AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 ei! Jeg har nylig fått en positiv graviditetstest. Informerte legen min om dette gjennom en e-konsultasjon, i følge henne var det ikke nødvendig å komme innom før i uke 12 med mindre det oppstod noe spesielt. Usikker på hvor langt jeg er på vei mtp at jeg nettopp har sluttet på p-pillen og dermed ikke komt inn i syklus, men i følge lege skal jeg rekne fra første dag i sist blødning (som da blir bortfallsblødningen som var 28/6). Jeg personlig tror jeg er mindre på vei enn dette. Som førstegangsgravid har jeg flere ting jeg lurer på i mellomtiden. Har startet opp med diverse vitamintilskudd etter å ha lest rundt på Internett. Har også sett at man bør kontakte jordmor og starte oppfølging der. Når gjorde dere dette? Ønsker å ta ultralyd for å fastslå hvor langt jeg er på vei, når bør jeg gå dit (vet at det er fra uke seks og utover, men skal jeg gå utifra min eller legen sin utregning?) Noe mer jeg må tenke på? Har måttet fortelle til flere på jobb at jeg er gravid mtp smittefare. Engster meg mye for at noe skal gå galt. Har foreløbig ingen andre plager enn luft i magen, samt at jeg er blitt veldig gråtelabil. Anonymkode: 5d1aa...a88
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #2 Skrevet 16. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ei! Jeg har nylig fått en positiv graviditetstest. Informerte legen min om dette gjennom en e-konsultasjon, i følge henne var det ikke nødvendig å komme innom før i uke 12 med mindre det oppstod noe spesielt. Usikker på hvor langt jeg er på vei mtp at jeg nettopp har sluttet på p-pillen og dermed ikke komt inn i syklus, men i følge lege skal jeg rekne fra første dag i sist blødning (som da blir bortfallsblødningen som var 28/6). Jeg personlig tror jeg er mindre på vei enn dette. Som førstegangsgravid har jeg flere ting jeg lurer på i mellomtiden. Har startet opp med diverse vitamintilskudd etter å ha lest rundt på Internett. Har også sett at man bør kontakte jordmor og starte oppfølging der. Når gjorde dere dette? Ønsker å ta ultralyd for å fastslå hvor langt jeg er på vei, når bør jeg gå dit (vet at det er fra uke seks og utover, men skal jeg gå utifra min eller legen sin utregning?) Noe mer jeg må tenke på? Har måttet fortelle til flere på jobb at jeg er gravid mtp smittefare. Engster meg mye for at noe skal gå galt. Har foreløbig ingen andre plager enn luft i magen, samt at jeg er blitt veldig gråtelabil. Anonymkode: 5d1aa...a88 Hei Da ville jeg bestilt time hos lege og bedt de måle hch, da kan man vel få en indikasjon på hvor langt du er på vei ut fra tabeller. Bestill så en tidlig (innvendig) privat UL fra uke 6, koster rundt en tusenlapp men det er verdt det. Da kan de måle hvor mange mm det er vokst til, og vite hvor langt du er på vei. Ta innvendig da det er mye enklere å se når det er så bittelite Gratulerer så mye Anonymkode: 7fb3f...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå