AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Jeg er gravid i uke 20. Er bare ringevikar.. Har hatt noen sykevikariater, men fremover nå blir det veldig rolig der. Så jeg skulle hatt en annen jobb i tillegg. Jeg tenker at de færreste er interessert i å ansette noen som går ut i permisjon om noen måneder. Men jordmora jeg går til sa at jeg bør søke på mange ulike steder. Butikk f.eks, "bare for å ha en jobb" som hun sa. Men jeg har null butikkerfaring, det er ikke så lett å få en slik jobb da vel? Jeg ser ikke mørkt på butikkjobb, men jeg vet at det er mye rift om jobbene, og tror ikke det er så realistisk at jeg får jobb i en. Hvilke steder er det mest sannsynlig å få jobb når man er gravid? Det må være et sted hvor man ikke skal løfte tungt f.eks. Jeg har erfaring fra skole (mest veldig utfordrende elever, noen ganger utagerende også, så det passer ikke så godt nå), barnehage, personlig assistanse og pleie. I de tre sistnevnte kan det være en del løft. Tips mottas med takk! Formen min er veldig god, jeg er ikke kvalm, trøtt eller noe, så jeg skulle veldig gjerne jobbet nå og fremover. Anonymkode: 6e846...cfb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Assistent i bhg og sfo, og evt innen pleie og omsorg. Alltids noen som har behov der. Lite sannsynlig at du får fast jobb med det første, men noen vakter her og der bør være mulig å få til. Mer sannsynlig at du får dette enn butikkjobber, men du kan jo alltids søke der også. Ellers kan du søke enkle kontorjobber, resepsjon ol. Lykke til! Venninnen min fikk faktisk et vikariat når hun var omtrent halvveis i svangerskapet (og hun var åpen om det altså). Rett før fødsel ble hun spurt om hun ville ha jobben fast. Hun sa ja, og hadde dermed fast jobb å gå til etter permisjonen. Jeg vet dette ikke er så veldig vanlig, men det skjer faktisk. Anonymkode: 1d495...f96 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Assistent i bhg og sfo, og evt innen pleie og omsorg. Alltids noen som har behov der. Lite sannsynlig at du får fast jobb med det første, men noen vakter her og der bør være mulig å få til. D Anonymkode: ea2ab...2c4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 Det er enklest i bhg vil jeg tro. Pleie er tungt. Anonymkode: ea2ab...2c4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Assistent i bhg og sfo, og evt innen pleie og omsorg. Alltids noen som har behov der. Lite sannsynlig at du får fast jobb med det første, men noen vakter her og der bør være mulig å få til. Mer sannsynlig at du får dette enn butikkjobber, men du kan jo alltids søke der også. Ellers kan du søke enkle kontorjobber, resepsjon ol. Lykke til! Venninnen min fikk faktisk et vikariat når hun var omtrent halvveis i svangerskapet (og hun var åpen om det altså). Rett før fødsel ble hun spurt om hun ville ha jobben fast. Hun sa ja, og hadde dermed fast jobb å gå til etter permisjonen. Jeg vet dette ikke er så veldig vanlig, men det skjer faktisk. Anonymkode: 1d495...f96 Jeg ser for meg vikariat/å være ringevikar. Jeg er ikke akkurat en arbeidsgivers drøm akkurat nå. Takk for tips om kontor/resepsjon! Venninnen din var heldig! De færreste ville tilbudt jobb rett før fødsel til noen som ikke har jobbet særlig lenge. Jeg tenkte å ta en runde flere steder, og da ser de jo at jeg er gravid. Men hvis jeg søker på noe som er utlyst, bør jeg skrive at jeg er gravid? Det er vel mest ryddig å gjøre, for det begrenser jo hvor lenge jeg kan jobbe. Anonymkode: 6e846...cfb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Du bør ikke være såpass ærlig at du sier i fra om at du er gravid. Jeg har vært i den situasjonen du er i nå. Var helt ærlig, og fikk tilbakemelding om at det at jeg sa jeg måtte ha permisjon med barnet etter fødsel, gjorde at jeg ikke fikk jobben. Det var en butikkjobb, og jeg hadde ikke erfaring som selger. Du bør rett og slett holde inn magen så mye du klarer, og kjøre alle kunstens regler mtp klær for å skjule det i den søknadsprosessen. Lykke til. Anonymkode: 8668d...d3e
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke være såpass ærlig at du sier i fra om at du er gravid. Jeg har vært i den situasjonen du er i nå. Var helt ærlig, og fikk tilbakemelding om at det at jeg sa jeg måtte ha permisjon med barnet etter fødsel, gjorde at jeg ikke fikk jobben. Det var en butikkjobb, og jeg hadde ikke erfaring som selger. Du bør rett og slett holde inn magen så mye du klarer, og kjøre alle kunstens regler mtp klær for å skjule det i den søknadsprosessen. Lykke til. Anonymkode: 8668d...d3e Det går ikke an å holde inn magen. Jeg kan fortsatt bruke store klær så magen skjules, men.. Det er jo ikke mange uker til arb.giver må få høre at jeg er gravid, i forbindelse med at vedkommende må sende papirer til NAV ang. min permisjon. Er du sikker på at du ikke ble valgt til jobben fordi du ikke hadde salgserfaring? Jeg føler det er litt uredelig å prøve å skjule graviditeten. Det er uredelig av arb.givere å ikke gi jobb kun pga. graviditet også, men da er ikke de noen jeg ønsker å jobbe for uansett. Men da lar jeg nok være å skrive det i søknaden, så ser de magen selv ved intervju. Der blir man jo gjerne spurt om hvor langsiktig man ser for seg at jobben vil være også. Da må jeg jo si det som det er. Anonymkode: 6e846...cfb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå