Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 merkelig...jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale minst 13000 på et huslån på 1600000...dere må ha "snille"banker,jeg gir opp... hilsen alenemor
Arkana Skrevet 14. august 2005 #5 Skrevet 14. august 2005 Hvor mye man betaler i mnd er avhengig av f.eks. renten eller om man har sikkerhet innenfor 80% eller 60%, men generelt kan man si at man betaler 5000 i mnd per million i lån.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #6 Skrevet 14. august 2005 Synes det er leit at jeg ikke kan få lån i "min" bank(kunde i 15 år)har bestandig hatt billån der og ingen anmerkninger... De skulle ringe meg,sa de,det var i Mai,så her sitter jeg og venter... Har søkt om etableringslån nå,så jeg håper på napp der. Bestemt meg for å skifte bank
Malama Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Hvor mye man betaler i mnd er avhengig av f.eks. renten eller om man har sikkerhet innenfor 80% eller 60%, men generelt kan man si at man betaler 5000 i mnd per million i lån. ← Avhengig av rente selvsagt (veldig store forskjeller der, særlig om man har nærmest fullfinansiert med lån..), men ikke minst også av hvor lang nedbetalingstid man har! Stor forskjell på om du skal nedbetale over 20, 25 eller 30 år... (og, teoretisk, om det er serie eller annuitetslån, men fåtallet har nok serielån... DET er dyrt i begynnelsen det...)
sixx Skrevet 14. august 2005 #8 Skrevet 14. august 2005 om det er serie eller annuitetslån, men fåtallet har nok serielån... DET er dyrt i begynnelsen det...) ← .....annuitetslån....DET er dyrt hvis man regner lånets løpetid det.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2005 #9 Skrevet 17. august 2005 Hvor mye man må betale for et så eller så stort lån kommer an på mange ting: Hvor mye er det verdt, det det lånes til? Har du BSU? Hvor mye? Den enkelte bank sin lånerente og betingelser. Nedbetalingstid Og sikkert mange fler. I vår bank er betingelsene slik at hvis du har kausjonist, kan du få låne hele beløpet (f.eks 2 mill) til 60% villkår hvis du har åpnet BSU-konto. Uavhengig av hvor mye som står på BSU-kontoen. Vi trenger ikke bruke BSU-pengene. Da krever de kausjonist for 10% av lånebeløpet. Hadde vi tatt dette lånet, ville vi betalt ca 8700 i mnd med den banken sin rente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå