Gå til innhold

Hvor lang tid før seroquel virker (innsovning)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått utskrevet Seroquel for søvn. Hører derimot litt forskjellig om hvor tidlig man bør ta denne tabletten før man legger seg, og finner ikke info i Felleskatalogen om dette.. Er det noen mer erfaring som kan si noe om hvor hurtig DERE opplever effekt av medikamentet og hvor lenge før du skal sove du bruker å ta det?

Anonymkode: 63c86...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å ta det 1 time før jeg skal sove. Sovner ganske rakst når det har gått en time og jeg lukker øynene (med noe avslappende lyd på øret). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ta det en times tid før sengetid her :) 
Tar medisiner, så ser jeg på tv eller leser bok til jeg kjenner jeg begynner gjespe og bli trøtt, så ordner jeg meg, og legger meg, og så er jeg borte 😛 

Anonymkode: b2d6c...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tar det en time før det virker. Jeg får skikkelig hangover og blir veldig trøtt flere dager etter jeg har brukt det. Prøver å bruke det minst mulig.

Anonymkode: 3ab27...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker effekt etter ca 45 min. Har aldri sovet så godt før😁 bruker den fast hver kveld og har ikke hangover lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tar det alt fra 30-40 minutter til over to timer. Har prøvd å finne ut hva det er som gjør at det varierer slik, men finner ingen gjengående faktorer. Uansett så tar jeg den ca en til halvannen time før planlagt leggetid. Jeg kan nesten besvime i det den begynner å virke, så når den først har fått virkning så er det rett i senga.

Anonymkode: 39a15...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er for bipolare og shcizofrene. Heavy saker. Dere er jo veldig synlig påvirket av disse. Eller skal de ikke tas sammen med andre angstdempende? Har dere sertivikat på disse tabl?

Anonymkode: e55bd...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er for bipolare og shcizofrene. Heavy saker. Dere er jo veldig synlig påvirket av disse. Eller skal de ikke tas sammen med andre angstdempende? Har dere sertivikat på disse tabl?

Seroquel er en veldig mild medisin i den kategorien. Den er like mye et antidepressiv og i lave doser angstdempende og søvnfremmende. Det er ikke «heavy saker» i lave doser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For søvn er det bedre å prøve Tolvon i laveste dose, hangoveren går over etter 1 ukes tid. Ta den 1 time før leggetid.

Anonymkode: e0ba1...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, isw skrev:

Seroquel er en veldig mild medisin i den kategorien. Den er like mye et antidepressiv og i lave doser angstdempende og søvnfremmende. Det er ikke «heavy saker» i lave doser. 

Personen jeg vet om tok opptil 6 stk og var synlig dopet hele neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har et langt bredere bruksområde enn bipolar og scizofrene. Den stopper tankekjør, beroliger, også fint antidepressiv, gir søvn ++ . 

Anonymkode: 2c69f...456

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar den rett før jeg går kveldsturen med hunden som varer 30/40min, og når jeg kommer inn går det under en halvtime før jeg sovner. Jeg har best effekt av den om jeg beveger meg etter jeg har tatt pillen. 

Anonymkode: e3343...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den har et langt bredere bruksområde enn bipolar og scizofrene. Den stopper tankekjør, beroliger, også fint antidepressiv, gir søvn ++ . 

Anonymkode: 2c69f...456

Ok. Men da må personen jeg vet ta de feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en veldig liten dose, som jeg hatt gått på i flere år nå, kum for å få sove😊 

blir trøtt etter ca en time.

Anonymkode: c5dfa...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg etter denne regelen:;

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

- Safiye, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 16.8.2018 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Jeg tar den rett før jeg går kveldsturen med hunden som varer 30/40min, og når jeg kommer inn går det under en halvtime før jeg sovner. Jeg har best effekt av den om jeg beveger meg etter jeg har tatt pillen. 

Anonymkode: e3343...378

Så rart at du nevner det: har erfart akkurat det samme på flere C-preparater som brukes for søvn. De virker ikke på meg om jeg bare ligger der..

Anonymkode: 3fc6e...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...