Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over meg i blokka bodde de som eide inntil nå nylig. Jeg hørte aldri noe fra de, delvis fordi de var rolige mennesker, og delvis fordi det er ganske god tykkelse mellom leilighetene. Nå leier de ut til to-tre mennesker. De er utenlandske, kanskje polske? De snakker naturlig som roping, og nå hører jeg de hele tiden. Når de er glade/sinte/litt fulle så ROPER de virkelig. Jeg hører også ekstremt mye tramping, de går mye med sko inne. Slenger ting i gulvet osv. Jeg hører aldri tv eller musikk eller lignende, det er bare all BRÅKINGEN. De er veldig sånn som kaster ting rundt seg.

Jeg blir gal. Det er hver eneste kveld, og de holder på ganske sent. Men det er jo ikke støy jeg EGENTLIG kan klage på - er det? De må jo få lov til å leve i sin egen leilighet, det er jo bare min uflaks at de roper og kaster ting rundt, drar møbler over gulvet osv. 

Men det er såå kjedelig å sitte hver kveld og irritere seg over å bli forstyrret. Det er også vanskelig å sove. Jeg ender med å ligge våken til de legger seg rundt 12-01, men jeg står opp 05 hver dag for å dra på trening og jobb, og er derfor avhengig av å legge meg tidligere. 

Det hadde i det minste vært fint å ha muligheten til å legge seg tidlig i min egen leilighet om jeg ønsker det. 

Jeg eier, de leier. Jeg står mellom å gå opp og be de dempe seg. Men hvordan legger jeg det frem når de ikke gjør noe veldig urimelig? Det er litt flaut å si "unnskyld men kan dere gå på tå-hev for meg?". Samtidig går dette veldig utover meg. 

Hvis ikke kan jeg sende en melding til de som eier leiligheten og spørre om de kan prate med de. Legge det frem som at de bråker, og ikke si så mye om hvordan. Det vil kanskje ha større innvirkning på de? Samtidig aner jeg ikke om det er en utenlandsk høylydt barnefamilie og at bråker er leker som blir kastet rundt, hopping og tramping, eller om det er polske arbeidere i 20-40årene etc. Er det greit å spørre hva slags folk de leier ut til, eller er det frekt? 

Anonymkode: 7a2c8...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke spurt hvem de er, men jeg hadde glatt sendt en klage til utleier. Først hadde jeg snakket med styret, det er mulig de ønsker å ta seg av kommunikasjonen. Som utleier hadde jeg vært interessert i å vite at de som leier hiver ting rundt seg og muligens ødelegger leiligheten..

Anonymkode: 8c2ef...b3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...