Gå til innhold

Trenger sårt hjelp med kommunikasjons-tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uffff.... så var jeg her igjen... datet en mann i et par mnd, og han begynner å forandre oppførsel. Dvs han fader meg ut... som de alltid gjør etter ca så lang tid. 

Begynte med at han plutselig sluttet å sende meldinger.. han svarer heller ikke alltid på dem.. så noe er i gjære. Enten er han komfortabel med meg og merker at han ikke trenger å sende så mye som han har gjort - eller så er interessen på vei ned. 

Så jeg sendte en mld til han om vi skulle treffes i morgen. Det ville han sa han, så vi skal nå det.. og nå har jeg følt på denne usikkerheten i over en uke, så jeg MÅ si noe i morgen. Men jeg SUGER i kommunikasjon som omhandler følelser!! Jeg takler det bare ikke!! Så kan noen gi meg et tips til hvordan jeg skal gjøre det? Hva skal jeg si??? 

- si noe om at jeg er usikker?

- spør om det er noen grunn til at han ikke sender like mye mld som før?

- spørre han hva han tenker om oss? (Og i så fall hvordan spør jeg om det? Hvordan ordlegger jeg meg?

Jeg hater dette. Jeg bestemte meg for å gjøre det forrige gang jeg var hos han også.. men jeg klarte ikke si noe som helst. Frøs helt til. Og gikk ut derifra enda mer forvirret enn tidligere. For vi har det jo fint når vi er SAMMEN. Men mellom datene blir jeg et nervevrak. 

Anonymkode: 6ef92...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal spare deg selv for all energien og spørre direkte om han vil fortsette å date eller ikke. Det SUGER å gå rundt og lure på ting, men han viser dessverre tegn på at han mister interessen. Ikke bruk mer tid på han enn nødvendig. Det er bedre for selvrespekten din å bare finne ut av det asap, og evt gå videre. 

Anonymkode: 6926a...38e

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du skal spare deg selv for all energien og spørre direkte om han vil fortsette å date eller ikke. Det SUGER å gå rundt og lure på ting, men han viser dessverre tegn på at han mister interessen. Ikke bruk mer tid på han enn nødvendig. Det er bedre for selvrespekten din å bare finne ut av det asap, og evt gå videre. 

Anonymkode: 6926a...38e

Ja nettopp, helt enig. Men hvordan spør jeg om det da? 

Skrevet

Når var sist gang han tok initiativ til å treffes?

Grunnen til at slike ting drar ut er jo som regel at den mer interesserte part (veldig ofte kvinnen) fortsetter å ta initiativ og kontakt, til halvhjertet respons. Hadde du avventet hans initiativ hadde du kanskje ikke fått noe og du hadde da fått "svaret" ditt at han ikke er interessert i noe mer, i form av å ikke ta initiativ til det. Kjipt å få det på den måten, men det er jo samtidig et tydelig nok svar.

Anonymkode: ad935...8b2

• Liker 1
Skrevet

Sendte han mye meldinger på eget initiativ før, og nå aldri?

Anonymkode: ae40a...926

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at slike ting drar ut er jo som regel at den mer interesserte part (veldig ofte kvinnen) fortsetter å ta initiativ og kontakt, til halvhjertet respons. Hadde du avventet hans initiativ hadde du kanskje ikke fått noe og du hadde da fått "svaret" ditt at han ikke er interessert i noe mer, i form av å ikke ta initiativ til det. Kjipt å få det på den måten, men det er jo samtidig et tydelig nok svar.

Hvorfor er det ofte kvinnen som er mest interessert, tro?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uffff.... så var jeg her igjen... datet en mann i et par mnd, og han begynner å forandre oppførsel. Dvs han fader meg ut... som de alltid gjør etter ca så lang tid. 

Begynte med at han plutselig sluttet å sende meldinger.. han svarer heller ikke alltid på dem.. så noe er i gjære. Enten er han komfortabel med meg og merker at han ikke trenger å sende så mye som han har gjort - eller så er interessen på vei ned. 

Så jeg sendte en mld til han om vi skulle treffes i morgen. Det ville han sa han, så vi skal nå det.. og nå har jeg følt på denne usikkerheten i over en uke, så jeg MÅ si noe i morgen. Men jeg SUGER i kommunikasjon som omhandler følelser!! Jeg takler det bare ikke!! Så kan noen gi meg et tips til hvordan jeg skal gjøre det? Hva skal jeg si??? 

- si noe om at jeg er usikker?

- spør om det er noen grunn til at han ikke sender like mye mld som før?

- spørre han hva han tenker om oss? (Og i så fall hvordan spør jeg om det? Hvordan ordlegger jeg meg?

Jeg hater dette. Jeg bestemte meg for å gjøre det forrige gang jeg var hos han også.. men jeg klarte ikke si noe som helst. Frøs helt til. Og gikk ut derifra enda mer forvirret enn tidligere. For vi har det jo fint når vi er SAMMEN. Men mellom datene blir jeg et nervevrak. 

Prate med en psykolog kanskje? 

Send han en melding nå og spør om han er klar for å møtes i morgen. That's it.

Anonymkode: b74af...9dd

Skrevet

Pleier dere å møtes hjemme hos ham? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, han spurte jo sist om jeg ville komme til han. Og han oppfører seg jo veldig kjæresteaktig med meg når vi er sammen. Men han har som sagt sluttet å ta like mye kontakt som før. Her om dagen sendte han ikke et eneste livstegn hele dagen, for første gang på disse 2 mnd vi har vært «sammen». 

Men jeg er nødt til å ta opp nå, har lyst å få fram at jeg blir veldig usikker mellom dater, spesielt nå i det siste. Og at det også fører til at jeg mister interesse.. for det gjør det. Har nesten ikke lyst på besøk av han i morgen lenger når han virker såpass lite «på» når vi ikke er sammen..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte han mye meldinger på eget initiativ før, og nå aldri?

Jo han sender av og til. Sendte aldri mye, men ga hvertfall tegn fra seg mye oftere.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde jo det. Fikk en mld av han i stad der han skrev om noe ang morgendaten. Så den er på den.. må bare finne ut hvordan jeg skal ordlegge meg, og hva jeg skal si for å slippe denne usikkerheten.

Skrevet

Og ja, jeg går allerede til psykolog..

Skrevet

Pleier dere å møtes hjemme hos ham? 

Pleier å være hos meg. Av og til hos han. Av og til andre steder (kino, ut å spise, strand osv)..

Skrevet

Føler med deg.

Jeg er nå lagd sånn at jeg knapt klarer å holde kjeft hvis jeg har noe på hjertet😅

Men ville kanskje sett an stemninga? Kan jo godt nevne det, men kanskje ikke si for mye? Jeg har brent meg på blåse ut altfor mye tidligere. Men det er vanskelig, når man har så trang til å si ting, som jeg har.

Har kontakt med ei jeg og, som jeg ikke har kunnet møte pga avstand. Og der også har ting roa seg litt, som gjør meg usikker. Men ho har flytta til min by nå, så håpet lever stadig 😄

Skrevet
3 minutter siden, Vandrer1 skrev:

Føler med deg.

Jeg er nå lagd sånn at jeg knapt klarer å holde kjeft hvis jeg har noe på hjertet😅

Men ville kanskje sett an stemninga? Kan jo godt nevne det, men kanskje ikke si for mye? Jeg har brent meg på blåse ut altfor mye tidligere. Men det er vanskelig, når man har så trang til å si ting, som jeg har.

Har kontakt med ei jeg og, som jeg ikke har kunnet møte pga avstand. Og der også har ting roa seg litt, som gjør meg usikker. Men ho har flytta til min by nå, så håpet lever stadig 😄

Hva tenker du da? Bare gjøre det beste ut av daten i morgen og bare avvente å se? Late som alt er normalt? Jeg føler jeg har gjort det så lenge nå, og bør si noe. Vil ikke ødelegge noe, samtidig som jeg ikke orker å gå rundt sånn i uvitenhet og usikkerhet.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du da? Bare gjøre det beste ut av daten i morgen og bare avvente å se? Late som alt er normalt? Jeg føler jeg har gjort det så lenge nå, og bør si noe. Vil ikke ødelegge noe, samtidig som jeg ikke orker å gå rundt sånn i uvitenhet og usikkerhet.

Er problemet bare at dere sender sjeldnere meldinger? Når traff du ham sist og hva gjorde dere da?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er problemet bare at dere sender sjeldnere meldinger? Når traff du ham sist og hva gjorde dere da?

Traff ham for et par dager siden. Da var vi hos han.. hadde middag, film og kos.

Ja, problemet er at jeg blir veldig usikker når han plutselig sender lite mld/ikke svarer (på snap, ikke direkte spørsmål).. Og jeg trenger å formidle det på en måte. Uten å virke totalt usikker (som jeg forsåvidt er men)..

Det som også er, er at jeg hele tiden har følt meg så trygg på hvor jeg har ham - han har vært mye mer på tidligere. Så enten er han tryggere på meg og tenker det ikke er nødvendig å jakte så mye lenger, eller så har altså interessen dabbet av. Og jeg vil ikke kaste vekk tid på noen hvor det allikevel er dødfødt. Men jeg KLARER IKKE SNAKKE OM DET!! 😖😖😖

Skrevet

Vet ikke hvordan jeg skal gripe det an.. hva skal jeg si? Hvordan? 

Skrevet

Hmm dette er ikke då lett. 

Blir du for usikker og needy så skyver du han jo fra deg. Det å måtte ha mye bekreftelse er jo ikke så lett, kanskje er det til og med det som gjør at dette gjentar seg med mann etter mann?

Jeg ville rådført meg med psykologen som jo kjenner deg. Kanskje du kan få hjelp til å bli litt tryggere på deg delv? Eller en forklaring på hvorfor du føler som du gjør. Man kopierer jo ofte tidligere relasjoner inn i nye. 

Dersom han ikke har kommet til det nivået at han et sikker på å satse, så skremmer du han nok ved å ville ha bekreftelse.

Mitt råd er derfor å jobbe med deg selv, sammen med psykologen

Anonymkode: b9cba...34b

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke egentlig. Hadde nok prøvd å peile interessen for noe videre, men ikke så det ble too much for den andre parten. Om ting ikke går min vei så kan jeg også havne oppi en slik situasjon snart. Men er ikke bra å gå å late som ingenting, merker det selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...