Gå til innhold

alene mamma i krise

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alene mamma til en gutt på 9mnd og venter enda et barn. vi er under flytte fot og nav krever dukementert om hvem er faren til begge barnene for at jeg kan fortsatt kan få stønad som alene forelder. barnet i magen har to mulige fedre og jeg vet ikke hvem som er faren med sikkert før etter fødsel siden det er ulovlig i norge å ta farskapstest under svangerskap. lille gutt skal bynne i barnehage men vet ikke om jeg kan ha han der siden jeg eventuelt ikke kommer til å ha økonomi. hjelp en veldig fortvilet alene mamma som ikke vet sine armer råd

Anonymkode: 45df1...f8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt nav.

Anonymkode: 56dc0...cf3

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er alene mamma til en gutt på 9mnd og venter enda et barn. vi er under flytte fot og nav krever dukementert om hvem er faren til begge barnene for at jeg kan fortsatt kan få stønad som alene forelder. barnet i magen har to mulige fedre og jeg vet ikke hvem som er faren med sikkert før etter fødsel siden det er ulovlig i norge å ta farskapstest under svangerskap. lille gutt skal bynne i barnehage men vet ikke om jeg kan ha han der siden jeg eventuelt ikke kommer til å ha økonomi. hjelp en veldig fortvilet alene mamma som ikke vet sine armer råd

Nav kan ikke tvinge deg til å oppgi hvem barnefar er, du har krav på stønader uansett!!

Anonymkode: b1e19...b95

• Liker 5
Skrevet

Har ingen gode tips bortsett fra at du bør roe ned med å ligge rundt og lage barn med hvem som helst. Det er uansvarlig mht barnet ditt... både det som du har og det som er på vei. 

Anonymkode: 69845...38f

• Liker 36
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nav kan ikke tvinge deg til å oppgi hvem barnefar er, du har krav på stønader uansett!!

Anonymkode: b1e19...b95

Det har de vel. Får du feks et barn til med barnefar du ikke bor sammen så regnes du ikke som enslig og har ikke krav på bl.a overgangsstønad.

Anonymkode: b39e4...cf7

• Liker 15
Skrevet

Hjelpes. 9 mnd i barnehage?? Hvorfor det. Du må jo bruke vett! Slike damer som deg ødelegger. Skal du belage deg på at nav forsørger dere?????

Anonymkode: a184d...d0a

• Liker 21
Skrevet

1. Hvorfor får du barn når du ikke økonomisk kan ivareta det?

2. Hvorfor får du enda et barn når forutsetningene ikke er tilstede?

Anonymkode: e0023...18a

• Liker 27
Skrevet

Har du kun hatt os? Før første ble født, hva levde du av da? 

Anonymkode: 02051...6c2

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kun hatt os? Før første ble født, hva levde du av da? 

Hun har kun hatt ONS heter det vel 👉👌🏼

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Miss/usikker skrev:

Os=overgangsstønad 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Os=overgangsstønad 

Haha skjønte jo det da, gjorde bare et forsøk på å være morsom. Slo dårlig an 😛

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Miss/usikker skrev:

Haha skjønte jo det da, gjorde bare et forsøk på å være morsom. Slo dårlig an 😛

Lo litt 🤣

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Miss/usikker skrev:

😂 Bare synd at ONS kan sette en stopper for OS nå...🤪

Anonymkode: b39e4...cf7

• Liker 9
Skrevet (endret)
På 16.8.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Ja ser det er kopiert fra den tidligere lenken. Men prinsippet kan diskuteres.

Jeg er ikke den som har skrevet innlegget. 

Bakgrunnen er vel at du ikke anses som enslig forsørger hvis du får barn med samme mann igjen , og tidligere har mottatt overgangsstønad. Det vi si stønader knyttet til enslig forsørger opphører. 

Endret av Peter007
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Blod, mod

Skrevet

Ring NAV og få bestillt en time til samtale. Skriv ned alt du lurer på, og noter under møtet hva du har krav på, og hva du må gjøre for å få det du har krav på. Lykke til😊

Anonymkode: feab7...66f

• Liker 3
Skrevet

Alene mamma er de fleste. Alenemamma er noe annet.

Du regnes ikke som enslig forsørger når du sosialt omgåes barnets far. Så hvis du har ligget med pappaen til eldstemann slik ar han muligens er faren så må du skaffe deg inntekt på egenhånd slik alle andre må. Dersom det er en annen far så får du søke på nytt da. Evt så får du få de andre tå mennene til å skrive en erklæring på at de har hatt sex med deg i den aktuelle tiden.

Jeg håper du har tenkt å gjøre livet enklere for deg selv og dine barn i fremtiden. Du har ikke hatt uflaks, du har vært ufornuftig.

• Liker 13
Skrevet

Stemmer det at det er nye regler for overgangsstønad nå mtp hvor mange ganger man kan få det? Før kunne man få en periode, gå ut i jobb og klare seg selv for så å søke ny periode hvis man ble alene med nytt barn. Trodde det var slutt på det nå. 

Anonymkode: 2e7b9...d32

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er enslig, men har fortsatt sex med faren til ditt første barn? Da stemmer det at du kan miste støtten, og det er uavhengig av hvorvidt han er far til barnet du venter. Stønad til aleneforeldre gis bare dersom man ikke har noen sosial omgang (utover samarbeid om barnet) med den man har barn med. Å ha sex er definitivt sosial omgang. Så du har brutt vilkårene til NAV. Det spiller ingen rolle hvem som er far til barnet som er på vei, vilkårene er brutt uansett, så NAV har rett til å frata deg støtten.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stønader fra NAV har du rett på uansett, du har sannsynligvis krav på fri rettshjelp om de gjør seg vanskelige. Men nevn advokat så blir det nok fortgang i saken uten at du trenger å gjør noe mer. Du kan få moderasjon i betalingen til barnehage så det trenger ikke å være noe problem om du vil ha barnet i barnehage, har du skikkelig dårlig økonomi kan du sikkert få friplass.

Anonymkode: f96f8...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...