AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Folk skal liksom være så jordnære og fokuserer liksom ikke på kropp. Hvorfor er det da slik, at folk må legge ut skrytebilder av at de har slanket seg, og får masse ros for det? folk på kg som legger ut bilde av kroppen sin. Dvaske kropper, jeg vil ikke kommentere i deres tråder for jeg er redd for at jeg kommer til å gjøre de syke. Utrolig mange skal liksom være snille, og skrive "du har en flott kropp""helt vanlig kropp, du er fin!""du har en fin kvinnekropp kjære deg". Hahaha! Nei. Det er så åpenbart at folk bare skriver for å være snille, men så kommer de som skriver "du hadde hatt godt av oppstramming" og disse får kjeft av de andre kvinnene. Anonymkode: d1ede...e06 2
Inwe Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Et skrytebilde av at man har slanket seg har minst like mye med at man er utrolig stolt av seg selv som det har med utseende å gjøre. Jeg selv har ikke lagt ut noe bilde, men jeg forteller gjerne folk at jeg har gått ned 60 kg, rett og slett fordi jeg er så forbanna stolt av meg selv. Hva er grunnen til at du laget dette innlegget? Fordi du må ha frem at folk er kroppsfikserte eller fordi du skulle ønske du kunne kommentere "Hahaha! Nei, du har ikke en fin kvinnekropp" i trådene der folk åpenbart har problemer med selvtilliten? Du laget jo faktisk en helt egen post for å fortelle disse kvinnene at du ikke synes kroppen deres er fin, da hadde det kanskje vært bedre å kommentere i tråden.. For å svare ordentlig: Ja, jeg er kroppsfiksert. På MIN egen kropp. Jeg vil ha en fin kropp. Andres kropper bryr jeg meg lite om, folk kan se ut som de vil. Så lenge de jeg er glad i ikke er helseskadelig overvektige, rett og slett fordi jeg vil de skal leve "for alltid". Eller, jeg er litt kroppsfiksert når det kommer til samboeren. Missforstå meg rett, jeg ville aldri ha dumpet han pga kropp, men jeg liker at han har en fin kropp. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Inwe skrev: Et skrytebilde av at man har slanket seg har minst like mye med at man er utrolig stolt av seg selv som det har med utseende å gjøre. Jeg selv har ikke lagt ut noe bilde, men jeg forteller gjerne folk at jeg har gått ned 60 kg, rett og slett fordi jeg er så forbanna stolt av meg selv. Hva er grunnen til at du laget dette innlegget? Fordi du må ha frem at folk er kroppsfikserte eller fordi du skulle ønske du kunne kommentere "Hahaha! Nei, du har ikke en fin kvinnekropp" i trådene der folk åpenbart har problemer med selvtilliten? Du laget jo faktisk en helt egen post for å fortelle disse kvinnene at du ikke synes kroppen deres er fin, da hadde det kanskje vært bedre å kommentere i tråden.. For å svare ordentlig: Ja, jeg er kroppsfiksert. På MIN egen kropp. Jeg vil ha en fin kropp. Andres kropper bryr jeg meg lite om, folk kan se ut som de vil. Så lenge de jeg er glad i ikke er helseskadelig overvektige, rett og slett fordi jeg vil de skal leve "for alltid". Eller, jeg er litt kroppsfiksert når det kommer til samboeren. Missforstå meg rett, jeg ville aldri ha dumpet han pga kropp, men jeg liker at han har en fin kropp. Når jeg lager en egen tråd kan det være hvem som helst sin kropp, derfor. Anonymkode: d1ede...e06
Inwe Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg lager en egen tråd kan det være hvem som helst sin kropp, derfor. Anonymkode: d1ede...e06 Men jeg ser fortsatt ikke hva du skulle frem til med denne posten? Fortelle de at de antagelig ikke har en fin kropp? Eller fordi du vil at alle skal innrømme at de er kroppsfikserte? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, Inwe skrev: Men jeg ser fortsatt ikke hva du skulle frem til med denne posten? Fortelle de at de antagelig ikke har en fin kropp? Eller fordi du vil at alle skal innrømme at de er kroppsfikserte? Fordi de skal innrømme at de er kroppsfiksert. Anonymkode: d1ede...e06
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Er du overvektig, ts? Høres ut som du er irritert fordi du føler at fokuset på kropp gjør at du føler deg mindre verdt. At du føler at de som ville akseptert deg egentlig lyver og er like fokusert på kropp som alle andre Anonymkode: 77ae5...392
Gjest hind Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 Man skal ha elendige sosiale antenner eller manglende empati for å kommentere dvaskhet når det er åpenbart at vedkommende har lagt ut bildet fordi hun har slanket seg og et stolt av sin nye kropp. Bra at du lar være å svare.
matrobot Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 13 minutter siden, Inwe skrev: Ja, jeg er kroppsfiksert. På MIN egen kropp. Jeg vil ha en fin kropp. Andres kropper bryr jeg meg lite om, folk kan se ut som de vil. Så lenge de jeg er glad i ikke er helseskadelig overvektige, rett og slett fordi jeg vil de skal leve "for alltid". Støtter denne. Jeg bryr meg ikke om hvordan de andre ser ut, men jeg vil gjerne se bra ut for min egen del. Det er også bra for selvtillit. Jeg tør mer når jeg føler at jeg ser bra ut
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du overvektig, ts? Høres ut som du er irritert fordi du føler at fokuset på kropp gjør at du føler deg mindre verdt. At du føler at de som ville akseptert deg egentlig lyver og er like fokusert på kropp som alle andre Anonymkode: 77ae5...392 Jeg er ikke overvektig. Jeg føler meg faktisk nesten skyldig, da jeg har "idealkroppen". Jeg er irritert likevel, fordi fokuset på kropp er der og vi som er "perfekte" fra naturens side må aldri tro vi er det. Jeg opplever heller at folk går og leter etter feil,har andre venninner som var svært tynne før og, og de opplevde dette på den tiden. Jeg føler faktisk at folk leter etter feil på meg, ser om jeg fett over buksa når jeg sitter osv 😛 og "alt er ikke kropp og utseede" , det virker som det er helt tabu å se selv at en er så heldig å ha blitt fin. Mens de som har vært litt uheldig, får masse skryt om de prøver å komme seg til idealkroppen. Hvis du skjønner... Anonymkode: d1ede...e06
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 3 minutter siden, hind skrev: Man skal ha elendige sosiale antenner eller manglende empati for å kommentere dvaskhet når det er åpenbart at vedkommende har lagt ut bildet fordi hun har slanket seg og et stolt av sin nye kropp. Bra at du lar være å svare. Jeg lar være fordi jeg ikke har noe med det, jeg har heller ikke noe med å bestemme om en person skal være stolt eller ikke. Men noen ganger er det sannheten. Når en spør andre hva de synes, er det fint med ærlighet. Ingenting hadde forandret seg uten ærlige mennesker. Mange sier ting bare for å være snille eller fordi det er det som passer, ikke forid det er sant. Men kritiserer man noen, blir det tatt som manglende empati.. Anonymkode: d1ede...e06
Gjest Overrasket Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 Jeg liker kvinnekroppen og jeg har aldri lagt skjul på at jeg liker kvinnekroppen. Kropp er en fantastisk ting. Kan vi stenge denne tråden nå?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke overvektig. Jeg føler meg faktisk nesten skyldig, da jeg har "idealkroppen". Jeg er irritert likevel, fordi fokuset på kropp er der og vi som er "perfekte" fra naturens side må aldri tro vi er det. Jeg opplever heller at folk går og leter etter feil,har andre venninner som var svært tynne før og, og de opplevde dette på den tiden. Jeg føler faktisk at folk leter etter feil på meg, ser om jeg fett over buksa når jeg sitter osv 😛 og "alt er ikke kropp og utseede" , det virker som det er helt tabu å se selv at en er så heldig å ha blitt fin. Mens de som har vært litt uheldig, får masse skryt om de prøver å komme seg til idealkroppen. Hvis du skjønner... Anonymkode: d1ede...e06 Så du legger ut masse bilder av deg selv for å få likes, men så får du kommentarer du ikke liker istedet? Du ser ikke at oppførselen din kan være provoserende? Anonymkode: 77ae5...392
Gjest hind Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lar være fordi jeg ikke har noe med det, jeg har heller ikke noe med å bestemme om en person skal være stolt eller ikke. Men noen ganger er det sannheten. Når en spør andre hva de synes, er det fint med ærlighet. Ingenting hadde forandret seg uten ærlige mennesker. Mange sier ting bare for å være snille eller fordi det er det som passer, ikke forid det er sant. Men kritiserer man noen, blir det tatt som manglende empati.. Anonymkode: d1ede...e06 Ærlighet er ofte bra, men man må lære seg å skjønne når den er ønsket eller nødvendig. 100% ærlighet og et svært kritisk blikk er ikke alltid tingen.
smilo Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overvektig. Jeg føler meg faktisk nesten skyldig, da jeg har "idealkroppen". Jeg er irritert likevel, fordi fokuset på kropp er der og vi som er "perfekte" fra naturens side må aldri tro vi er det. Jeg opplever heller at folk går og leter etter feil,har andre venninner som var svært tynne før og, og de opplevde dette på den tiden. Jeg føler faktisk at folk leter etter feil på meg, ser om jeg fett over buksa når jeg sitter osv 😛 og "alt er ikke kropp og utseede" , det virker som det er helt tabu å se selv at en er så heldig å ha blitt fin. Mens de som har vært litt uheldig, får masse skryt om de prøver å komme seg til idealkroppen. Hvis du skjønner... Anonymkode: d1ede...e06 Jeg har aldri opplevd at andre har kommentert eller sett etter feil på min kropp. Jeg ser heller ingen feil på mine venners kropper. men vi ser feil på egne kropper. Jeg fatter ikke hva mine venner snakker om når de sier de skulle gått ned noen kilo. De er jo fine som de er. Fordi jeg er vant til å se dem slik, og de er de beste vennene man kan ha. Hvordan kroppen deres ser ut er revnende likegyldig. Jeg kan se at folk jeg ikke kjenner kan være både for runde og for smale, men det er jo ikke mitt problem så de får ta ansvaret selv. Og jeg kommenterer selvfølgelig ikke dette til dem det gjelder.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du legger ut masse bilder av deg selv for å få likes, men så får du kommentarer du ikke liker istedet? Du ser ikke at oppførselen din kan være provoserende? Anonymkode: 77ae5...392 Du er en av de som leser hva du vil se. Jeg legger ikke ut bilder jeg. Anonymkode: d1ede...e06
Frøken_fjong1 Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 Er litt enig i poenget ditt . Jeg reagerer selv litt på hyllesten enkelte får for sine overvektige kropper. Mens de som trener og holder seg slank og fast i fisken ofte får høre at de er vulgær, kroppsfiksert ute etter oppmerksomhet osv om de legger ut nøyaktig samme type bilde som en overvektig . Jeg er ikke for å kommentere andrea kropper, men det må da kunne unngåes å lyve liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 Jeg reagerer på kroppsfokuset på nett, og særlig denne utrolig flaue trenden med å legge ut bilder av seg selv på insta, gjerne i bare trusa(!), hvor de presser rumpa ut for å vise den fram. Altså, hva ER dette for noe!? Anonymkode: f48ae...825
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Du er en av de som leser hva du vil se. Jeg legger ikke ut bilder jeg. Anonymkode: d1ede...e06 Så hva plager deg? Anonymkode: 77ae5...392
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #19 Skrevet 17. august 2018 Du har en rotete argmumentasjon for en tråd som i bunn og grunn bare er selvskryt. Likevel (tror jeg) at jeg er litt enig. Det er langt fra bare de med idealkropper som poster halvnakne bilder av seg selv på nettet. SoMe overflommes av damer med noen kilo ekstra som emnetager "real body", "self love" ect. Men så handler det bare om et kleint behov for å vise seg fram. Anonymkode: 41f7a...dc4 1
Roci Skrevet 19. august 2018 #20 Skrevet 19. august 2018 På 16.8.2018 den 16.48, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overvektig. Jeg føler meg faktisk nesten skyldig, da jeg har "idealkroppen". Jeg er irritert likevel, fordi fokuset på kropp er der og vi som er "perfekte" fra naturens side må aldri tro vi er det. Jeg opplever heller at folk går og leter etter feil,har andre venninner som var svært tynne før og, og de opplevde dette på den tiden. Jeg føler faktisk at folk leter etter feil på meg, ser om jeg fett over buksa når jeg sitter osv 😛 og "alt er ikke kropp og utseede" , det virker som det er helt tabu å se selv at en er så heldig å ha blitt fin. Mens de som har vært litt uheldig, får masse skryt om de prøver å komme seg til idealkroppen. Hvis du skjønner... Anonymkode: d1ede...e06 Det er klart at mange vil være misunnelig på deg dersom du har idealkroppen fra naturens side og kanskje ikke trenger å anstrenge deg så veldig for å holde den vedlike. Og hvorfor skal de ikke få skryt for innsatsen, de som har vært "litt uheldig" og som trener og spiser sunt for å få en finere kropp? Du er heldig og har en fin kropp fra naturens side, så jeg tenker at du har "råd" til å være litt generøs overfor de som er mindre heldig stilt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå