AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #1 Skrevet 16. august 2018 Tidvis blir jeg dårlig når jeg løper. Det starter med at bena føles litt som gele etter ca 20 min. Det neste som skjer er at pulsen faller fra ca 160 til 130, jeg blir svimmel, skjelven og begynner å kaldsvette noe helt ekstremt. Det jeg har funnet ut hjelper er å spise noe søtt. Så etter 5-10 min med hvile, vann og søtt er jeg helt normal igjen. Dette er ikke noe som skjer veldig ofte. Kanskje en eller 2 ganger pr mnd. Klarer kanskje se en sammenheng med lite/mat med lite proteiner samme dag og inntak av mye kaffe. Noen som vet hva dette kan være? Anonymkode: 167dc...8ec
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 At du spiser for lite? Eller at du bør ta deg en tur til legen. Anonymkode: 13660...8dc
Inwe Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 Blodsukkerfall. Spis mer så slipper du det. Det kan hjelpe på å spise litt før trening for å få opp energien. Jeg trener etter jobb, noe som vil si at siste store måltid er inntatt for 4-5 timer siden (og det varierer veldig hvor mye jeg får spist til lunsj da vi har catering og veganutvalget er heller dårlig), så jeg spiser alltid en banan og kanskje en frukt til før trening. Da slipper jeg å bli uvel og økta går mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #4 Skrevet 16. august 2018 Høres ut som du spiser for lite Anonymkode: 539de...860
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #5 Skrevet 16. august 2018 Det er ikke rett at man bare må spise mer. Jeg har det samme som deg. Det kalles reaktiv hypoglykemi og det dummeste en kan gjøre når en har dette er å spise enda mer sukker. Det en må gjøre er å spise lite raske karbohydrater de 3-5 siste timene før trening. Om jeg skal på fjelltur eller jogge om morgenen spiser jeg alltid kun grov brødskive med pålegg som ikke inneholder sukker som f.eks kjøttpålegg eller ost. Jeg drikker ikke melk eller juice før jeg skal trene, så da går det kun i vann. Mennesker med reaktiv hypoglykemi har en større sannsynlighet for å utvikle diabetes type 2, så det er viktig å spise lite raske karbohydrater. Anonymkode: dc005...bd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå