slik at kun deilige mennesker med deilige kropper får vist seg frem 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 5 minutter siden, Sportsbabe skrev: Jeg tenker at du er litt gammeldags. Mer bare deilig og frigjørende at vi har klart å bli så pass fornøyd med kroppene våre i dagens samfunn. Men jeg ser selvsagt ulempen, for det kan jo fort bli ukomfortabelt og ekkelt om feite mennesker begynner å vise frem kroppen sin. Det må tross alt være et filter slik at kun deilige mennesker med deilige kropper får vist seg frem Mulig jeg er litt gammeldags også ja. Som sagt synes jeg det er forskjell på å være fornøyd med kroppen, og å ha sex og vise tissen på TV. Det er for drøyt! Og her er jeg også uenig. Jeg tenker at man må vise alle slags kropper da; ikke bare de som går under dagens "perfekte". TS Anonymkode: 105e9...4b6 4
Djungelvrål Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 Hadde ei med "uperfekt kropp" etter dagens standard holdt på slik så tipper jeg det hadde blitt en rar stemning og hun hadde ikke fått verken mange likes eller mye oppmerksomhet. Blek, utrent, flate bryster, flat rumpe, eplekropp, halvpent ansikt uten fillere og botox. I tillegg så er alt uten filter og photoshopping. usminket ansikt. Naturlig pistrete hår som mange nordmenn har. Noen hadde sett på det som patetisk mens andre hadde kanskje hyllet det. de unge lett påvirkelige 15 åringene hadde kanskje ledd og trodd det var en spøk. De higer jo etter alt det de selv ikke har, ikke ei som er like normal som de selv. Hvor mange 15 åringer har råd til konstante vippepåfyll, støpnegler til 900 hver 4 uke, solarium x 5 pr uke eller dyre selvbrunere, silikon D-cup, kunstig runde hofter, ballongrumpe, dolly duck munn, og råd til exstensons som koster 6000 og varer i 4 mnd. Det er jo alt dette de ønsker. 7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 De som er med på diverse lugubre tv-programmer er jo med for å få oppmerksomhet. Helt åpenbart. Og kropp og sex gir oppmerksomhet. Jeg er helt komfortabel med min egen kropp og har ikke problemer med å vise meg avkledd for andre, men jeg har heller ikke noe behov for å legge ut halvnakne bilder og vise alle hvor deilig jeg her. Jeg tror det kommer av et oppmerksomhetsbehov, og mange av dem har dårlig selvtillit. De trenger rett og slett bekreftelse fra andre. Noen andre igjen er bare glad i oppmerksomhet Anonymkode: ca956...7b1 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 Kun min mann får se meg naken. Hva skal det være godt for å legge ut nakenbilder, og være naken på TV? Gå naken i naturen? Hva om de møter andre turgåere da? Anonymkode: cf345...18e 3
Bag Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 Selv har jeg ikke noe problem med å være naken med andre i en ikke-seksuell setting om det er venner, kolleger, svigerforeldre, svigerinner/svogere, nevøer/nieser o.s.v. For meg dreier det seg ikke om å se eller å bli sett. Men jeg ønsker ikke å bli fotografert og kunne aldri tenke meg å være naken i media. Jeg opplever for mye av nakenheten i dag til å være seksuelt fokusert. Man viser seg frem for å blir vurdert i forhold til seksuell attraktivitet. Hvor deilig er jeg? Hvor mange likes kan jeg få? Det synes jeg blir feil. Jeg tror folk hadde et veldig mye mer avslappet forhold til ikke-seksuell nakenhet tidligere. En ulempe med seksualiseringen er et det blir flaut om folk som ikke anses som seksuelt attraktive er nakne. Det er jeg uenig i. Jeg synes kropp er vakkert om det er en ung eller gammel mann eller kvinne. For meg har det ikke noe med min seksualitet å gjøre. Å holde noe privat kan gå på mange ting. For meg gjelder det ikke utseende av min kropp. Jeg har alltid vært restriktiv med hvem jeg har hatt sex med men ikke hvem som kunne se meg naken. For meg tror jeg at det å skjule kroppen for andre ikke vil ha gjort mitt seksualliv hverken bedre eller dårligere. 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 Hvorfor være naken med venner, kollega og svigers? Ser for meg en film kveld med gode venner sitter nakne i stua 😕 Anonymkode: cf345...18e 1
aksase Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 Å kle seg naken for å få oppmerksomhet, det fungerer jo som ei kule. Jeg synes kanskje det er litt dumt å drive med, men det får bli opp til hver enkelt hva de vil. Å kle seg naken fordi det er praktisk, behagelig og befriende, f.eks. for å ta seg et bad, badstu eller nyte sola på stranda, det har jeg sansen for. Hadde vært fint om alle hadde såpass OK forhold til egen kropp at de klarte det. Det er dessverre et stort flertall som er så misfornøyd med egen kropp, eller så redde for hva andre tenker om deres kropp, at de ikke våger å la andre se den. Det er vondt og leit. Kanskje det verste av alt som har med nakenhet å gjøre er alle de som synes at nakenhet er greit, MEN bare for de som har en tilnærmet perfekt kropp uten skrukker og ekstra fett. Slike holdninger er forferdelig ødeleggende og ikke det grann bedre enn hvilken som helst alvorlig mobbing. Slike holdninger gjør det en million ganger vanskeligere for alle de som, til tross for at de har en helt normal, fin og velfungerende kropp, ikke selv synes de er fine nok. De som finner ubehag med å se cellulitter, hengepupper og fettvalker bør ha vett nok til å holde det for seg selv og ikke ødelegge dagen, og kanskje livet, til eieren av denne "uperfekte" kroppen. Handler om å ta litt hensyn til hverandre og hverandres følelser. Vi har alle fått tildelt en kropp som vi i liten grad kan justere formen på. Å bli frosset ut, sett ned på, mobbet og "disset" for noen man ikke kan gjøre noe med, det er fryktelig smertefullt og burde være helt unødvendig. Men vi mennesker kan noen ganger være så utrolig fæle mot hverandre, at det er nesten ikke til å tro. Ekstra ille er det på slike forum som dette hvor folk kan spy ut av seg allverdens dritt og sjikane helt anonymt. 4
Edie Skrevet 22. august 2018 #10 Skrevet 22. august 2018 Ryddet for innlegg av utestengt bruker. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #11 Skrevet 15. september 2018 På 17.08.2018 den 1.41, Sportsbabe skrev: Jeg tenker at du er litt gammeldags. Mer bare deilig og frigjørende at vi har klart å bli så pass fornøyd med kroppene våre i dagens samfunn. Men jeg ser selvsagt ulempen, for det kan jo fort bli ukomfortabelt og ekkelt om feite mennesker begynner å vise frem kroppen sin. Det må tross alt være et filter slik at kun deilige mennesker med deilige kropper får vist seg frem Hvordan ser du ut sportsbabe? Anonymkode: 5c080...142
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #12 Skrevet 30. september 2018 I sommer gikk jeg en lengre fjelltur med noen venninner som alle er godt voksne og på ingen som helst måte er fotomodeller av utseende. Kanskje ikke helt rett å kalle det naken i offentligheten, men vi badet nakne en rekke ganger. Stort sett var vi helt alene, men en gang kom det en ung mann forbi. Han stanset ikke opp men jeg skal virkelig si at han tittet, snudde seg og tittet tilbake en rekke ganger. Jeg tror at vi alle syntes det var litt gøy. Anonymkode: 31428...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #13 Skrevet 30. september 2018 On 8/17/2018 at 1:41 AM, Sportsbabe said: Jeg tenker at du er litt gammeldags. Mer bare deilig og frigjørende at vi har klart å bli så pass fornøyd med kroppene våre i dagens samfunn. Men jeg ser selvsagt ulempen, for det kan jo fort bli ukomfortabelt og ekkelt om feite mennesker begynner å vise frem kroppen sin. Det må tross alt være et filter slik at kun deilige mennesker med deilige kropper får vist seg frem Du glemte visst dette: Anonymkode: 76122...db6 1
Horten Market Skrevet 30. september 2018 #14 Skrevet 30. september 2018 Spør Frank Løke ... Forskjell på menn og kvinners nakenhet, ikke sant.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. september 2018 #15 Skrevet 30. september 2018 Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "offentlig", men å være naken på offentlig sted er faktisk ikke lov i Norge, det regnes som blotting. Så vil ikke si det er normalt, nei.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #16 Skrevet 30. september 2018 15 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "offentlig", men å være naken på offentlig sted er faktisk ikke lov i Norge, det regnes som blotting. Så vil ikke si det er normalt, nei. På internet og TV tenkte jeg Anonymkode: 105e9...4b6
aksase Skrevet 1. oktober 2018 #17 Skrevet 1. oktober 2018 21 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "offentlig", men å være naken på offentlig sted er faktisk ikke lov i Norge, det regnes som blotting. Så vil ikke si det er normalt, nei. Sitat: "For at det skal regnes som straffbart etter straffeloven § 298, må det at man er naken offentlig være seksuelt motivert. Likt det som populært kalles blotting. På en del offentlige steder vil man ikke risikere noen straffereaksjon ved å være naken, for eksempel på avskjermede områder i forbindelse med bading eller lignende. Ved andre tilfeller kan politiet vurdere at nakenheten i offentligheten utgjør en ordensforstyrrelse eller som støtende på mennesker rundt, og vil trolig kunne kreve at personen kler på seg. Følger man ikke politiets pålegg kan man risikere bøter." Sitat slutt. Kilde: ung.no Det er altså full tillatt å være naken i offentligheten i Norge, så lenge man ikke støter/plager noen. Dessverre er folk utrolig pripne når det gjelder nakenhet så selv noe så uskyldig som å gå naken i skogen, eller sole seg naken, er nesten umulig å gjøre uten at en eller annen reagerer helt irrasjonelt og ringer politiet.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. oktober 2018 #18 Skrevet 1. oktober 2018 49 minutter siden, aksase skrev: Sitat: "For at det skal regnes som straffbart etter straffeloven § 298, må det at man er naken offentlig være seksuelt motivert. Likt det som populært kalles blotting. På en del offentlige steder vil man ikke risikere noen straffereaksjon ved å være naken, for eksempel på avskjermede områder i forbindelse med bading eller lignende. Ved andre tilfeller kan politiet vurdere at nakenheten i offentligheten utgjør en ordensforstyrrelse eller som støtende på mennesker rundt, og vil trolig kunne kreve at personen kler på seg. Følger man ikke politiets pålegg kan man risikere bøter." Sitat slutt. Kilde: ung.no Det er altså full tillatt å være naken i offentligheten i Norge, så lenge man ikke støter/plager noen. Dessverre er folk utrolig pripne når det gjelder nakenhet så selv noe så uskyldig som å gå naken i skogen, eller sole seg naken, er nesten umulig å gjøre uten at en eller annen reagerer helt irrasjonelt og ringer politiet. Jeg har ingenting imot at folk bader nakne og sånt, altså. Men det er vel neppe det folkene TS snakker om driver med. Realitystjerner, bloggere o.l er vel forholdsvis seksuelt motiverte når de kler av seg...
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #19 Skrevet 1. oktober 2018 57 minutter siden, aksase skrev: Sitat: "For at det skal regnes som straffbart etter straffeloven § 298, må det at man er naken offentlig være seksuelt motivert. Likt det som populært kalles blotting. På en del offentlige steder vil man ikke risikere noen straffereaksjon ved å være naken, for eksempel på avskjermede områder i forbindelse med bading eller lignende. Ved andre tilfeller kan politiet vurdere at nakenheten i offentligheten utgjør en ordensforstyrrelse eller som støtende på mennesker rundt, og vil trolig kunne kreve at personen kler på seg. Følger man ikke politiets pålegg kan man risikere bøter." Sitat slutt. Kilde: ung.no Det er altså full tillatt å være naken i offentligheten i Norge, så lenge man ikke støter/plager noen. Dessverre er folk utrolig pripne når det gjelder nakenhet så selv noe så uskyldig som å gå naken i skogen, eller sole seg naken, er nesten umulig å gjøre uten at en eller annen reagerer helt irrasjonelt og ringer politiet. Godt å høre. Da vi badet på fjellet tror jeg ingen av oss tenkte at det kunne være straffbart. Anonymkode: 31428...fb9
Tøytigern Skrevet 1. oktober 2018 #20 Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Jeg tror det er unormalt og et resultat av ekshibisjonisme. Altså at en stor del av disse folkene som vil på TV er ekshibisjonister i utgangspunktet. Men de er med på å forme et kroppspress som gjør at bla mange ikke lenger ønsker å kle av seg og dusje etter gymtimer på skolen. De som ser programmene lærer å tro at alle andres kropper ser ut som dem på TV og tror at de selv er unormale... Så nekter de å kle av seg å gjøre noe så enkelt som å vaske seg. Veldig usunt. Endret 1. oktober 2018 av Tøytigern 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå