AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Del Skrevet 15. august 2018 Hei Har fått utskrevet Seroquel for søvn. Hører derimot litt forskjellig om hvor tidlig man bør ta denne tabletten før man legger seg, og finner ikke info i Felleskatalogen om dette.. Er det noen mer erfaring som kan si noe om hvor hurtig DERE opplever effekt av medikamentet og hvor lenge før du skal sove du bruker å ta det? Anonymkode: 63c86...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doge Skrevet 15. august 2018 #2 Del Skrevet 15. august 2018 Pleier å ta det 1 time før jeg skal sove. Sovner ganske rakst når det har gått en time og jeg lukker øynene (med noe avslappende lyd på øret). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Del Skrevet 15. august 2018 Pleier ta det en times tid før sengetid her Tar medisiner, så ser jeg på tv eller leser bok til jeg kjenner jeg begynner gjespe og bli trøtt, så ordner jeg meg, og legger meg, og så er jeg borte 😛 Anonymkode: b2d6c...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Del Skrevet 15. august 2018 Hos meg tar det en time før det virker. Jeg får skikkelig hangover og blir veldig trøtt flere dager etter jeg har brukt det. Prøver å bruke det minst mulig. Anonymkode: 3ab27...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consider me.. Skrevet 16. august 2018 #5 Del Skrevet 16. august 2018 Jeg merker effekt etter ca 45 min. Har aldri sovet så godt før😁 bruker den fast hver kveld og har ikke hangover lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #6 Del Skrevet 16. august 2018 Hos meg tar det alt fra 30-40 minutter til over to timer. Har prøvd å finne ut hva det er som gjør at det varierer slik, men finner ingen gjengående faktorer. Uansett så tar jeg den ca en til halvannen time før planlagt leggetid. Jeg kan nesten besvime i det den begynner å virke, så når den først har fått virkning så er det rett i senga. Anonymkode: 39a15...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #7 Del Skrevet 16. august 2018 Ca 40 minutter Anonymkode: b583f...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #8 Del Skrevet 16. august 2018 Dette er for bipolare og shcizofrene. Heavy saker. Dere er jo veldig synlig påvirket av disse. Eller skal de ikke tas sammen med andre angstdempende? Har dere sertivikat på disse tabl? Anonymkode: e55bd...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 16. august 2018 #9 Del Skrevet 16. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er for bipolare og shcizofrene. Heavy saker. Dere er jo veldig synlig påvirket av disse. Eller skal de ikke tas sammen med andre angstdempende? Har dere sertivikat på disse tabl? Anonymkode: e55bd...ecc Seroquel er en veldig mild medisin i den kategorien. Den er like mye et antidepressiv og i lave doser angstdempende og søvnfremmende. Det er ikke «heavy saker» i lave doser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #10 Del Skrevet 16. august 2018 For søvn er det bedre å prøve Tolvon i laveste dose, hangoveren går over etter 1 ukes tid. Ta den 1 time før leggetid. Anonymkode: e0ba1...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #11 Del Skrevet 16. august 2018 27 minutter siden, isw skrev: Seroquel er en veldig mild medisin i den kategorien. Den er like mye et antidepressiv og i lave doser angstdempende og søvnfremmende. Det er ikke «heavy saker» i lave doser. Personen jeg vet om tok opptil 6 stk og var synlig dopet hele neste dag. Anonymkode: e55bd...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #12 Del Skrevet 16. august 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er for bipolare og shcizofrene. Heavy saker. Dere er jo veldig synlig påvirket av disse. Eller skal de ikke tas sammen med andre angstdempende? Har dere sertivikat på disse tabl? Anonymkode: e55bd...ecc Den har et langt bredere bruksområde enn bipolar og scizofrene. Den stopper tankekjør, beroliger, også fint antidepressiv, gir søvn ++ . Anonymkode: 2c69f...456 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #13 Del Skrevet 16. august 2018 Jeg tar den rett før jeg går kveldsturen med hunden som varer 30/40min, og når jeg kommer inn går det under en halvtime før jeg sovner. Jeg har best effekt av den om jeg beveger meg etter jeg har tatt pillen. Anonymkode: e3343...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #14 Del Skrevet 16. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den har et langt bredere bruksområde enn bipolar og scizofrene. Den stopper tankekjør, beroliger, også fint antidepressiv, gir søvn ++ . Anonymkode: 2c69f...456 Ok. Men da må personen jeg vet ta de feil. Anonymkode: e55bd...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #15 Del Skrevet 18. august 2018 Tar en veldig liten dose, som jeg hatt gått på i flere år nå, kum for å få sove😊 blir trøtt etter ca en time. Anonymkode: c5dfa...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 18. august 2018 #16 Del Skrevet 18. august 2018 Tråden er ryddet for innlegg etter denne regelen:; Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. - Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #17 Del Skrevet 18. august 2018 På 16.8.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev: Jeg tar den rett før jeg går kveldsturen med hunden som varer 30/40min, og når jeg kommer inn går det under en halvtime før jeg sovner. Jeg har best effekt av den om jeg beveger meg etter jeg har tatt pillen. Anonymkode: e3343...378 Så rart at du nevner det: har erfart akkurat det samme på flere C-preparater som brukes for søvn. De virker ikke på meg om jeg bare ligger der.. Anonymkode: 3fc6e...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå