Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså på den årstiden vi er i nå.

Jeg føler jeg alltid får så mye kviser etter en sommer med soling, kan dette være tilfellet? Gjør solen at en får en slags "reaksjon" i huden med tanke på urenheter i etterkant? Andre som har opplevd dette? Føler jeg har mye mer kviser enn vanlig nå..! (Er 38 år..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, Nesly skrev:

Altså på den årstiden vi er i nå.

Jeg føler jeg alltid får så mye kviser etter en sommer med soling, kan dette være tilfellet? Gjør solen at en får en slags "reaksjon" i huden med tanke på urenheter i etterkant? Andre som har opplevd dette? Føler jeg har mye mer kviser enn vanlig nå..! (Er 38 år..)

Når vi soler oss jevnlig, så settes kviseproduksjonen ned. Det er vel grunnen til at kvisene blomstrer opp i tiden etter at man har sluttet å sole seg hver dag.

Anonymkode: 690ed...db8

Skrevet

Jeg får helt klart dårligere hud på sommeren. Jeg tror det kan skyldes flere årsaker, eller en kombinasjon av disse. Solkrem og svetting kan kanskje ha noe med det å gjøre. Ellers kan sikkert endring av rutiner spille inn, feks annerledes mat og drikke i feriesesongen. 

Da jeg bodde i Australia i et halvt år gikk huden min helt bananas, fikk voksenakne for første gang. 

Skrevet

Sola skader huden og man får fetere hud, mer talgproduksjon, men sola tørker ut det en del når du er i sola over en periode. Når du slutter å sole deg er det en overproduksjon av talg og huden setter igang en reperasjon prosess, så ja, man får ofte mer kviser etter en periode med mye sol 😕 man ser brun og fin ut en stund, også kommer kvisene.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...