AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Ja, dere ser trådtittelen. Hva er deres tanker rundt dette? Mange er vel imot setningen og tenker at man er ikke smokk, men trygghet etc. Mens andre kjører beinhardt til og med under kveldsuro, virker det som, på at ungen ikke skal få «bruke meg som smokk». del deres tanker og erfaringer her. Selv kunne jeg være frustrert i starten når ungen var fastlåst i meg og ammet annenhver time. Av og til merket jeg at det ikke var mating, bare «smokking» og ble frustrert fordi jeg var så lei av å være melkeku. Men etter hvert som barnet ble noen måneder gammel lot jeg han ligge så lenge han ville, han koser seg enormt ved brystet og det vil jeg ikke ta fra han. Nå som vi ikke nattammer (8 mnd) får han ligge ved brystet så lenge han vil når jeg kommer hjem fra jobb. Da snakker vi smokk delux, men jeg vil ikke ta fra han all nærhet så fort. spennende å høre andres tanker (om EGET barn, ikke interessert i deres meninger om det jeg nettopp skrev om hva vi gjør), vet det varierer veldig. Anonymkode: 4126d...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Barn bruker ikke bryst som smokk, men smokk som bryst. Smokk er substitutt for bryst. Det er et av de teiteste utsagnene jeg hører, for det er snudd helt på hode. Anonymkode: 41de8...c8e 33
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Min ammer mye og ofte å bruker meg i tillegg som smokk. Prøver å venne han til vanlig smokk så vi kan gå utenfor døra og så brystvortene mine kan slutte å blø. Anonymkode: 3de23...9f8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Syns at uttrykket "bruke pupp som smokk" indikerer at smokk er det naturlige og puppen er et substitutt for den. Er det ikke heller motsatt? At man av og til stilner behovet for pupp med en smokk. Min tok ikke smokk, så jeg ammet 4 timer i strekk hver kveld. Ble ikke spesielt sår og syns det var chill å sitte i sofaen å se på filmer og spise mens baby slappet av. Velger gjerne det over 4 timer ufrivillig knebøy og utfall rundt i stua mens babyen gråter.. Anonymkode: 8a7a1...d08 18
Puny Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Jeg hadde nok klikket ja. Min hadde aldri det sugebehovet og har aldri tatt smokk, og har kun vært interessert i bryst for mat. Jeg hadde gått på veggen om baby skulle henge konstant i brystet hele døgnet. Vet ikke hva jeg hadde gjort (for det er jo vanskelig å se for seg) men kanskje jeg hadde gått over på flaske... 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 Jeg har vel sagt at mitt barn brukte meg som smokk. Barnet hadde ett stort suge behov, og nektet å ta smokk. Og her gikk jeg med puppene ute hele tiden, for ungen skulle henge i puppene til enhver tid. Skulle jeg gå tur, så måtte jeg planlegge, at der jeg gikk, så måtte det være benk tilgjengelig ca hvert 10. minutt, for babyen skrek jo hysterisk til det hadde puppen i munnen. Og jeg har ammet overalt. Fra ca 6 mnd alder, så tok hun smokk, og det roet seg, noe jeg var utrolig glad for. Men det kunne ikke falle meg inn, og nekte barnet å bli ammet. Var mye nærhet ellers og, for babyen likte seg ikke i vogn, så bar babyen mest i mei tai. Og på dagtid sov babyen på meg. Takk og pris sov hun godt på natta, og på dagtid, så jeg fikk jo pauser fra all ammingen. Men de første 6 mnd, følte jeg at jeg ikke fikk spist, uten en baby i puppen. Nå er hun 13 år, og ekstremt selvstendig. Anonymkode: 7db8d...767 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 Jeg godtok det ikke. Min spiste utrolig mye, og ofte - og skulle han bruke meg som smokk hadde jeg sittet i sofaen med barnet på brystet bokstavelig talt 24/7 i ett år. Jeg hadde blitt stein hakke sprø. Ved kveldsuro og annen uro gav jeg smokk, og bysset/bar og gav masse nærhet - men tilbød ikke pupp. Anonymkode: 9d76e...0df 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Ammet min både ofte og lenge, men innførte smokk da jeg blir veldig sår av å ha en liten munn på brystvortene konstant. Lillesøsken ser ut til å være enda mer sutteglad, og når brystvortene gjør vondt på kvelden etter ørten amminger så er smokken grei å ha altså. Det kommer uansett til et punkt hvor alt bare kommer opp som gulp om det blir for mye pupp av gangen Anonymkode: 6b345...746 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, dere ser trådtittelen. Hva er deres tanker rundt dette? Mange er vel imot setningen og tenker at man er ikke smokk, men trygghet etc. Mens andre kjører beinhardt til og med under kveldsuro, virker det som, på at ungen ikke skal få «bruke meg som smokk». del deres tanker og erfaringer her. Selv kunne jeg være frustrert i starten når ungen var fastlåst i meg og ammet annenhver time. Av og til merket jeg at det ikke var mating, bare «smokking» og ble frustrert fordi jeg var så lei av å være melkeku. Men etter hvert som barnet ble noen måneder gammel lot jeg han ligge så lenge han ville, han koser seg enormt ved brystet og det vil jeg ikke ta fra han. Nå som vi ikke nattammer (8 mnd) får han ligge ved brystet så lenge han vil når jeg kommer hjem fra jobb. Da snakker vi smokk delux, men jeg vil ikke ta fra han all nærhet så fort. spennende å høre andres tanker (om EGET barn, ikke interessert i deres meninger om det jeg nettopp skrev om hva vi gjør), vet det varierer veldig. Anonymkode: 4126d...7d3 Jeg har hørt at småbarn som får suge litt på suketter mister lysten til å bli ammet slik at man slipper mase etterhvert og.kan gå helt.over til morsmelkerstatning. Anonymkode: 30e01...7be 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Min nekter pupp når hun ikke er sulten så her er det ikke noe problemstilling. Hun har suttebehov da, så hun har smokk som hun bruker når hun skal roe seg ned. Men blir sur om hun blir tilbudt puppen, for hun skal ikke ha melk. Anonymkode: 40d2f...aa8
strawberry Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 Jeg tenkte det samme som deg i begynnelsen. Vi klarte oss fint uten smokk helt til hun ble ca 2-2.5 mnd. Da ville hun ikke lenger sovne med puppen i munnen, og ble sint når det kom melk. Jeg måtte da enten presse i henne puppen for å få henne til å sovne,for at hun så gulpet opp melk etterpå, eller vugge henne i søvn. Dette skjedde da hver eneste gang hun skulle sovne. Så prøvde vi smokk igjen (ville ikke ha før) og hun lå da heller og koset seg med den til hun sovnet,og sluttet å gulpe så mye. Men enig i at å bruke puppen som smokk blir helt feil. Her bruker hun smokken som pupp heller, vil jeg si. At den minner henne om puppen uten at hun trenger å forspise seg på melk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 Ville mye heller brukt smokk enn pupp, men ingen av mine har tatt smokk (eller flaske for den saks skyld). De har digga puppen, den er best. Sikker på de ville laget heiarop om de kunne, så glad ble de hver gang de så puppa etter litt gråt. Jeg har latt dem få ved behov, men som skrevet over her så blir det jo lett litt overforing. Anonymkode: b81c6...187 1
Raven.Writingdesk Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vel sagt at mitt barn brukte meg som smokk. Barnet hadde ett stort suge behov, og nektet å ta smokk. Og her gikk jeg med puppene ute hele tiden, for ungen skulle henge i puppene til enhver tid. Skulle jeg gå tur, så måtte jeg planlegge, at der jeg gikk, så måtte det være benk tilgjengelig ca hvert 10. minutt, for babyen skrek jo hysterisk til det hadde puppen i munnen. Og jeg har ammet overalt. Fra ca 6 mnd alder, så tok hun smokk, og det roet seg, noe jeg var utrolig glad for. Men det kunne ikke falle meg inn, og nekte barnet å bli ammet. Var mye nærhet ellers og, for babyen likte seg ikke i vogn, så bar babyen mest i mei tai. Og på dagtid sov babyen på meg. Takk og pris sov hun godt på natta, og på dagtid, så jeg fikk jo pauser fra all ammingen. Men de første 6 mnd, følte jeg at jeg ikke fikk spist, uten en baby i puppen. Nå er hun 13 år, og ekstremt selvstendig. Anonymkode: 7db8d...767 Akkurat sånn var det til meg også. Puppene føltes som noen lefser som bare hang over kjolekanten. Jeg brukte å si at om en bil kjørte over puppen min hadde jeg sikkert ikke lagt merke til det. 😂 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at småbarn som får suge litt på suketter mister lysten til å bli ammet slik at man slipper mase etterhvert og.kan gå helt.over til morsmelkerstatning. Anonymkode: 30e01...7be Herlighet. Gjør virkelig folk slik?!? Anonymkode: 41de8...c8e 7
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg godtok det ikke. Min spiste utrolig mye, og ofte - og skulle han bruke meg som smokk hadde jeg sittet i sofaen med barnet på brystet bokstavelig talt 24/7 i ett år. Jeg hadde blitt stein hakke sprø. Ved kveldsuro og annen uro gav jeg smokk, og bysset/bar og gav masse nærhet - men tilbød ikke pupp. Anonymkode: 9d76e...0df Nei det hadde du ikke, det gir seg rundt tre mnd. Så bra at babyen din "godtok" å bli bært rundt da, siden du nektet å gi det eneste han ville ha 🙄 Anonymkode: 8a7a1...d08 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det hadde du ikke, det gir seg rundt tre mnd. Så bra at babyen din "godtok" å bli bært rundt da, siden du nektet å gi det eneste han ville ha 🙄 Anonymkode: 8a7a1...d08 Tre mnd? Langt i fra. Han spiste hver 2.-3. Time til 7 mnd - og var avhengig av smokk nesten hele tiden ellers. Enormt sugebehov. Ja fysj så grusomt menneske jeg er, som ikke ofret alt av egen mental helse og velvære for å være en perfekt mamma. Jeg oppdrar sannsynligvis en seriemorder med store psykiske problemer Det går fint an å gi tilstrekkelig med nærhet og kos uten å konsekvent stappe puppen i munnen. Anonymkode: 9d76e...0df 18
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei det hadde du ikke, det gir seg rundt tre mnd. Så bra at babyen din "godtok" å bli bært rundt da, siden du nektet å gi det eneste han ville ha 🙄 Anonymkode: 8a7a1...d08 nå vet vi hvorfor så mange mannfolk er så utrolig opptatt med pupper. Dere bare dilla barna deres med å la de ligge på puppen i 24/7. Noen av oss faktisk vil amme for å gi de den beste starten og mat, ikke ha en pupp som belastningsmokk. Heldigvis er det OSS MØDRE som bestemmer hva vi skal bruke puppene til...og nei, du er ikke en bedre mor fordi du latt barna ligge i 5 år med pupp i munnen. Tvert i mot, du gjorde det som var lettest for DEG...og det er å stappe pupp i munnen til babyen med engang den lager lyd. Anonymkode: 3f596...6a9 7
FantasDick Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 Ingen av mine har tatt smokk, flaske, koseklut osv, så de hang i puppen til de var 1 år. Synes det var helt greit, jeg - at de var/er trygge var/er det viktigste. Avvente naturlig da de var litt over året. 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #19 Skrevet 16. august 2018 Heldigvis tok min smokk. Jeg mistrivdes så mye med amming at hadde han ikke godtatt smokk mellom måltidene hadde jeg seriøst gått fra forstanden. Anonymkode: e6d41...050 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #20 Skrevet 16. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt at småbarn som får suge litt på suketter mister lysten til å bli ammet slik at man slipper mase etterhvert og.kan gå helt.over til morsmelkerstatning. Anonymkode: 30e01...7be Regner med at dette er trolling, håper ingen tar dette som et alvorlig ment råd. Anonymkode: f9202...faf 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå