AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Jeg vet ikke helt hvilket forum jeg skal bruke så jeg prøver her☺️ Jeg har blitt bedt om å bidra med sang i min fantastiske farmors begravelse, hun sovnet stille inn på mandag 97 år gammel etter et langt og godt liv❤️ Nå planlegges begravelsen og den skal være «lys og lett» etter farmors ønske. Jeg lurte på om «Vise for gærne jiinter» av Prøysen kunne vært passende? Med gitar og sunget rolig og litt bakpå? (jeg kan synge og har bakgrunn fra kor☺️) Farmor var et sommerbarn hele livet, jordbær med is var fast dessert hele sommeren og hun var litt utradisjonel. Føler den sangen kunne passe godt til henne❤️ Anonymkode: de940...8b8 1
Ullvott Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 Det må avklares med kirken, men jeg kan aldri tenke meg at det skal være noe problem med den sangen. Leste et sted at de hadde satt ned foten da noen ønsket avspilling av «Nei så tjukk du er blitt» , men her er vi jo i en ganske annen kategori. 1
Rumle Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 Det høres veldig fint ut med den sangen Men, det må som sagt avklares.
Viktualia Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 (endret) Den er nydelig og passer godt til avdødes ønske og i en begravelse spør du meg. Hun har jo ikke vært gammel dame hele livet, men sikkert en "gæren jinte" også. Og siste verset er en en fin avslutning med påminnelse om å ta vare på de gode minnene. Endret 16. august 2018 av Viktualia 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 Så fint! Med mindre presten er svært snever, og nekter dette, er dette en nydelig gest til din farmor. Anonymkode: 3048e...440
solmåneogstjerner Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Høres veldig fint ut! I hennes ånd, slik du beskriver. Men hør med presten så du er sikker. Evt bytt ut presten....
Aurora** Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 Høres bra ut. Skjønner ikke hvorfor det skulle være et problem. Fin sang
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Takk for alle svar! Fått tommel opp (bokstavelig talt😂) fra presten, så føler dette blir et vakkert farvel med en flott dame❤️ Anonymkode: de940...8b8 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå