Gå til innhold

Jeg er ikke vegetarianer, men jeg synes det er støtende med alle de hysteriske grill-kjøtt reklamene ...!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ja man burde ta med barn på ekskursjon med skolen til en bondegård og et slakteri så de ser hvor pølsene og tacokjøttdeigen egentlug kommer fra

Ja og ungdomsskole-elever ! 

Anonymkode: fd352...28d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja og ungdomsskole-elever ! 

Det kunne vært en del av heimkunnskaps-undervisningen (om det fortsatt finnes) 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært en del av heimkunnskaps-undervisningen (om det fortsatt finnes) 

Hmm ja håper da for guds skyld at det faget fortsatt finnes??

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de florerer. Det er ekkelt og morbid når man ser en grill dekket av alt mulig kjøtt med overvektige mennesker dansende rundt. (Satt på spissen ...) 

kjøtt burde spises med respekt for dyret som har levd. 

Jeg synes også det er misvisende med «glade kuer» i forbindelse m sjokolade melk og ost etc. Jeg har jobbet i fjøs, og det er ingen lykkelige kuer der. Kalvene blir tatt vekk fra moren etter én dag, og roper etter sin mor. Moren blir da pumpet for melk som skulle vært til kalven. 

Æsj!!  Folk i reklamebransjen burde tatt praksis i fjøs og slakteri før de produserte slike ekle fantastiske misvisende reklamer...! 

Snart kommer fårikål, så ribbe..og pinnekjøtt ...! 

Vis respekt for dyrenes levde liv! 

1000kr spørsmålet er hvorfor støtter du denne industrien da???

Anonymkode: 579c1...894

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1000kr spørsmålet er hvorfor støtter du denne industrien da???

Tåpelig spørsmål , hvem har sagt jeg gjør det ? Så de 1000kr tar jeg🤓👏

Jeg foretrekker å spise vilt. Som sagt er jeg ikke vegetarianer, men jeg må få lov å ha en mening om misvisende bestialsk reklame for det ??! Jeg synes det er helt jævelig m glade Stratos-kuer, når de lever under forhold som nesten kan sammenlignes med en konsentrasjons-leir...! Har du sett jur-betennelse noen gang? Det er ikke et pent syn! Har du hørt en kalv skrike etter moren ? 

Har du sett de små oksene leve et helt liv i bås i 14 måneder før de blir sendt til slakt ? 

jeg har også vært m på jakt og slakt. Jeg tenker over dyret når jeg spiser kjøtt. Sier takk for maten og MENER det, av respekt og takknemlighet. 

Jeg har ikke TV men ser det når jeg er på besøk feks. Ellers klikker jeg bort slike reklamer som støtende feks på Instagram. 

1000kr spørsmålet er om folk flest har mistet evnen til medfølelse. 

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å spise vilt. Som sagt er jeg ikke vegetarianer, men jeg må få lov å ha en mening om misvisende bestialsk reklame for det ??! Jeg synes det er helt jævelig m glade Stratos-kuer, når de lever under forhold som nesten kan sammenlignes med en konsentrasjons-leir...! Har du sett jur-betennelse noen gang? Det er ikke et pent syn! Har du hørt en kalv skrike etter moren ? 

Har du sett de små oksene leve et helt liv i bås i 14 måneder før de blir sendt til slakt ? 

jeg har også vært m på jakt og slakt. Jeg tenker over dyret når jeg spiser kjøtt. Sier takk for maten og MENER det, av respekt og takknemlighet. 

Jeg har ikke TV men ser det når jeg er på besøk feks. Ellers klikker jeg bort slike reklamer som støtende feks på Instagram. 

Jeg har sett ja og er veganer. Så du unngår alle produkter med melk og egg pluss kjøtt fra butikken,men spiser vilt?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du støtter det ved å se på det. Den apatiske holdningen du beskylder andre for å ha ved å ikke se på reklamene er helt latterlig når du ser på de og støtter opp virksomheten. Du ser nok på TV for å vite at disse reklamene "florerer". 

Den drøye potetgullreklamen for en god stund siden ble aldri vist igjen på skjermen fordi alle byttet kanal under reklamepausen og ikke skiftet tilbake til samme kanal igjen etter pausen. Hva seerne faktisk gjør betyr noe for hva som blir vist på skjermen. 

Anonymkode: 908a0...97b

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett ja og er veganer. Så du unngår alle produkter med melk og egg pluss kjøtt fra butikken,men spiser vilt?

? Hva er det du ikke forstår? 

I denne tråden påpekes det den misvisende og morbide reklameringen for «glade kuer» m mer, samt fokuseres på overforbruk / blindhet for hvor kjøtt kommer fra.

Jeg er IKKE vegetarianer. Jeg spiser kjøtt egg ost, men helst fra frittgående , økologisk produksjon men aller helst vilt. 

Jeg vil bare uttrykke min disgust mot de hysteriske ekle grill reklamene. Samt de løgnaktige melk egg og oste reklamene ... feks tine sine. Det er propaganda og løgn alt sammen ! Stakkars dyr!

det verste av alt er at det r så mange blinde , evt likegyldige forbrukere samt lojale ansatte i bransjen , så maskineriet ruller og de som eier de store firmaene ler hele veien til banken. 

De som lager reklame og betaler for den reklamen og oppfordrer til denne hysteriske kjøtt-spisingen burde pålegges praksis på slakteri !!!! 

• Liker 1
Skrevet

Drøy som i langdryg. 

Folk flest liker vel ikke reklamer i sin helhet. 

? Jeg etterlyser hvilken reklame det henvises til. Har ikke fått m meg det (muligens fordi jeg ikke eier TV) 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

? Hva er det du ikke forstår? 

I denne tråden påpekes det den misvisende og morbide reklameringen for «glade kuer» m mer, samt fokuseres på overforbruk / blindhet for hvor kjøtt kommer fra.

Jeg er IKKE vegetarianer. Jeg spiser kjøtt egg ost, men helst fra frittgående , økologisk produksjon men aller helst vilt. 

Jeg vil bare uttrykke min disgust mot de hysteriske ekle grill reklamene. Samt de løgnaktige melk egg og oste reklamene ... feks tine sine. Det er propaganda og løgn alt sammen ! Stakkars dyr!

det verste av alt er at det r så mange blinde , evt likegyldige forbrukere samt lojale ansatte i bransjen , så maskineriet ruller og de som eier de store firmaene ler hele veien til banken. 

De som lager reklame og betaler for den reklamen og oppfordrer til denne hysteriske kjøtt-spisingen burde pålegges praksis på slakteri !!!! 

Og da gjelder fortsatt spørsmålet mitt. Dobbel standard er den eneste beskrivelsen av innlegget ditt. Og økologisk og frittgående er same shit different wrapping 

• Liker 1
Skrevet

Og da gjelder fortsatt spørsmålet mitt. Dobbel standard er den eneste beskrivelsen av innlegget ditt. Og økologisk og frittgående er same shit different wrapping 

Økologisk og frittgående er ikke det samme. Men det får være en annen diskusjon ! 

Du virker å ikke forstå innlegget egentlig. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler ikke om dine spørsmål -

den handler om det jeg ser på som ekle grillkjøtt reklamer, og jeg spør Om andre synes det er ekkelt også. 

Jeg Har ikke startet denne tråden for å bli analysert av deg. Vennligst Finn deg en annen tråd å utspille din vrede i er du grei. Du vil bare motsi , trette ut og irritere. 

Vennligst besvar spørsmålet , diskuter rundt temaet eller kom deg ut av tråden. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økologisk og frittgående er ikke det samme. Men det får være en annen diskusjon ! 

Du virker å ikke forstå innlegget egentlig. 

Nei vei. Ku og kalv skilles selvom det er økologisk. Hannkyllinger kvernes opp levende selvom det er frittgående og alle ender samme skjebne på det samme slakteriet 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden handler ikke om dine spørsmål -

den handler om det jeg ser på som ekle grillkjøtt reklamer, og jeg spør Om andre synes det er ekkelt også. 

Jeg Har ikke startet denne tråden for å bli analysert av deg. Vennligst Finn deg en annen tråd å utspille din vrede i er du grei. Du vil bare motsi , trette ut og irritere. 

Vennligst besvar spørsmålet , diskuter rundt temaet eller kom deg ut av tråden. 

Hvem utspiller vrede? 🙄

• Liker 2
Skrevet

Jeg må tydeliggjøre at du ikke har lest innlegg eller forstått ennå en gang ? Det er verdt noen utropstegn. 

Skal si du er i siget. Stakkars de som har deg på besøk når TV'en står på. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars dyrene som blir latterliggjort 

Skrevet

Og stakkars Alle , meg inkludert som ikke forstår rekkevidden av hvilken systematisert forvridd ondskap vi alle er en del av. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja noen ganger gir man litt ekstra 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig merkelig å ha besøk m TV på men det er også en annen debatt 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En gang så jeg 7 menn dyre dresser m stresskoffert fra markedsføring / reklame avdelingen til en stor kjede stå og legge opp tyggegummi i stativet v kassen. 

Så de vet hva de driver med, med sine misvisende grusomme reklamer om glade griser som elsker å bli kotelett 

Ordlegge deg ordentlig.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...