Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har i løpet av de siste 6 manende fått en stor interesse for hudpleie, da jeg har innsett at man ikke får en fin hud uten å «jobbe» for det. Jeg er 22 år og har aldri slitt med kviser eller noe særlig «stygg» hud. Hele ungdomstiden min har jeg brukt simple sminkesevietter som sminkefjerner og thats it,Ikke engang fuktighetskrem. Jeg har som sagt for et halvt år siden begynt å gå all in når det kommer til hudpleie. Skrubber huden 2 ganger i uka, renser hver morgen og kveld deretter toner, nattserum/dagsserum, øyekrem, fuktighetskrem natt/dag, fuktmaske (2 ganger i uka, etter skrubb) og mud maske (1 gang i uka. Har tilogmed kjøpt meg en clairsonic som jeg renser huden med morgen og kveld. Til og begynne med var jeg kjempe ivrig og rensa og hele den greia der i 3-4 mnd i strekk, så flytta jeg og samboer så da dabbet det litt av på hudpleie fronten. De siste 2 ukene har jeg begynt igjen. Huden min ser grei ut, den er selvfølgelig finere når jeg renser og gjør alt nevnt ovenfor med den. MEN den blir aldri helt jevn. Det er det som er problemet. Er litt rød i kinna og på haka og har sånne små prikker. Har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre? Har hørt at man må være tålmodig når det kommer til hudpleie og at det kan ta sin tid før man får wow resultater. Men jeg vet ikke... 

Anonymkode: 26be3...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som du gjør ALT for mye. Slapp av, senk skuldrene. Du trenger ikke skrubbe å rense så mye som du holder på.

Jeg har hatt veldig fin hud hele livet ( ofte fått komplimenter, får det fortsatt ) Husker da jeg var 22 , brukte jeg bare vann, og MANGE spurte hva jeg hadde for å få sååå fin hud. Nå bruker jeg en enkel fuktighetskrem, enekl rens, evt olje istedenfor fuktighetskrem. F.eks jojobaolje, olivenolje osv. Bruker aldri å skrubbe huden, har fortsatt babyhud:)

Anonymkode: 5f76b...0c0

• Liker 3
Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt?

Selv har jeg aldri hatt skikkelig fæl hud, men alltid litt ujevn og noen nupper her og der samt litt rødere områder og den slags. Det var ikke før jeg kuttet sukker og meieriprodukter at det endelig endret seg! Nå får jeg ofte komplimenter på huden (i en alder av trettifem🎉) uansett om jeg renser eller bruker fuktighetskrem eller ikke. 

Anonymkode: e7ed5...300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...