Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stiller meg selv spørsmål om jeg kan få boliglån uten at jeg egenkapital eller sikkerhet.. Har noen råd å gi til meg. Taes imot med stor takk. Hvor skal jeg begynne for å få boliglån. 

Kan si jeg allerede har prøvd flere metoder, men står stille nå for min del. 

Anonymkode: 74ab2...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du å stille med da? Hva jobber du som og hva er lønnen din? 

Anonymkode: 9acb5...443

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller meg selv spørsmål om jeg kan få boliglån uten at jeg egenkapital eller sikkerhet.. Har noen råd å gi til meg. Taes imot med stor takk. Hvor skal jeg begynne for å få boliglån. 

Snakkes banken

Hjalp en bekjent med det samme, vedkommende sparte og betalte husleie via samme bank i 6 mnd for å vise betalingsviljen sin

Skrevet

Begynn å spare. Om du ikke har egenkapital og ikke kausjonist, tviler jeg på at du får lån. Ved å kunne vise til spareevne og -vilje, får du både penger på konto og noe positivt å vise til i banken.

• Liker 1
Skrevet

Men da må jeg kutte ut nettbanker? Jeg vil ha en bank med kontor jeg kan besøke. Men får jeg boliglån kun å kjøpe tomt? Eller kjøpe bolig til 100.000kr?

Ts

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan noen gi deg fornuftige råd om dette når du ikke tar med noe informasjon om lønn, lønnsutsikter/yrke, alder, hva du har prøvd osv?

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da må jeg kutte ut nettbanker? Jeg vil ha en bank med kontor jeg kan besøke. Men får jeg boliglån kun å kjøpe tomt? Eller kjøpe bolig til 100.000kr?

Ts

til 100.000 kr..... ?

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Begynn med å tenke realistisk. 
Nei, uten sikkerhet eller egenkapital er det minimale sjanser for lån. 
Kjøpe bolig til 100 000 er totalt urealistisk i Norge. De fleste banker krever høyere egenkapital for kjøp av tomt enn bolig. 
Så begynn tenke realistisk. Deretter begynn spare. 

Anonymkode: f2c0b...1e0

• Liker 2
Skrevet
På 16.8.2018 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Kjøpe bolig til 100 000 er totalt urealistisk i Norge. De fleste banker krever høyere egenkapital for kjøp av tomt enn bolig. 

Kan ikke tenke realistisk før banker sier noe til meg.

Skrevet
På 16.8.2018 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har 80.000kr i egenkapital?

Skrevet
På 16.8.2018 den 7.29, Grandidosa83 skrev:

Hvordan kan noen gi deg fornuftige råd om dette når du ikke tar med noe informasjon om lønn, lønnsutsikter/yrke, alder, hva du har prøvd osv?

Fast jobb, tjener 480.000kr. Har passert 30 år.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har 80.000kr i egenkapital?

du sier du ikke har egenkapital.. Har du i det hele tatt lest noe om boligkjøp?? Egenkapitalen avhenger av hvor dyr bolig du skal ha. Med en slik lønn kan du fint spare flere tusen i mnd. Har du ikke rike foreldre må du spare, som de fleste andre av oss. Åpne BSU, sett av faste sparetrekk, opprett gjerne en sparekonto i en annen bank så du ikke ser pengene. Jeg bruker sparesmart.no. Når jeg ikke direkte ser pengene på sparekontoen er det mye lettere å spare.

Anonymkode: d6737...5c1

Skrevet
På 16.8.2018 den 3.38, AnonymBruker skrev:

Ts

Der er lover og regler for hva og til hvem bankene kan låne ut penger til. 

Ingen bank driver saksbehandling via kvinneguiden.  Og ingen bank skal gi lån uten egenkapital og evne til å betjene et lån. Finn deg en bank og  begynn der. 

Anonymkode: 57f61...2df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...