Gå til innhold

Fikk avslag på søknad i går. Tilsvarende stilling ble utlyst i dag. Er det vits i å søke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på en stilling som ble utlyst via et bemanningsbyrå for et par uker siden. Den søknaden fikk jeg avslag på i går formiddag. I dag dukket det opp en annonse på Finn for en tilsvarende stilling, via samme bemanningsbyrå, men annen oppdragsgiver. Det er samme person hos bemanningsbyrået som er ansvarlig. 

Dette er en stilling jeg har veldig lyst på, både på grunn av selve jobben/arbeidsoppgaver/arbeidssted og at det er fleksible arbeidstider (man er del av en vikarpool) og muligheter for jobbe mer eller mindre i perioder. Det vil passe godt ved siden av at jeg er i ferd med å starte på et samlingsbasert studie.

Er det noe poeng å søke når jeg fikk avslag sist? 

Anonymkode: 32756...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare søk igjen. Sist fikk de en kandidat som passet forrige arbeidsgiver bedre. 

Anonymkode: 49114...636

• Liker 6
Skrevet

Du fikk kanskje avslaget på forrige søknaden fordi det var noen andre som fikk jobben. Det er bare å søke igjen, og du vet jo ikke før du har prøvd :) 

Anonymkode: b8b53...38a

• Liker 1
Skrevet

Ville søkt igjen, du har ingenting å tape:)

Anonymkode: ecae7...5e3

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Søk! Sist var det tydeligvis en søker som passet bedre til jobben enn deg, det er det ikke nødvendigvis nå.

Skrevet

Søk! 

Men jeg  ville fått noen til å se over søknad og CV just in case, kanskje noen endringer kan gjøre deg mer attraktiv 🙂

• Liker 2
Skrevet

Enig i det noen andre sier. Er nok bare fordi noen andre fikk jobben, ikke fordi du er ukvalifisert. Søk i vei :)

Anonymkode: 5ac99...838

Skrevet

Bare å søke! Kan være at forrige arbeidsgiver fant en bedre kandidat, eller at vedkommende allerede var hos arbeidsgiver.

Anonymkode: b2949...9b9

Skrevet

Klart du bør søke! :) Det kan være mange grunner til at du ikke ble valgt til den første jobben, det trenger ikke å være fordi de mener du ikke passer til en sånn type jobb.

Anonymkode: bc2ed...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...