AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Er det egentlig lov? Sjefen min skulle egentlig pensjonere seg for snart et år siden. Han sa opp, men plutselig etter en stund i oppsigelsestida ville han fortsette allikevel. At han fortsatt jobber, gjør at noen i arbeidsfør alder jobber mindre enn de skulle, sammenlignet med hvordan det hadde blitt om han sluttet som planlagt. Ingen vet når han kommer til å gå av. Han sitter og holder på en jobb som kunne kommet andre til gode. Det verste er at det er ganske lenge siden jeg tenkte å varsle høyere i systemet om at han begynner å surre (jeg tror han begynner å bli dement), gir oss andre merarbeid fordi han ikke gjør noe fornuftig selv osv. Men siden det var så kort til pensjonen, tenkte jeg som kollegene mine at vi får holde ut. Anonymkode: 0b078...acf
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Herregud. Skjerp deg. Anonymkode: c6bb9...5a8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig lov? Sjefen min skulle egentlig pensjonere seg for snart et år siden. Han sa opp, men plutselig etter en stund i oppsigelsestida ville han fortsette allikevel. At han fortsatt jobber, gjør at noen i arbeidsfør alder jobber mindre enn de skulle, sammenlignet med hvordan det hadde blitt om han sluttet som planlagt. Ingen vet når han kommer til å gå av. Han sitter og holder på en jobb som kunne kommet andre til gode. Det verste er at det er ganske lenge siden jeg tenkte å varsle høyere i systemet om at han begynner å surre (jeg tror han begynner å bli dement), gir oss andre merarbeid fordi han ikke gjør noe fornuftig selv osv. Men siden det var så kort til pensjonen, tenkte jeg som kollegene mine at vi får holde ut. Anonymkode: 0b078...acf Du er temmelig dømmende, ufin og grov i tin uttalese og tankegang om din ærmeste sjef. Finn deg en annen jobb om sjefen ikke passer deg å jobbe under. Anonymkode: da33f...d4e 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 det er vanlig kutyme i norsk arbeidsliv at man skal hjelpe de som har redusert arbeidsevne til å holde seg i jobb. Anonymkode: 1dc43...309
solmåneogstjerner Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Selvsagt er det lov, så lenge vedkommende og arbeidsgiver er enige. Dersom det er voldsomt grove feil han gjør så kan du jo si ifra om det, men tenk over om du er og alltid har vært feilfri selv?
SunnivaOslo Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er temmelig dømmende, ufin og grov i tin uttalese og tankegang om din ærmeste sjef. Finn deg en annen jobb om sjefen ikke passer deg å jobbe under. Anonymkode: da33f...d4e Hvorfor er personen det? Finnes nok av de gamlingene som skal tviholde på jobben, men som er for treige og burde ha gått av for lengs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå