AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Del Skrevet 15. august 2018 synes du de er teite? se for eksempel på farawaypoetry på instagram. Synes det står mye fint. Det er jo slike tanker det er vanlig å ha, men som jeg føler folk (særlig her inne) skal gjøre narr av. Anonymkode: 0b768...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eller Skrevet 15. august 2018 #2 Del Skrevet 15. august 2018 Poesi kan være det vakreste. Og så trenger det ikke å være det. Det kan være rimelig kleint. Det kommer an på budskapet og hvordan det er formulert. Som med annen tekst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, eller skrev: Poesi kan være det vakreste. Og så trenger det ikke å være det. Det kan være rimelig kleint. Det kommer an på budskapet og hvordan det er formulert. Som med annen tekst. det er så mye som står som er akkurat slik jeg har tenkt, det er som tatt ut av hodet på meg. Anonymkode: 0b768...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola von Queue Skrevet 15. august 2018 #4 Del Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, eller skrev: Poesi kan være det vakreste. Og så trenger det ikke å være det. Det kan være rimelig kleint. Det kommer an på budskapet og hvordan det er formulert. Som med annen tekst. God poesi bruker enkle ord og konkrete bilder til å si noe stort. Dårlig poesi bruker store ord og gevaldige abstraksjoner til å si noe som blir ganske banalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola von Queue Skrevet 15. august 2018 #5 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Tok en titt på farawaypoetry. Ganske middels greier. Ikke konkret nok i de fleste tilfeller. Ingen gode metaforer. Er mer besvergelser enn lyrikk, egentlig. Endret 15. august 2018 av Fiola von Queue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, Fiola von Queue skrev: Tok en titt på farawaypoetry. Ganske middels greier. Ikke konkret nok i de fleste tilfeller. Ingen gode metaforer. eller ta en titt på autumnpoetry. jeg bare synes det er fint å lese Anonymkode: 0b768...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola von Queue Skrevet 15. august 2018 #7 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: eller ta en titt på autumnpoetry. jeg bare synes det er fint å lese Anonymkode: 0b768...5c3 Nei, ganske banale besvergelser det og. Man blir mett ganske fort. Lite variasjon i tema og motiv. God poesi fra instagram: we want the lightning in the bottle kind of love without the possibility of the shatter r. m. broderick Endret 15. august 2018 av Fiola von Queue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Del Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, Fiola von Queue skrev: Nei, ganske banale besvergelser. God poesi fra instagram: we want the lightning in the bottle kind of love without the possibility of the shatter r. m. broderick finner de ikke tror jeg? masse private kontoer. Soul_shattering er den som kom opp når jeg søkte "shatter" Anonymkode: 0b768...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola von Queue Skrevet 15. august 2018 #9 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: finner de ikke tror jeg? masse private kontoer. Soul_shattering er den som kom opp når jeg søkte "shatter" Anonymkode: 0b768...5c3 Det er vel han her: https://www.instagram.com/r.m.broderick/?hl=nb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Del Skrevet 15. august 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: synes du de er teite? se for eksempel på farawaypoetry på instagram. Synes det står mye fint. Det er jo slike tanker det er vanlig å ha, men som jeg føler folk (særlig her inne) skal gjøre narr av. Anonymkode: 0b768...5c3 Poesi og lyrikk er jeg generelt glad i. Jeg jobber i forlag og vi utgir mye, så jeg leser også mye. Det er blanda drops - mye ullent og pløsete med noen gullkorn gjemt innimellom. Tok en rask kikk på farawaypoetry og jeg vil ikke kalle dette poesi. Det er sitater og "inspirational quotes". Anonymkode: b881b...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poesi og lyrikk er jeg generelt glad i. Jeg jobber i forlag og vi utgir mye, så jeg leser også mye. Det er blanda drops - mye ullent og pløsete med noen gullkorn gjemt innimellom. Tok en rask kikk på farawaypoetry og jeg vil ikke kalle dette poesi. Det er sitater og "inspirational quotes". Anonymkode: b881b...ef3 ok. hvorfor kaller de seg farawaypoetry da egentlig? Hva synes du om det da? synes det står mye fint der og. Anonymkode: 0b768...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Del Skrevet 15. august 2018 30 minutter siden, eller skrev: Poesi kan være det vakreste. Og så trenger det ikke å være det. Det kan være rimelig kleint. Det kommer an på budskapet og hvordan det er formulert. Som med annen tekst. Dette 27 minutter siden, Fiola von Queue skrev: God poesi bruker enkle ord og konkrete bilder til å si noe stort. Dårlig poesi bruker store ord og gevaldige abstraksjoner til å si noe som blir ganske banalt. Og dette 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poesi og lyrikk er jeg generelt glad i. Jeg jobber i forlag og vi utgir mye, så jeg leser også mye. Det er blanda drops - mye ullent og pløsete med noen gullkorn gjemt innimellom. Tok en rask kikk på farawaypoetry og jeg vil ikke kalle dette poesi. Det er sitater og "inspirational quotes". Anonymkode: b881b...ef3 Og dette Jeg både leser og skriver poesi og er veldig glad for at jeg har den gleden i livet. De som forstår det, forstår det. Et naivt budskap fra «Forrest Gump» med et bilde av fotspor på en strand som bakgrunn er ikke poesi. Anonymkode: ef77f...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Del Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ok. hvorfor kaller de seg farawaypoetry da egentlig? Hva synes du om det da? synes det står mye fint der og. Anonymkode: 0b768...5c3 Fordi "poesi" høres ut som det bringer mer mening enn "sitater"? Det som står der gir meg ingenting. Det er banaliteter. Kunne like godt stått "tro på stjernene". Anonymkode: b881b...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiola von Queue Skrevet 15. august 2018 #14 Del Skrevet 15. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok en rask kikk på farawaypoetry og jeg vil ikke kalle dette poesi. Det er sitater og "inspirational quotes". Anonymkode: b881b...ef3 Kaller det "besvergelser", jeg. Sterke ønsker om at ordene kan forandre virkeligheten. Mens virkelig god poesi er nådeløs og resignert beskrivelse av virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #15 Del Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, Fiola von Queue skrev: Kaller det "besvergelser", jeg. Sterke ønsker om at ordene kan forandre virkeligheten. Mens virkelig god poesi er nådeløs og resignert beskrivelse av virkeligheten. men hvorfor gjør så mange narr av slik? fordi de vil fremstå som realistiske, sterke, harde? det er både menn og kvinner som leser slik. kan da en mann og kvinne som leser slik passe bedre enn der bare ene parten liker slik? Anonymkode: 0b768...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #16 Del Skrevet 15. august 2018 55 minutter siden, AnonymBruker said: synes du de er teite? se for eksempel på farawaypoetry på instagram. Synes det står mye fint. Det er jo slike tanker det er vanlig å ha, men som jeg føler folk (særlig her inne) skal gjøre narr av. Anonymkode: 0b768...5c3 Nei, . Anonymkode: 6dae5...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veneke Skrevet 16. august 2018 #17 Del Skrevet 16. august 2018 (endret) På 15.8.2018 den 22.55, AnonymBruker skrev: men hvorfor gjør så mange narr av slik? Anonymkode: 0b768...5c3 Av god eller av dårlig poesi? Endret 16. august 2018 av Veneke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #18 Del Skrevet 16. august 2018 På 15.8.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev: synes du de er teite? se for eksempel på farawaypoetry på instagram. Synes det står mye fint. Det er jo slike tanker det er vanlig å ha, men som jeg føler folk (særlig her inne) skal gjøre narr av. Anonymkode: 0b768...5c3 Noen leser poesi, andre leser krim. Mennesker er forskjellige, det hele handler om å akseptere andre slik de er. Anonymkode: 9f3a7...3ee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eline993 Skrevet 16. august 2018 #19 Del Skrevet 16. august 2018 Dikt/Poesi handler om å kunne «se» budskapet. Når du synes et poesi/dikt passer inn, så er det ikke kleint og teit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veneke Skrevet 16. august 2018 #20 Del Skrevet 16. august 2018 2 minutter siden, Eline993 skrev: Dikt/Poesi handler om å kunne «se» budskapet. I en vakker form. Var det enkel og grei kommunikasjon man var ute etter hadde man skrevet "Jeg elsker deg" i stedet for en langtekkelig sonnette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå