Englepus Skrevet 11. mars 2005 #1 Del Skrevet 11. mars 2005 Har sansen for disse! Noen som har litt erfaring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla26 Skrevet 12. mars 2005 #2 Del Skrevet 12. mars 2005 En venninne av meg har det, og dem blir som du gjør det til sjøl. Dem er sinsykt smarte så du må ikke skjemme dem bort. jeg får en valp i juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 12. mars 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mars 2005 Hvor mye koster en valp da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. mars 2005 #4 Del Skrevet 13. mars 2005 Skal du ha vanlig Jack Russel, eller Parson Russel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 13. mars 2005 #5 Del Skrevet 13. mars 2005 Hvor mye koster en valp da? Du kan lese litt om rasen her: http://www.jackrussellterrier.no/ Som du ser utifra informasjon i linken er det varierende priser. Jeg betalte 10 000 for min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Luck Skrevet 13. mars 2005 #6 Del Skrevet 13. mars 2005 Eneste jeg har fått inntrykk av er at de trenger veldig mye psykisk og fysisk trim. og at de elsker å lære nye ting og få oppgaver. Tror ikke de trives som sofagriser for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rasta Skrevet 14. mars 2005 #7 Del Skrevet 14. mars 2005 I norge er de feite kortbente og har mye blandings i seg. Bare den lignet litt på en Jack kunne du få den godkjent i Kennelklubben!!??? Dette har også utlandet lagt merke til, ødelegger rasen spør du meg. En hvalp i Sverige koster ca. 5500,- Søk på jrtgb of great britain.. En bra kennel i sverige er 4fun som ligger utenfor gøteborg. PS! Min er sofagris hjemme, og animal i parken;-)= Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 14. mars 2005 #8 Del Skrevet 14. mars 2005 I norge er de feite kortbente og har mye blandings i seg. Bare den lignet litt på en Jack kunne du få den godkjent i Kennelklubben!!??? Dette har også utlandet lagt merke til, ødelegger rasen spør du meg. En hvalp i Sverige koster ca. 5500,- Søk på jrtgb of great britain.. En bra kennel i sverige er 4fun som ligger utenfor gøteborg. PS! Min er sofagris hjemme, og animal i parken;-)= Hvorvidt Kennelklubben har vært strenge eller slepphendte ved mønstringer der ikke-registrerte Jack Russell'er har fått muligheten til å bli godkjente, er det stor uenighet rundt. Såvidt meg bekjent har de stort sett vært svært strenge (med risikoen det innebærer for innavl i rasen i Norge). Altså ikke nok "å ligne på", som det blir sagt her. Disse kravene endres etter hvem som er dommere ved mønstring, ser det ut til. Jo bredere grunnlag for avl på godkjent Jack Russell, jo friskere raser både fysisk og mentalt. Dermed kan man gjerne senke kravene i forhold til slik Kennelklubben så langt stort sett har fart frem. Uten å gå under minstekrav hva rasestandard gjelder, selvsagt. Godkjente Jack Russell klassifiseres også etter hvor godt de matcher rasestandarden, så en godkjent Jack Russell er ikke automatisk en hund som vil bli brukt mye i avl og forringe rasestandarden. Men genpool'en for godkjent Jack Russell blir uansett større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla26 Skrevet 14. mars 2005 #9 Del Skrevet 14. mars 2005 I norge er de feite kortbente og har mye blandings i seg. Bare den lignet litt på en Jack kunne du få den godkjent i Kennelklubben!!??? Dette har også utlandet lagt merke til, ødelegger rasen spør du meg. En hvalp i Sverige koster ca. 5500,- Søk på jrtgb of great britain.. En bra kennel i sverige er 4fun som ligger utenfor gøteborg. PS! Min er sofagris hjemme, og animal i parken;-)= Hva er hjemmesiden til 4 fun? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #10 Del Skrevet 14. mars 2005 Hmmm... Dersom kravene for å få godkjent en jrt er lave, hva er så da border vcollien for eksempel? Da den rasen ble godkjent i NKK var automatisk alle BC registrerte. I Norge er det rundt 100-150 jrt som er registrere i nkk. Eller hva Lille smurf? Jeg har en jrt valp (uten H) på snart 5 måneder. Han er en smart og aktiv liten krabat. De lærer utrolig fort. I parken leker han som bare det, mens hjemme ligger han for det meste rett ut og enten sover eller koser. Som noen skrev tidligere, så blir jrt litt slik du former den. Prisene er variable. Du må også velge mellom registrert og ikke registrert. Du kan kjøpe hunden i Norge, Sverige eller andre land. Den trenger ikke rabiesvaksinen om den blir kjøpt i Norge eller Sverige. Skal den være chippet eller ikke når du henter den osv. Vi betalte 6.500 kr for vår uregistrerte hund. Spør ALDRI om pris når du henvender deg til oppdretter før etter en tid. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 14. mars 2005 #11 Del Skrevet 14. mars 2005 Vi betalte 6.500 kr for vår uregistrerte hund. Spør ALDRI om pris når du henvender deg til oppdretter før etter en tid. Dette er det også delte meninger om. Jeg personlig mener pris er viktig å få greie på. Nå er jeg heller ikke ute etter å få priset valpen ned, eller få den billigst mulig, men prisen vil jeg vite slik at den ikke er hinsides av hva jeg er villig til å betale. Oppdretter sier hva de vil ha, og er jeg ikke villig til å betale så mye, så går jeg til en annen. Pruter ikke. Jeg spør glatt om pris ved første kontakt. Hater oppdretterene meg for det, så tror jeg uansett jeg vil kjøpe valp et annet sted... Man velger like mye oppdretter og valp, som oppdretter velger kjøpere til sine valper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla26 Skrevet 14. mars 2005 #12 Del Skrevet 14. mars 2005 hvorfor skal man aldri spørre om pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #13 Del Skrevet 14. mars 2005 Oppdrettere vil da ofte se på kjøper som useriøs. V, snakker om dette av "erfaring". Onkelen min er oppdretter og ga meg mange råd da jeg skulle ut og finne min perfekte hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 14. mars 2005 #14 Del Skrevet 14. mars 2005 Oppdrettere vil da ofte se på kjøper som useriøs. V, snakker om dette av "erfaring". Onkelen min er oppdretter og ga meg mange råd da jeg skulle ut og finne min perfekte hund. Ja, vet at det er flere oppdrettere som reagerer på prisspørsmål, Hannemor. Jeg får imidlertid makk av oppdrettere med sånne steile holdninger, og spør nå likevel, jeg. Så har jeg heller aldri fått reaksjoner, blitt avvist som interessent eller fått avslag om jeg har bestemt meg for å kjøpe valpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #15 Del Skrevet 14. mars 2005 Nå var ikke denne tråden skapt for å lage en diskusjon mellom deg og meg, V. Jeg svarte rett og slett på et spm fra Camilla26. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 14. mars 2005 #16 Del Skrevet 14. mars 2005 Nå var ikke denne tråden skapt for å lage en diskusjon mellom deg og meg, V. Jeg svarte rett og slett på et spm fra Camilla26. Du henvendte deg til meg med din erfaring og jeg fortalte deg min, det kan jo være greit for andre å høre om ulike erfaringer og oppfatninger? Beklager til trådstarter om tråden sporet av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepus Skrevet 14. mars 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 14. mars 2005 Syns det er artig med avsporinger jeg da Fikk jo mye nyttig info her. Kommer uansett ikke til å anskaffe en hund på en stund. Har en blandingshund allerede og det holder i massevis. Men det er alltid kjekt å undersøke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 16. mars 2005 #18 Del Skrevet 16. mars 2005 I norge er de feite kortbente og har mye blandings i seg. Bare den lignet litt på en Jack kunne du få den godkjent i Kennelklubben!!??? Dette har også utlandet lagt merke til, ødelegger rasen spør du meg. PS! Min er sofagris hjemme, og animal i parken;-)= Stemmer ikke! Jeg var på mønstring med min jrt for et par år siden, og da var det veldig få som ble godkjent. Min hund ble ikke godkjent, fordi ørene står littegranne for mye opp. Men det var ei som sa at hadde gemytt telt mer inn, hadde han blitt godkjent. Min jrt har et utrolig godt gemytt, så jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å få han paret. JRT-folk i Norge (iallefall de jeg har hørt om) er VELDIG påpasselige med at det ikke innavles. Jeg kunne godt tenke meg å importere en jrt for å få inn nytt blod, men det koster sikkert for mye? Betalte 8000 for min, selv om han ikke er godkjent. JRT er iallefall en utrolig flott hund! Veldig hyperaktiv, så de trenger mye trim og bevegelse. Fysisk og psykisk trim. De er smarte, veldig lettlærte og lærevillige. Men de trenger "en bestemt hånd". Vår hannhund har iallefall prøvd seg på rangstigen flere ganger.... Litt rotete innlegg, men... Sent på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå