AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #21 Skrevet 16. august 2018 https://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Fruit-Flies Anonymkode: cd3c8...577
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #22 Skrevet 16. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.wikihow.com/Get-Rid-of-Fruit-Flies Anonymkode: cd3c8...577 Det var da unødvendig mye jobb med den fella der. Hadde aldri giddet sånt styr, når en skål vin og litt plastfolie er så effektivt og tar livet av krypene etter hvert som de faller oppi. Anonymkode: eea03...23c
Nebel86 Skrevet 16. august 2018 #23 Skrevet 16. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. De kommer først og fremst inn i huset via blomsterpotter, urter og frukt/grønt fra butikken. De er ikke "utefluer" som kommer inn åpne vinduer etc. Favorittfellen her i huset er vin/øl med en dråpe Zalo, og hullete plastfolie over. Anonymkode: eea03...23c https://forskning.no/insekter-zoologi/2010/06/hvor-kommer-bananfluene-fra
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #24 Skrevet 16. august 2018 Vin eller øl, gladpakk og en liten dråpe zalo til felle. Sjekk plantene dine. De kan kose seg i planter. Hver gang jeg har oppdaget slike fluer i hus, har de oppholdt seg mye rundt urteplsntene mine. Tomme ølbokser og vinflasker må skylles godt eller flyttes rett ut. Anonymkode: 69842...fda
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #25 Skrevet 16. august 2018 Jeg syntes ikke feller virket skikkelig da jeg hadde problemet. Det som funket for meg vertfall, var å hyve ut alt av åpnet mat, ta ut søppel med en gang, hyva plantene, og vasket ned hele kjøkkenet og deler av stua med klor. Da ble jeg kvitt alle sammen, og ikke sett dem siden. Anonymkode: c4374...eca 1
Jævla-utleigar Skrevet 16. august 2018 Forfatter #26 Skrevet 16. august 2018 21 timer siden, Sacramone skrev: Må le av dette 😂😂 Kompisen deres infiserte hjemmet deres!! 😛 Okei, jeg sliter med det samme hver høst, ikke pga kompiser vel og merke. Setter fram et vinglass med zalo, og de klarer ikke motstå 😛 I tillegg støvsuger jeg de hver gang jeg er framme med den, og vips så er de til slutt utryddet. Og ja, som flere har nevnt, så tørker jeg av alle benker og fjerner alt jeg kan tenke de trekker mot. Søpla for eksempel Ja, han var skikkelig ekkel, jeg kan sverge på at det kom møll ut av rumpa hans når han sov i sofaen. Var jævlig mye møll hver morgen... men liten update for fellen vår. Vi fjernet 3 av de, og lot 1 være igjen med eddik, vann og zalo og en liten topp av en banan. Nå er det faen 53 døde bananfluer oppi der og sann 4-5-6 som sitter på kanten og hopper til døden en etter en. Det er et fantastisk syn. det er fortsatt noen som bare sitter og chiller der og sniffer inn godlukten... håper de ikke får altfor høy intelligens og formerer seg til å danne bananfluer som er immun mot eddik... 1
dillyduzit Skrevet 17. august 2018 #27 Skrevet 17. august 2018 Vi bruker den originale løsningen med vann, eddikk og zalo. Dette gikk noe tregt og puttet en skive med banan i glasset (vannet dekket) med plastfilm over og små hull. Reiste vekk i en uke og jammen hadde ikke hele fluefamilien funnet veien ned til bananen.
Minya Skrevet 17. august 2018 #28 Skrevet 17. august 2018 19 hours ago, Jævla-utleigar said: men liten update for fellen vår. Vi fjernet 3 av de, og lot 1 være igjen med eddik, vann og zalo og en liten topp av en banan. Nå er det faen 53 døde bananfluer oppi der og sann 4-5-6 som sitter på kanten og hopper til døden en etter en. Det er et fantastisk syn. det er fortsatt noen som bare sitter og chiller der og sniffer inn godlukten... håper de ikke får altfor høy intelligens og formerer seg til å danne bananfluer som er immun mot eddik... Spørs nok om dere ikke bare hadde for mange feller i starten. De kan bli litt overveldet av valgmulighetene når det er mer enn én snadderkilde. Rinse and repeat i tre til fem dager, så skal de være utryddet. Hvis det som opprinnelig lokket dem til området er borte da.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #29 Skrevet 17. august 2018 Hvitvin og zalo har fungert best her. De er ikke så nøye på hvilken vin Den billigste fungerer. Anonymkode: 6907e...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå