Gjest AvocadoMelon Skrevet 16. august 2018 #21 Skrevet 16. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Så arbeidsgiver betaler de første 16 dagene om man er satt opp på vakter, også betaler NAV resten? Anonymkode: f9167...ced riktig
Annonym1 Skrevet 16. august 2018 #22 Skrevet 16. august 2018 19 minutter siden, AvocadoMelon skrev: Jo de regner ut lønna fra de 6 siste måneder før sykemelding. Så klart må alle få sykepenger hvis de blir syke.
Annonym1 Skrevet 16. august 2018 #23 Skrevet 16. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Så arbeidsgiver betaler de første 16 dagene om man er satt opp på vakter, også betaler NAV resten? Anonymkode: f9167...ced Arbeidsgiver betaler deg for gjennomsnitt de siste 6 måneder, IKKE for hva du er satt opp til å jobbe. Det samme gjør nav.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #24 Skrevet 16. august 2018 40 minutter siden, AvocadoMelon skrev: Ja, da ville jeg passet på å sykemelde meg så de siste lønningene er «høye» så du slipper å tape masse penger Stemmer dette da? Jeg har en 50 % stilling men har jobbet 100 % de siste 7 mnd. Jeg søker om foreldrepenger denne uken og arb.giver må derfor sende inn inntektsskjema innen 14 dager. Er dette skjemaet basert på de siste 3 (6) mnd til nå, så påvirkes vel ikke foreldrepengene av at jeg "går ned" i stilling? Hvis jo, så blir jeg jo å sykemelde meg på dagen altså. Jeg har jobbet rævva av meg for å få mest mulig med på vurderingen, bokstavlig talt - ryggen er IKKE med på kjøret, men jeg har ikke råd til å ta 80 % dekning med en månedslønn på rundt 14k før skatt og har trosset ondter og snørrete neser for dette! Anonymkode: d1cba...936
Gjest AvocadoMelon Skrevet 16. august 2018 #25 Skrevet 16. august 2018 25 minutter siden, Annonym1 skrev: Jo de regner ut lønna fra de 6 siste måneder før sykemelding. Så klart må alle få sykepenger hvis de blir syke. Har ikke sagt noe annet..
Gjest AvocadoMelon Skrevet 16. august 2018 #26 Skrevet 16. august 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer dette da? Jeg har en 50 % stilling men har jobbet 100 % de siste 7 mnd. Jeg søker om foreldrepenger denne uken og arb.giver må derfor sende inn inntektsskjema innen 14 dager. Er dette skjemaet basert på de siste 3 (6) mnd til nå, så påvirkes vel ikke foreldrepengene av at jeg "går ned" i stilling? Hvis jo, så blir jeg jo å sykemelde meg på dagen altså. Jeg har jobbet rævva av meg for å få mest mulig med på vurderingen, bokstavlig talt - ryggen er IKKE med på kjøret, men jeg har ikke råd til å ta 80 % dekning med en månedslønn på rundt 14k før skatt og har trosset ondter og snørrete neser for dette! Anonymkode: d1cba...936 Det blir jo fra du søker om foreldrepenger så hvis du har jobbet mye nå å det er det grunnlaget arbeidsgiver sender inn så er det gjeldende. Så hvis du går ned på arbeidsmengden nå etter grunnlaget er sendt inn skal ikke det ha noe å si. Ts hadde jo en litt annen problemstilling Endret 16. august 2018 av AvocadoMelon
Annonym1 Skrevet 16. august 2018 #27 Skrevet 16. august 2018 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #28 Skrevet 16. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men om jeg ikke er satt opp på vakter, så får jeg vel ingenting heller om jeg blir sykemeldt? Anonymkode: f9167...ced Jo, sykemeldingen blir utregnet fra siste mnd før sykemeldings lønn. Så jobber du 100% i juli, august og september får du 100% i sykepenger. Anonymkode: 284ed...8bb 1
Annonym1 Skrevet 16. august 2018 #29 Skrevet 16. august 2018 https://www.nav.no/no/Person/Familie/Venter+du+barn/foreldrepenger--347653#chapter-2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå