Gå til innhold

Fett hår og flass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi på 13 har fett hår HELE tiden. Jeg tuller ikke når jeg sier at håret hennes blir fett rett etter at hu’ har dusja. Flass har hun også. Hun står å skyller ut såpa i sånn ca. 15 min., så tror ikke hun slurver så veldig der. Hva tror dere er årsaken?

Anonymkode: 022dd...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være mer enn bare flass. Det kan også være blandt annet eksem. Dere bør dra til en hudlege. 

Anonymkode: 91390...044

• Liker 1
Skrevet

Eksem, flass, evt psoriasis.

hadde selv fett hår i den alderen. Måtte farge håret i samme farge som min naturlige for å tørke det ut. Vet ikke om det er lurt, men hør om det med frisør og hudlege.

Anonymkode: fd696...566

Skrevet

Bruker hun balsam? Det skal kun brukes i lengdene. Det er nesten umulig å skylle ut om man bruker det nær hodebunnen.

Hvis det faktisk ikke går an å vaske bort fettet så er det noe som er galt, en hudsykdom el. 

Anonymkode: 8eea2...69c

• Liker 2
Gjest Eline993
Skrevet

Shampo som heter “head and shoulders” fjerner flass med engang 

Skrevet

Hvor ofte vasker hun håret? Det er ikke bra å vaske det for ofte.

Anonymkode: 2eb7c...2a7

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dattera mi på 13 har fett hår HELE tiden. Jeg tuller ikke når jeg sier at håret hennes blir fett rett etter at hu’ har dusja. Flass har hun også. Hun står å skyller ut såpa i sånn ca. 15 min., så tror ikke hun slurver så veldig der. Hva tror dere er årsaken?

Anonymkode: 022dd...794

Akkurat dette spurte du om for noen måneder siden også, men da sto hun i en halvtime for å dusje ut såpa. 

Anonymkode: 61b51...8e0

Gjest Eline993
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette spurte du om for noen måneder siden også, men da sto hun i en halvtime for å dusje ut såpa. 

Hva så at hun spør engang til?

Skrevet

Dette har jeg slitt med hele livet, kun to ting funker: fungoral og sebamed sjampo mot flass. Ikke sløs penger på noe annet. Og bruk kun disse! Fåes på alle apotek

Anonymkode: 85d37...c4d

Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke uvanlig at ut av 5 millioner innbyggere så er det flere som sliter med fett hår og flass?🤷🏻‍♀️ 

Endret av Skilpadden
  • Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg slitt med hele livet, kun to ting funker: fungoral og sebamed sjampo mot flass. Ikke sløs penger på noe annet. Og bruk kun disse! Fåes på alle apotek

Anonymkode: 85d37...c4d

Aldri bruk samme shampoen over flere år. Da får virkestoffene mindre og mindre effekt. Bytt hver 4-6 mnd. 

Hilsen frisørlærling. 

Anonymkode: 1cb45...29c

Skrevet

Jeg har ei på samme alder selv. Kjenner igjen deler av problemstillingen. 

Fungoral shampo! Vel verdt et forsøk. Viktig å la den virke de minuttene den skal. 

Balsam kun  nederst i håret. Aldri i nærheten av hodebunnen. 

Til slutt, det som hjalp min datter mest: bare bruk shampo UTEN silikon. Noen er merket når de ikke inneholder det, ellers ville jeg googlet de ulike termene silikon kan gå under og lest på flaskene før jeg kjøpte. 

Og: bytt shampo innimellom. Vi har 2-3 typer stående, til mannens frustrasjon, så bytter vi på. Pass også på at shampoen ikke er for veldig tørt hår eller noe sånt, da kan det fort bli for mye for en hormonell hodebunn. 

Det jeg umiddelbart ville gjort er altså å skaffe Fungoral OG shampo uten silikon. Hun må kanskje vaske håret noen ganger for å få vekk silikonlaget som gjør det fett, men det hjelper! 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror virkelig ikke at av alle menneskene i Norge så kan ikke to stk ha det samme problemet med fett hår og flass? 

Anonymkode: 91390...044

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...