AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Er det kompatibelt? Jeg mener ikke som lærer, men barne og ungdomsarbeider, assistent f.eks. Selv jobber jeg i skolen nå, og jeg fungerer veldig bra med elevene. Har hatt store elevgrupper alene, og til og med vikartimer som lærer. Foreløpig har jeg ingen utdannelse. Men i settinger hvor veldig mange er samlet, på f.eks møter, føler jeg meg utilpass. Jeg føler meg dum og har sjeldent noe konstruktivt å si. Føler at alle de andre som er assistenter/fagarbeidere er så mye flinkere enn meg. Jeg er flink på det å bry meg om barna, ta tak i konflikter og er veldig involvert i barna og interessert i det de prater om til meg. Men når det gjelder alt det administrative, det pedagogiske føler jeg meg ikke like bra. Jeg har heller ingen spesiell skill, eller ting jeg kan. Stort sett kan jeg bare hjelpe til, mens mange andre fagarbeidere har musikk eller forming som hovedegenskap. De fleste har en eller annen greie de er god på. Jeg har også en moderat angstproblematikk, men det hindrer ikke så mye i møtet med barn. Det går mer på voksen-relasjonene. Er generelt veldig usikker på meg selv, og den kommende fagprøven er jeg svært nervøs for. Føler egentlig ikke jeg kan noe, og ar hovedegenskapen min er å bry meg om barna, være involvert, ta konflikter (jeg løser dem ikke alltid, men jeg viser alltid at jeg bryr meg). Noe som har gitt selvtillit er det at mange barn setter pris på meg, og mange vil ha meg tilbake i klassen jeg var tidligere. Er altså pissredd for å stryke på en fagprøve, og jeg føler et press på at jeg hører at nesten ingen stryker på den. Hvis noen har tatt fagprøven, setter jeg pris på å høre om erfaringer, tips osv. Og gjerne noen støttende ord!🙂 Anonymkode: 05aff...335
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Skjønner ikke hva det å være introvert har med noe av det du beskriver å gjøre??? Anonymkode: b42de...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 Å snakke i forsamlinger venner du deg til. Det er jævlig i begynnelsen, men etter et par-tre ganger går det forbløffende greit. Det faglige må du bare jobbe med. Anonymkode: f5b10...369
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 Din "skill" ut i fra det du beskriver er relasjonsbygging. At du er introvert betyr ikke noe. Jeg ville kalt mange av mine lærerkolegaer introverter. Meg selv inkludert. Det som sensorer ofte legger vekt på er refleksjon. Regner med at de skal vurdere et opplegg du har planlagt? Trekk fram hva du syns gikk bra og ble fornøyd med, men også det du ser kunne blitt gjort annerledes i ettertid. Begrunn alltid med stikkordet "hvorfor" i tankene. Anonymkode: af884...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 Jeg tror det er mer angsten som er et problem her, ikke det at du er introvert. Man kan fungere veldig greit sosialt som introvert, det eneste introvert betyr er at du samler energi av å være alene, mens ekstroverter får energi av å være sosiale. Jeg er selv introvert og elsker både alenetiden min og sosialt liv, både på fritiden og i jobb/studiesammenheng. Vet ikke hvor lenge du har jobbet, men det meste går seg til etterhvert som du gjør det regelmessig og får en grei rytme på det. Anonymkode: 69dd4...7b3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Skrevet 18. august 2018 Jeg er lærer, og har et par kollegaer, som jobber med spesialelever, som jeg ser på som introverte. De sier nesten aldri noe, unngår blikkontakt og snakker med lav stemme når man først snakker med dem. Allikevel er de visstnok veldig flinke med de elevene de jobber med. Anonymkode: d727b...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #7 Skrevet 18. august 2018 At man er flink med elevene er jo hele poenget med jobben, og det er tydeligvis du veldig god på! Så syns du skal være mer grei med deg selv. ☺️ Du er flinkere til deler av jobben enn andre, mens andre har andre deler av jobben de er flinkere på enn deg. Anonymkode: d8594...cb0 2
Gjest Mass Skrevet 18. august 2018 #8 Skrevet 18. august 2018 På 16.8.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev: Din "skill" ut i fra det du beskriver er relasjonsbygging. At du er introvert betyr ikke noe. Jeg ville kalt mange av mine lærerkolegaer introverter. Meg selv inkludert. Det som sensorer ofte legger vekt på er refleksjon. Regner med at de skal vurdere et opplegg du har planlagt? Trekk fram hva du syns gikk bra og ble fornøyd med, men også det du ser kunne blitt gjort annerledes i ettertid. Begrunn alltid med stikkordet "hvorfor" i tankene. Anonymkode: af884...d8a ....og refleksjon er jo introverte ganske gode på. Så det er jo ganske bra. ---------- Jeg kjente meg veldig igjen i innlegget ditt, ts! Og jo, jeg ønsker å korrigere deg litt - dine skills vil jeg tippe er refleksjon, observasjon og det å se mennesket. Det psykologiske. Men viss du brenner inne med ting på møter (?) så synes jeg absolutt at du burde tørre å dele. Du kan jo tenke at du kanskje har en synsvinkel som de andre ikke har.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #9 Skrevet 18. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer, og har et par kollegaer, som jobber med spesialelever, som jeg ser på som introverte. De sier nesten aldri noe, unngår blikkontakt og snakker med lav stemme når man først snakker med dem. Allikevel er de visstnok veldig flinke med de elevene de jobber med. Anonymkode: d727b...aa0 Da synes jeg du burde sette deg inn i hva det faktisk betyr å være introvert, for det har ingenting med det du nevner å gjøre! Anonymkode: b42de...5a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå