Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt mange søknader, men får ikke svar/ avslag. Er så vanvittig lei. Er 21 år gammel og en helt "normal" person om jeg kan si det sånn. Andre som sliter med å få seg jobb om dagen? Har dere noen tips evt?

Anonymkode: a75cc...aeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips er å spørre om å få jobbe uten lønn en kort periode, det for å vise hvordan du er og hvordan du jobber. 

Er de fornøyd med deg så vil de ha lettere for å velge deg, du vil også da allerede ha fått det meste av den opplæringen du trenger. Det å lære opp nye ansatte koster som regel en del. 

Får du ikke jobben så får du en fin attest, og i tillegg så har du noe å putte inn på cven. 

Det er også mye enklere å få jobb mens man har en jobb, praksisplass e.l.

Når det gjelder CV, få noen til å se over den. Kanskje trenger den en forbedring. 

Det samme gjelder søknader. 

Ellers så må du bruke folk du kjenner, si at du leter etter jobb. Er du heldig så anbefaler noen deg. 

• Liker 1
Skrevet

Og hvis du har levert inn en søknad så er det lov å plukke opp tlf, skrive mail eller å stikke innom arbeidsplassen for å spørre om søknaden din er blitt vurdert. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Forundret.. skrev:

Et tips er å spørre om å få jobbe uten lønn en kort periode, det for å vise hvordan du er og hvordan du jobber. 

Er de fornøyd med deg så vil de ha lettere for å velge deg, du vil også da allerede ha fått det meste av den opplæringen du trenger. Det å lære opp nye ansatte koster som regel en del. 

Får du ikke jobben så får du en fin attest, og i tillegg så har du noe å putte inn på cven. 

Det er også mye enklere å få jobb mens man har en jobb, praksisplass e.l.

Når det gjelder CV, få noen til å se over den. Kanskje trenger den en forbedring. 

Det samme gjelder søknader. 

Ellers så må du bruke folk du kjenner, si at du leter etter jobb. Er du heldig så anbefaler noen deg. 

17 minutter siden, Forundret.. skrev:

Og hvis du har levert inn en søknad så er det lov å plukke opp tlf, skrive mail eller å stikke innom arbeidsplassen for å spørre om søknaden din er blitt vurdert. 

Tusen takk for mange gode tips!!
Ts

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange gode tips!!
Ts

Bare hyggelig. 

Gjest Lily_88
Skrevet

Er 30, ble arbeidsledig i Mars, så ja, det er dritvanskelig å finne jobb!

Men det viktigste du gjør, er å se over søknaden din og finjustere til hver enkelt firma (ikke masseprodusere). Kanskje få noen til å se over den? Ring og ta kontakt med firma etter sendt søknad, og får du avslag, så ikke bli lei deg! Det er så mange som søker, det er bare å fortsette å prøve 😊

Jeg står opp til samme tid hver dag (ikke helg), får meg en tur eller jogger, dusjer og steller meg, ser etter nye plasser å søke, oppdatere meg på nyheter, lete etter plasser å legge inn en åpen søknad, så er jeg ferdig. Som en slags arbeidsdag. 

Rutinene er viktig å beholde, og jeg vil anbefale deg å ta kontakt med bemanningsbyrå, de vil at du skal ha jobb, og uten de, hadde jeg gått på veggen for lenge siden 😅 Adecco har i allefall fått meg i jobb noen ukers engasjement, men ikke fast jobb. Men de vil virkelig hjelpe deg. Så registrer deg, gå innom fysisk, og gjerne ring på de en gang i blant slik at de ikke glemmer av deg 😃

Lykke til!

Skrevet

- IKKE si at du vil jobbe gratis, virker desperat og useriøst

- Ring, men ha noe konkret å spørre om, ikke bare ring for å mase

- Det averteres statdig for stillinger som assistenter i bhg

- oppsøk vikarbyrå, har personlig hatt god erfaring med Adecco

- skriv en god CV, og åpen søknad , mitt tips: sjekk ut Ramit Sethi sin blogg og videor, genial mann

- bruk linkedin til å utvide nettverk og lese om aktuelle stillinger og selskaper

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Enig med forrige taler, ikke si at du vil jobbe gratis. Det virker desperat, og du signaliserer at arbeidskraften din ikke er verd noe. Fortsett heller å oppsøke bedrifter du vil jobbe for, og vikarbyråer. Sjekk ut CV-nerden og lignende for å få tips til hvordan du skriver CV og søknad.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sendt mange søknader, men får ikke svar/ avslag. Er så vanvittig lei. Er 21 år gammel og en helt "normal" person om jeg kan si det sånn. Andre som sliter med å få seg jobb om dagen? Har dere noen tips evt?

Ta høyere utdanning slik at du har noe kompetanse som arbeidsgiver vil ha

Skrevet

Nei, aldri slitt med det. Fått 70% av jobbene jeg har søkt.

Anonymkode: 854e7...917

Skrevet

Som 21 åring skal du være prioritert hos NAV, hadde fint tatt kontakt der. De har litt virkemiddel å bruke, lønnstilskudd og praksisplass, samt av og til direkte kontakt med arbeidsgivere. 

Registrere deg på nav.no 👍

Anonymkode: 5e2fb...c42

Skrevet

Burde være rimelig lett å skaffe seg jobb nå om du ikke er kresen. Bare 4,3% arbeidsledighet nå. 

Anonymkode: c925d...cc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...