Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker stor forskjell ettersom hvilke land de kommer fra. Noen er bare født i muslimsk land og lever som vestlige med alkohol og hele pakka.

noen går i moskeen, konene og jentebarn går tildekket og spiser ikke svin, drikker ikke alkohol og deres barn SKAL gifte seg med noen fra samme land uavhengig av kjønn.

men dersom for eksmpel han ikke drikker alkohol eller spiser svin, ene søsteren går med hijab, mor går med hijab. De to andre søsterene går i singlet og shorts. Bønn av og til. Har likevel vestlige venner. Hva er de da?

Anonymkode: bf5e2...aa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr 1 er muslim. Nr 2 er muslim.

Still deg selv det samme spørsmålet om en kristen.

Er en kristen som spiser reker, går med klær lagd av mer enn ett stoff, er mot slaveri og synes homofili er ok mindre kristen enn en som ikke gjør det, selv om Gud mener det motsatte?

En kristen er en som tror på Gud som beskrevet i Bibelen, og tror at Jesus fantes og var guddommelig.

En muslim er en som tror på Gud som beskrevet i Koranen og tror at Mohammed var den siste hellige profeten.

(Så godt som ingen av dem tror på alt som er skrevet i de hellige bøkene deres, det står jo så mye utrolig sprøtt der som er umulig å tro på i 2018 hvis man har fullført barneskolen. Selv om de visstnok er Guds ord.)

Hvordan de oppfører seg er irrelevant.

Anonymkode: 84c9d...0a3

• Liker 2
Skrevet

Man er ikke kristen i mine øyne om en drikker alkohol, har sex utenom ekteskap og alt mulig slik. 

Man er likevel muslim om man er født i muslimsk land av muslimsk familie.

Skrevet

Religion er personlig, så det avhenger av hva personen gjør selv, uten å blande inn familien. De fleste religioner har vel krav til hvordan de skal praktiseres for at noen skal kunne kalle seg rettroende.

Anonymkode: 0dcb1...5f8

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke kristen i mine øyne om en drikker alkohol, har sex utenom ekteskap og alt mulig slik. 

Så en prest som drikker vin til maten er ikke kristen? 

Hvor i Bibelen står det at man ikke kan drikke alkohol? 

Etter muslimsk lov er vel de som er født i en muslimsk familie muslimer. Men det finnes jo dem som definerer seg som ateister eller konverterer til en annen religion. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker stor forskjell ettersom hvilke land de kommer fra. Noen er bare født i muslimsk land og lever som vestlige med alkohol og hele pakka.

noen går i moskeen, konene og jentebarn går tildekket og spiser ikke svin, drikker ikke alkohol og deres barn SKAL gifte seg med noen fra samme land uavhengig av kjønn.

men dersom for eksmpel han ikke drikker alkohol eller spiser svin, ene søsteren går med hijab, mor går med hijab. De to andre søsterene går i singlet og shorts. Bønn av og til. Har likevel vestlige venner. Hva er de da?

Dersom de ser på seg selv som muslimer er de vel muslimer. Selv om de ikke passer inn i alle andres bilde av hvordan en muslim "skal være". 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da finnes det i følge deg veldig veldig få kristne i verden.

Muslimskhet er ikke noe som er medfødt..hvis religion var medfødt ville det ikke fantes ateister og ingen kunne noen gang bytte religion. Jeg ville blitt fornærmet om noen påstod at jeg er kristen bare fordi at da jeg ble født var flertallet av nordmenn kristne. Det er å nekte for at jeg kan tenke selv, men er bundet for livet til majoritetstroen i landet jeg er født i.

Om du er kristen/muslim/hindu/buddhist er har kun å gjøre med hva som er oppi hodet ditt.

Skrevet

Det sies at det 1.4 milliarder muslimer i verden. Men spør du en saudi-araber hvem som er muslimer, er definisjonen så smal at det totalet antallet msulimer nok er nede i noen titalls millioner.

Mange muslimer erklærte for eksempel at IS ikke muslimer, men de er like mye muslimer som de muslimene som drikker og spiser svin. Ingen har definisjonsmakten over hvem som er muslim eller ikke.

Anonymkode: 5bb70...d77

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en kristen som spiser reker, går med klær lagd av mer enn ett stoff, er mot slaveri

Du blander sammen jødedommen med kristendommen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...