AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Jeg er litt i tvil om hvordan løse fordelingen av soverom. Vi har ett soverom oppe i hoved-etg. ved stue, bad og kjøkken, og to nede. Vi har inngang begge etg. Vi har malt rommet oppe rosa, planen er at jenta skal sove oppe når hun er stor nok. Dette fordi vi har trappegrinn og kan lukke den , for så å hente henne når hun våkner og vi hører babycallen. Dette blir avansert, hold dere fast! Vi tenkte at vi voksne kunne ha rom oppe etterhvert, men når jenta er så stor at hun kan klare å gå nede fra første etg. og opp trappa sikkert. Om vi har rom oppe før den tid kan storebroren åpne grinda og glemme lukke den på natta når han skal opp til oss , hvor søsteren kan prøve gå i trappa på natta og skade seg. Nå tenker vi om kanskje vi skal gjøre helt om. La storebroren flytte opp! Han er 5 år og tør sove i en egen etg. Han kan også gå i trappa uten problem om natta (ned) , tror jeg ???🤔🙀 Hvordan ville dere løst det ? Er jo bare å male en vegg blå oppe istedenfor... Anonymkode: 97728...e67
FrodeF Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Tror du noe av innlegget har blitt borte. Når kommer du til den avanserte delen man må holde seg fast for? 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 9 minutter siden, FrodeF skrev: Tror du noe av innlegget har blitt borte. Når kommer du til den avanserte delen man må holde seg fast for? Svar gjerne når du har noe fornuftig å si.. Anonymkode: 97728...e67
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 Tror jeg ville hatt gutten oppe og dere og jenta nede. Når ungene blir eldre og dere er ikke redd for at de skal skade seg i trappen så sover dere oppe og de nede. 🤔 Anonymkode: 117a6...af0 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg ville hatt gutten oppe og dere og jenta nede. Når ungene blir eldre og dere er ikke redd for at de skal skade seg i trappen så sover dere oppe og de nede. 🤔 Anonymkode: 117a6...af0 Ja , det er slik det får bli ,tror jeg...🤔 Anonymkode: 97728...e67
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Hvorfor må rommet males på nytt hvis gutten flytter dit? Anonymkode: 3c104...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må rommet males på nytt hvis gutten flytter dit? Anonymkode: 3c104...5ed Fordi han naturligvis ikke ønsker rosa rom ? Er det rart? Anonymkode: 97728...e67 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 For meg sier det seg selv at det er den eldste som sover lengst unna dere. Hvorfor har dere planlagt at yngste skal i egen etasje? Anonymkode: bf9f4...c06
Hactar Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Eventuelt kan barna dele soverom et par år og ha felles lekerom oppe. Da har dere begge nær dere om natta og begge kan leke i nærheten av dere om dagen uten at stua så lett blir begravd i leker. Ikke sikkert det er en problemstilling hos dere, men her er lekerom like ved stua gull. 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 46 minutter siden, Hactar skrev: Eventuelt kan barna dele soverom et par år og ha felles lekerom oppe. Da har dere begge nær dere om natta og begge kan leke i nærheten av dere om dagen uten at stua så lett blir begravd i leker. Ikke sikkert det er en problemstilling hos dere, men her er lekerom like ved stua gull. De er 0 år snart 5 år.. Anonymkode: 97728...e67
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #11 Skrevet 17. august 2018 La barna dele rom for en periode, det har alle 3 mine gjort da vi hadde 3 soverom i hoved etg å kjelleren ikke var ferdig Anonymkode: 5a851...021
Hactar Skrevet 17. august 2018 #12 Skrevet 17. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De er 0 år snart 5 år.. Anonymkode: 97728...e67 Avhengig av barna, kan det gå veldig fint. Vår yngste flyttet rett fra vårt soverom til brorens da han begynte å sove natta gjennom. De stortrives med det. Drøyt tre år mellom mine, men større aldersforskjell betyr også modnere eldstemann som dere kan få på laget så det ikke blir for mye tull og tøys. Jeg ville forsøkt det, i alle fall, for å slippe å ha et av barna i en annen etasje før de er litt eldre. Vår eldste på seks kan fortsatt våkne og være helt i ørska om natta. Da er det kjekt å vite at han ikke trenger å gå i trappa for å komme inn til oss. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #13 Skrevet 17. august 2018 1 time siden, Hactar skrev: Avhengig av barna, kan det gå veldig fint. Vår yngste flyttet rett fra vårt soverom til brorens da han begynte å sove natta gjennom. De stortrives med det. Drøyt tre år mellom mine, men større aldersforskjell betyr også modnere eldstemann som dere kan få på laget så det ikke blir for mye tull og tøys. Jeg ville forsøkt det, i alle fall, for å slippe å ha et av barna i en annen etasje før de er litt eldre. Vår eldste på seks kan fortsatt våkne og være helt i ørska om natta. Da er det kjekt å vite at han ikke trenger å gå i trappa for å komme inn til oss. Babyen kommer til å sove hos oss en god stund til .. Muligens kanskje vi kan bruke den løsningen du beskriver. De trenger ikke ha tingene i samme rom , men kun sove der. Blir ett problem når minste våkner da. Anonymkode: 97728...e67
Rotemor Skrevet 17. august 2018 #14 Skrevet 17. august 2018 Gutter er blå og jenter er rosa. Der stoppet det for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #15 Skrevet 17. august 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi han naturligvis ikke ønsker rosa rom ? Er det rart? Anonymkode: 97728...e67 Jeg har lite å gjøre med barn, men trodde det var en gammeldags tankegang at jentefarge er rosa og guttefarge er blått. Anonymkode: 3c104...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #16 Skrevet 17. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lite å gjøre med barn, men trodde det var en gammeldags tankegang at jentefarge er rosa og guttefarge er blått. Anonymkode: 3c104...5ed Det er feil på så mange måter... Anonymkode: c8ccb...4c1 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #17 Skrevet 17. august 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Fordi han naturligvis ikke ønsker rosa rom ? Er det rart? Anonymkode: 97728...e67 Selvsagt er det rart! Nå er vi i 2018 og ingen farger tilhører noe kjønn, har du ikke fått med deg dette!? Ikke press barnet ditt inn i en kjønnsrolle det kanskje ikke er konfortabelt med!!!!! () Jeg er forøvrig helt enig med deg at det er en selvfølge at gutten ikke vil ha et rosa rom, men du kan forvente svar av de som tilhører den gruppen svar som er gitt over her. Du har jo allerede fått ett fra Rotemor Du skjønner at å behandle barn som det kjønnet de er i dag er strengt forbudt. Anonymkode: 7e28b...d15
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #18 Skrevet 17. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det rart! Nå er vi i 2018 og ingen farger tilhører noe kjønn, har du ikke fått med deg dette!? Ikke press barnet ditt inn i en kjønnsrolle det kanskje ikke er konfortabelt med!!!!! () Jeg er forøvrig helt enig med deg at det er en selvfølge at gutten ikke vil ha et rosa rom, men du kan forvente svar av de som tilhører den gruppen svar som er gitt over her. Du har jo allerede fått ett fra Rotemor Du skjønner at å behandle barn som det kjønnet de er i dag er strengt forbudt. Anonymkode: 7e28b...d15 Haha, en selvfølge faktisk! Du er vel en av dem som hadde skammet deg hvis sønnen din ville gå med rosa klær. Våkn opp, vi lever ikke på 1950-tallet! Anonymkode: 3c104...5ed 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå