Gjest Lilleulv Skrevet 12. mars 2005 #1 Skrevet 12. mars 2005 Jeg holder på å registrere meg på aetat, og er ganske så irritert. For et opplegg! Kan jeg ikke bare skrive min egen utdannelse i steden for å bla igjennom en liste med 100 valg hvor ingen av alternativene faktisk passer til det jeg har studert? Utrolig masete og teit!! Noen andre som har registrert seg der? hva synes dere? Jeg kommer ikke til å orke å gå igjennom alt jeg har av skole og praksis når det skal velges fra en helt usakelig liste...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 12. mars 2005 #2 Skrevet 12. mars 2005 Jeg holder på å registrere meg på aetat, og er ganske så irritert. For et opplegg! Kan jeg ikke bare skrive min egen utdannelse i steden for å bla igjennom en liste med 100 valg hvor ingen av alternativene faktisk passer til det jeg har studert? Utrolig masete og teit!! Noen andre som har registrert seg der? hva synes dere? Jeg kommer ikke til å orke å gå igjennom alt jeg har av skole og praksis når det skal velges fra en helt usakelig liste... Registrer deg heller i et rektrutteringsbyrå. Har forstått det sånn at du er utdannet innen IT: www.elanit.no Har vært registrert hos Aetat en gang, det var fordi jeg hadde rett til dagpenger, ikke noe annet. Jobb får du nok ikke noe hjelp til der, det må du nok fint ordne selv .
Gjest Lilleulv Skrevet 12. mars 2005 #3 Skrevet 12. mars 2005 har registrert meg hos elanIT:) Aetat fungerer også som et rekrutteringsbyrå på lik linje med elanIT...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 12. mars 2005 #4 Skrevet 12. mars 2005 har registrert meg hos elanIT:) Aetat fungerer også som et rekrutteringsbyrå på lik linje med elanIT... Vel... Det var dagens ... teori?
Gjest Lilleulv Skrevet 12. mars 2005 #5 Skrevet 12. mars 2005 Vel... Det var dagens ... teori? ja men det er det også! man kan registrere sin cv der sånn at arbeidsgivere kan kikke på den og ta kontakt hvis du er aktuell. og når du har registrert din cv der, vil aetat ta kontakt, sette opp et intervju og se om de kan finne en jobb som passer deg. samme prosedyre som hos manpower, elan it og de andre rekrutteringsbyråene. jeg vet dette fordi jeg har snakker ganske mye med aetat i forbindelse med at jeg flytter og trenger ny jobb. Men det er også et sted der arbeidsledige registrerer seg og får dagpenger ja.
Gjest kenneth Skrevet 12. mars 2005 #6 Skrevet 12. mars 2005 (...)Noen andre som har registrert seg der? hva synes dere? Jeg kommer ikke til å orke å gå igjennom alt jeg har av skole og praksis når det skal velges fra en helt usakelig liste... Da jeg for halvannet år siden var i jobbsøkerfasen, ble jeg dessverre offer for Aetats håpløse nettløsning. Jeg humrer lett for meg selv når jeg leser at de fortsatt holder på sånn. Og det er jo her snakk om den største og viktigste offentlige jobbdatabasen i offentlig regi. Forstå det den som kan. Det er som du sier; skal man legge inn en rekke forskjellige valg (yrker/typer/etc), må man gjennom en endeløs rekke av registreringer. Og, den agenten (som gjør at du får mail hver dag om nye stillinger), den var det visst ikke lett å få endret på i ettertid. Jeg sendte melding om dette og fikk svar tilbake om at dette var noe de var klar over og jobbet med. Vel, det gikk ihvertfall måneder uten at noe skjedde. Og, er det fortsatt sånn at løsningen ikke er tilgjenglig mellom 2300 og 0700? Heeelt utrolig. I 2005...
Gjest Lilleulv Skrevet 12. mars 2005 #7 Skrevet 12. mars 2005 Og, er det fortsatt sånn at løsningen ikke er tilgjenglig mellom 2300 og 0700? Heeelt utrolig. I 2005... jepp, tydeligvis off a meg...
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #8 Skrevet 12. mars 2005 Min erfaring med Aetat er at de er håpløst trege, A4, sure, ikke spesielt smarte og kreative, lite sosiale antenner og byråkrater de luxe. De viser ingen rom for skjønn og de som jobber der har lite kunnskap om det regelverket de forvalter. Sånt blir det upopularitet og bråk av. Datasystemene deres er stengt om natten pga. "sikkerhet" og de som jobber der er h å p l ø s e :-x
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #9 Skrevet 12. mars 2005 Synes de har veldig greie sider når en forstår hvordan de skal brukes. Ble tre tlf til de før jeg fikk det til.
Polly Ester Skrevet 12. mars 2005 #10 Skrevet 12. mars 2005 Jeg syns det var veldig greit når det gikk an å levere meldekort på nettet - før, da jeg måtte legge brev i posten glemte jeg det alltid... Teit at man ikke kan logge seg inn etter kl 10 på kvelden, men det blir man jo vant til - da er det jo bare å passe klokka.... Jeg ble innkalt til møte hos de, men da jeg ringte og sa at jeg snart skal ut i permisjon så var det helt greit at jeg ikke møtte opp - men flere dager etter at jeg svarte nei til å stå i registeret deres lenger fordi jeg nå er ute i svangerskapspermisjon så fikk jeg jaggu ny innkallelse til møte, gitt... det var litt sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå