Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Skal kjøpe ny seng. -Hvilken merke er best, skal jeg satse på Wonderland som jeg har hatt god erfaring med tidligere? -Har hatt rammemadrass i mange år men vurderer vanlig seng med madrass bare fordi det er litt penere. Er det noen for/mot argumenter foruten det estetiske? Takker for innspill!
Arkana Skrevet 11. mars 2005 #2 Skrevet 11. mars 2005 Jensen Ambassadør (eller egentlig de fleste i Jensen-familien), min favoritt. Koster en del, men vel verdt det. Jeg foretrekker rammemadrass, synes faktisk det er penere, fordi det passer inn overalt. Det enkle er det beste.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #3 Skrevet 12. mars 2005 Jeg har Jensen Royal rammemadrass. Kjempegod seng.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #4 Skrevet 12. mars 2005 Jeg har Jensen Royal rammemadrass. Kjempegod seng. Vi også. Den er HELT fantastisk! Vi er superfornøyde med den.
ringblomst Skrevet 13. mars 2005 #5 Skrevet 13. mars 2005 Vi har også Jensen - og er kjempefornøyd. Har den under toppmodellen og er kjøpt på Skeidar. Hadde tatt det samme valget igjen. Svane har vi ikke vært så fornøyd med - blir lett "dump" i midten av madrassen.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #6 Skrevet 13. mars 2005 Ser ut som Jensen er sengen å satse på, eller er det flere innspill her?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Har også Jensen rammemadrass (husker ikke hvilke av dem) og er kjempefornøyd. Hadde Svane før og syns den også var OK. Følg med på tilbud! De madrassene er stadig nedsatt temmelig mye i de ulike møbelkjedene og det er en gode del store lapper å spare! Skal du kjøpe seng og madrass må du ut med ganske mye for sengen og har kanskje ikke så mye igjen til madrass. Jobbet i en møbelkjede før og ble litt matt av alle som kjøpte dyreste sengen og billigste madrassenm for den "syns" ikke likevel :o Passe sprøtt for det er madrassen som avgjør sovekomforten. Jeg syns rammemadrass kan være like så pent som en seng: Du kan kjøpe fine gavler (i hode- og fotenden, eller bare hodeenden) og trekk til å skjule kantene med og det blir riktig flott!
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #8 Skrevet 17. mars 2005 Takk for gode råd/tips dere! Skal kjøpe nå på lørdag er planen og det blir nok en Jensen eller en Wonderland, og trolig rammemadrass.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #9 Skrevet 18. mars 2005 Vi kjøpte seng i fjor, men skal selge den nå. Vi kjøpte rammemadrass i stedet. En av grunnene til at vi velger vekk sengen, er at den hadde en kant rundt hele veien. Den kunne være ubehagelig når vi gikk inn/ut i senga - eller hadde sex.
lillesky Skrevet 18. mars 2005 #10 Skrevet 18. mars 2005 Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt Hästens (har ligget i på hotell), de er utrolige!! Jensen og rammemadrass er flotte valg.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 18. mars 2005 #11 Skrevet 18. mars 2005 Jeg/vi hadde madrass til mange 10-tusner. Har aldri sovet så dårlig noen gang. Den er nå kastet ut og 2. hvert år kjøper jeg nye skumgummimadrasser - som er mye billigere, skikkelig harde saker - og sover som en drøm. Kan bytte hvert år til jeg dør + 25 år for samme pris som Hästens koster f eksFine å ha sex på er de også.
lillesky Skrevet 18. mars 2005 #13 Skrevet 18. mars 2005 Hva er det som er in på sengefronten da? Noe praktisk? Jeg har ikke så mange rekende inn på soverommet mitt, så om jeg har rammemadrass eller ei er det ingen som kommer til å klage på. Ei seng skal helst vare i mange år. Jeg hadde ikke orket å kjøpe ny seng ofte, hvis jeg kunne kjøpt en god en med en gang som holdt i mange år (det gjør Hästens, og de er gode å ligge i og). Du får fortelle hvilken seng det blir, Anniemal. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #14 Skrevet 18. mars 2005 Jeg/vi hadde madrass til mange 10-tusner. Har aldri sovet så dårlig noen gang. Den er nå kastet ut og 2. hvert år kjøper jeg nye skumgummimadrasser - som er mye billigere' date=' skikkelig harde saker - og sover som en drøm. Kan bytte hvert år til jeg dør + 25 år for samme pris som Hästens koster f eksFine å ha sex på er de også.[/quote'] Tviler på om damene dine er enige i det... Har hatt noen kjærester (menn) som trodde de hadde bra seng..men sannheten var at både madrassene og sengene var dårlige..
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #16 Skrevet 18. mars 2005 Synes absolutt det er penest med seng. Bare rammemadrass ser så...tja..hotell ut. Tror vi skal kjøpe denne fra IKEA. Passer perfekt inn i soverommet vårt, og tror neppe jeg blir lei den (uansett billig..) Men så var dette med madrass da... Får håpe at IKEA-madrasser er gode.
lillesky Skrevet 18. mars 2005 #17 Skrevet 18. mars 2005 Dumt å sitte på kanten av den senga (med tanke på den brede kanten)? Vi har litt høyere seng enn det der, men jeg skulle ønske vi hadde høyere seng! Pappa kjøpte gjesteseng (rammemadrass) på Ikea, synes den er grei. Mamma kjøpte seg også seng på Ikea, men den synes jeg er "nedligget". Så Ikea er kanskje best til gjesteseng..?
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #18 Skrevet 18. mars 2005 Jeg var skeptisk til rammemadrass (synes det ser så "tomt" ut!) men er superfornøyd nå som den er i hus. Som noen sa så går det jo an å kjøpe/lage sengegavl.
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2005 #19 Skrevet 18. mars 2005 Dumt å sitte på kanten av den senga (med tanke på den brede kanten)? Vi har litt høyere seng enn det der, men jeg skulle ønske vi hadde høyere seng! Pappa kjøpte gjesteseng (rammemadrass) på Ikea, synes den er grei. Mamma kjøpte seg også seng på Ikea, men den synes jeg er "nedligget". Så Ikea er kanskje best til gjesteseng..? Litt morsomt, det verste jeg vet med kontinental-senger er at de ikke har kant, så ubekvemt å sitte på Men tror ikke vi sitter noe særlig på senga..så å si aldri faktisk. Men jeg er litt skeptisk til madrass fra IKEA. Synd de har svenske mål på sengene der :-? Men skal se hvordan de dyreste madrassene føles.
lillesky Skrevet 18. mars 2005 #20 Skrevet 18. mars 2005 Jeg vet iallefall at mamma angrer på at hun kjøpte Ikea-madrass, og jeg tror ikke hun kjøpte den billigste heller. Vi kjøpte madrass til 8000 på Skeidar (eller var det A-møbler i Oslo?) for maaaange år siden (ca 5-6) og den er grei. Har vært flinke med overamadrass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå