AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Dette vil jeg ikke ha. Jeg tror ikke på gud, jesus eller santan. Jeg vil ikke ha en kristen begravelse, jeg vil ikke ha urnen begravet på en kristen kirkegård. Hvordan forhindre at dette ikke skjer? Kan jeg skrive et testament på dette? Går dette an i Norge? For å være ærlig regner jeg ikke med å få en begravelse da jeg ikke har venner og familie. Men noe skjer med skrotten, når jeg dør. Hva skjer? Noen som vet? Anonymkode: 08321...2a5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Doner kroppen til fordkning og be om kremasjon etterpå. Du må søke om spreeing av aske. Vil heller ikke begraves i krikelig sermoni, så har dermed skrevet at jeg skal kremeres og asken sprees hvorhen de som er igjen vil spre det ( gjerne i do for min del). Anonymkode: 98c8b...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Doner kroppen til fordkning og be om kremasjon etterpå. Du må søke om spreeing av aske. Vil heller ikke begraves i krikelig sermoni, så har dermed skrevet at jeg skal kremeres og asken sprees hvorhen de som er igjen vil spre det ( gjerne i do for min del). Anonymkode: 98c8b...4c4 Hvordan går man frem, for å donere kroppen til forskning? Jeg er allerede organdonor. Anonymkode: 08321...2a5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går man frem, for å donere kroppen til forskning? Jeg er allerede organdonor. Anonymkode: 08321...2a5 https://organdonasjon.no/sporsmal/267/ Kontakt ønsket universitet så sender de deg skjema. Anonymkode: 98c8b...4c4
Duff Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 Kirkegården har også eget område for de som ikke skal begraves i vigslet jord. Du må ikke ha en seremoni heller. Kun byrå til å ta seg av det praktiske. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Duff skrev: Kirkegården har også eget område for de som ikke skal begraves i vigslet jord. Du må ikke ha en seremoni heller. Kun byrå til å ta seg av det praktiske. Virkelig? Det var jeg ikke klar over. Men kan jeg skrive et testament, legge av penger. Og en advokat, ordner dette når jeg er død? Anonymkode: 08321...2a5
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 Et godt alternativ er dette, man kan bestemme alt selv. Før man dør. https://www.densistereisen.no/
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 4 minutter siden, Dævendøtte skrev: Et godt alternativ er dette, man kan bestemme alt selv. Før man dør. https://www.densistereisen.no/ Jeg tenkte tidligere at jeg ville bli en diamant. Men det er ingen grunn til det, da jeg ikke har venner eller familie. Takk, for linken. Skal lese litt mer på den siden. Anonymkode: 08321...2a5
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte tidligere at jeg ville bli en diamant. Men det er ingen grunn til det, da jeg ikke har venner eller familie. Takk, for linken. Skal lese litt mer på den siden. Anonymkode: 08321...2a5 Jeg har familie og alle er informert om at jeg ikke skal ha kristen begravelse, vil ikke ha noen grav heller. I verste fall, plant et tre og tenk på meg. Du har vel ingen planer om å dø i nærmeste framtid?
Duff Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Det var jeg ikke klar over. Men kan jeg skrive et testament, legge av penger. Og en advokat, ordner dette når jeg er død? Anonymkode: 08321...2a5 Du kan lage testamente. Dine eiendeler går til staten hvis ikke du testamenterer det bort til noe eller noen. Jeg har arvinger men om jeg ikke hadde hatt det skulle alt mitt gått til en organisasjon.
Sitronterte Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 Jeg skal heller ikke ha kristen begravelse. De får enten spre asken min eller beholde den i urne. Jeg er utmeldt av den norske kirken og vil overhode ikke begraves på en kirkegård. Dette har jeg gitt beskjed om til mine barn.
Belima Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 https://human.no/seremonier/gravferd/planlegging-av-gravferd/
Lilla-damen Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 Det er ingenting i veien for å ha en religionsnøytral begravelse/bisettelse. Jeg var i en sånn bisettelse for noen år siden. Kapellet begravelsen ble holdt i var også et religionsnøytralt sted. Begravelsen ble ledet av en seremonimester som var en gammel venn av avdøde. Seremonien var fin. Den fulgte malen til en protestantisk begravelse men all religiøst snakk var fjernet. En sånn begravelse vil jeg også ha!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 52 minutter siden, Duff skrev: Du kan lage testamente. Dine eiendeler går til staten hvis ikke du testamenterer det bort til noe eller noen. Jeg har arvinger men om jeg ikke hadde hatt det skulle alt mitt gått til en organisasjon. Hm... Lurer på hva slags organisasjon mine ting hadde gått til.. Jeg har ingen å testamentere ting til, jeg har slekt. Men ikke faen om de fortjener noe av de verdifulle tingene jeg eier. Det fortjener de ikke. Anonymkode: 08321...2a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå