AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Jeg leser beskrivelser og jeg synes beskrivelsene passer veldig bra til stjernetegnet mitt. Har en venninne med samme stjernetegn og vi har mye av de samme utfordringene. Leser om andre stjernetegn og det stemmer jo ofte?? Men jeg har foreløpig ikke forelsket meg i noen som jeg passer i stjertegn med ! Jeg er vekt Har vært forelsket i en fisk, skytt og skropion. Er det den enkle forklaringen på at det ikke klaffer? Anonymkode: 82c61...d93
Gjest Stella Rose Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Jeg er skorpion, og mye av det stemmer på meg, tilfeldig? Ja.
eller Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Det er klart det ikke stemmer. Opium. Bruk sunn fornuft. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Hvordan horoskoper o.l. fungerer og narrer folk er så godt forstått og dokumentert at det rett og slett ikke er noe å lure på. Det er ikke noe å oppriktig tro på, vi vet med sikkerhet at folk synes alle horoskop/beskrivelser av stjernetegn passer like godt på seg selv uansett om det faktisk er deres eget eller ei. Den debatten er død for lengst, for å si det sånn, det er simpel psykologi 101. Det er kun humbug, og det vet man med sikkerhet. Anonymkode: d3f7c...fa8 4
MammaMums Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 Nå er det sånn at det astrologi går ut på; er rett og slett hvordan planetene og jorda sto i forhold til hverandre idet du ble født. Som barn i magen- ligger vi i vann, og er i en atmosfære. Idet vi kommer ut- skifter vi atmosfære- og den atmosfæren vi kommer ut i - og er i, den første måneden særlig, - har altså betydning for hvilket «type» personer vi kan bli. Men, det er såklart ikke bare solen - som er da hovedtegnet og det bak hvilket stjernetegn du er- som har betydning ! Men alle. Og spesielt månen. Hvor månen var i forhold til der du ble født ut i vår atmosfære og stratosfære, er av STOR betydning. Månen styrer over følelsene våre. Og vi er i stor, stir grad styrt av følelsene våre som mennesker såvel som intellektet.. Du er vekt i soltegn, og opplever mye som samsvarer med det som generelt står for vekt. Likevel kan du være «helt annerledes» når det kommer til følelseslivet.. Dette er komplekst og det går inn på Hbor i verden du kom ut hen, når klokka på døgnet og spesifikt på lengdegrad og breddegrad.. Vaskelig å oppsummere dette kort kjente jeg; men jeg prøvde et ærlig forsøk her😅 Jeg syns astrologi er spennede litteratur, og hat lest mye i mange år ☺️ 1
solmåneogstjerner Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 Jeg føler det stemmer på meg, men er likevel sikker på at det er fordi jeg selv har blitt påvirket av det jeg har lest og at jeg på en måte velger ut de tingene som passer. Så jeg tror ikke på horoskoper og stjernetegn, likevel 'passer' en stor del av det. Hadde jeg nå blitt overbevist om at jeg egentlig var født i et annet stjernetegn så hadde det helt sikkert passet like godt. Psykologi rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Håper jeg dere har fått med dere at stjernetegndatoene er flyttet ? Så dere har kanskje nytt tegn. Nei de stemmet ikke. Tenk hvor mange som er født akkurat samme dag og år som deg, men de er flinke til å skrive på en slik måte at alle kan passe inn. Anonymkode: 01e59...a49
Lutetium 71 Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Uranus ble oppdaget av en astronom, og ikke en astrolog. Etter oppdagelsen ble påvirkningen av Uranus etterhvert skrevet inn i horoskopene. Merkelig nok hadde den ingen innvirkning før man visste om den.. ? Samme ting gjentok seg med Neptun, oppdaget av en astronom med god hjelp fra en matematiker. Etterhvert dukket også denne opp på radaren til astrologene. Pluto? Take a wild guess.. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser beskrivelser og jeg synes beskrivelsene passer veldig bra til stjernetegnet mitt. Har en venninne med samme stjernetegn og vi har mye av de samme utfordringene. Leser om andre stjernetegn og det stemmer jo ofte?? Men jeg har foreløpig ikke forelsket meg i noen som jeg passer i stjertegn med ! Jeg er vekt Har vært forelsket i en fisk, skytt og skropion. Er det den enkle forklaringen på at det ikke klaffer? Anonymkode: 82c61...d93 Bare sludder og vås. Anonymkode: 3f390...f2b
Gjest hind Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 Jeg tror ingenting på det, men jeg er akkurat sånn som steinbukken alltid beskrives.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 33 minutter siden, MammaMums skrev: Nå er det sånn at det astrologi går ut på; er rett og slett hvordan planetene og jorda sto i forhold til hverandre idet du ble født. Som barn i magen- ligger vi i vann, og er i en atmosfære. Idet vi kommer ut- skifter vi atmosfære- og den atmosfæren vi kommer ut i - og er i, den første måneden særlig, - har altså betydning for hvilket «type» personer vi kan bli. Men, det er såklart ikke bare solen - som er da hovedtegnet og det bak hvilket stjernetegn du er- som har betydning ! Men alle. Og spesielt månen. Hvor månen var i forhold til der du ble født ut i vår atmosfære og stratosfære, er av STOR betydning. Månen styrer over følelsene våre. Og vi er i stor, stir grad styrt av følelsene våre som mennesker såvel som intellektet.. Du er vekt i soltegn, og opplever mye som samsvarer med det som generelt står for vekt. Likevel kan du være «helt annerledes» når det kommer til følelseslivet.. Dette er komplekst og det går inn på Hbor i verden du kom ut hen, når klokka på døgnet og spesifikt på lengdegrad og breddegrad.. Vaskelig å oppsummere dette kort kjente jeg; men jeg prøvde et ærlig forsøk her😅 Jeg syns astrologi er spennede litteratur, og hat lest mye i mange år ☺️ Dette er noe av det teiteste jeg har lest.. Anonymkode: 8a451...5ae 1
Millimani Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, Lutetium 71 said: Uranus ble oppdaget av en astronom, og ikke en astrolog.Etter oppdagelsen ble påvirkningen av Uranus etterhvert skrevet inn i horoskopene. Merkelig nok hadde den ingen innvirkning før man visste om den.. ?Samme ting gjentok seg med Neptun, oppdaget av en astronom med god hjelp fra en matematiker. Etterhvert dukket også denne opp på radaren til astrologene.Pluto? Take a wild guess.. Man kan ikke skrive inn påvirkninger av noe man ikke har funnet ut. Uranus ble oppdaget i 1781 og Neptun ble oppdaget i 1846 (ifølge Wikipedia).
Lutetium 71 Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 18 minutter siden, Millimani skrev: Man kan ikke skrive inn påvirkninger av noe man ikke har funnet ut. Uranus ble oppdaget i 1781 og Neptun ble oppdaget i 1846 (ifølge Wikipedia). Nei, selvfølgelig kan man ikke det. Fordi astrologi er tull. Men, si at man skulle ta astrologi på alvor, så ville disse manglende planetene ha eksakt samme innvirkningen på folks liv lenge før de ble oppdaget (de har tross alt vært der i milliarder av år). I det minste burde astrologene ha en anelse om at "noe" manglet. Det at de utviser denne etterpåklokskapen er noe av de klareste eksemplene på hva astrologi egentlig går ut på: Bullshit.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 Selvfølgelig stemmer det ikke. Beskrivelsene er jo så vage at alle kan finne noe de kjenner seg igjen i.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #17 Skrevet 15. august 2018 Jeg er tvilling. Ikke som i stjernetegnet altså, jeg har en fysisk tvilling som ble født like etter meg. Vi er helt forskjellige. Vips, der har du beviset på at astrologi ikke er sant. Anonymkode: 0df95...4a5 1
Millimani Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er tvilling. Ikke som i stjernetegnet altså, jeg har en fysisk tvilling som ble født like etter meg. Vi er helt forskjellige. Vips, der har du beviset på at astrologi ikke er sant. Anonymkode: 0df95...4a5 Man arver litt fra mammaen sin og litt fra pappaen sin. Det er da helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå