AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Fikk først en inkassovarsel, betate ikke, glemte den helt. Så fikk jeg betalingsoppfordring nummer 1, som hadde frist 10.8, betalte ikke, så samme betalingsoppfordring som ble sendt på nytt, men den har frist 18.8, og den betalte jeg idag. Vil dette si at jeg har betalt og at den saken er over nå? Hvorfor sender de lik betalingsoppfordring to dager? Står jo 14 dager frist på den første betaligsoppfordringen, så sender de en ny med 7 dager ekstra. Anonymkode: 4ccb4...2c4
Brimi Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Ja, saken er over nå. Hvorfor de gjør slikt aner jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 32 minutter siden, isw skrev: Sjekk at du ikke har to ulike krav. Hva mener du? Prisen er den samme. Saksnr er annerledes. Anonymkode: 4ccb4...2c4
TheGirlWhoWaited Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du? Prisen er den samme. Saksnr er annerledes. Anonymkode: 4ccb4...2c4 Saksnummer er annerledes? Da er det altså TO forskjellige saker, noe som også kan forklare betalingsoppfordringene som har kommet dobbelt. Nå må du ringe firmaet som har ansvaret for denne betalingsoppfordringen (inkassovarselet) for å undersøke hvordan saken(e) ligger an... 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du? Prisen er den samme. Saksnr er annerledes. Anonymkode: 4ccb4...2c4 Ring og snakk med firmaet/firmaene som har sendt regningene. Spør hvordan det ligger an; si som sant er at du ikke er helt ajour. Om det da er en regning som har forfalt, men ennå ikke er sendt til inkasso, får du oftest noen dager på deg til å ordne opp. Anonymkode: 43794...100
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 14 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Saksnummer er annerledes? Da er det altså TO forskjellige saker, noe som også kan forklare betalingsoppfordringene som har kommet dobbelt. Nå må du ringe firmaet som har ansvaret for denne betalingsoppfordringen (inkassovarselet) for å undersøke hvordan saken(e) ligger an... Det er SAMME sak, men alle papirer som dem sender ut har forskjellig saksnr. Det er forskjellig saksnr på min første faktura og betalingsoppfordringen. Anonymkode: 4ccb4...2c4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring og snakk med firmaet/firmaene som har sendt regningene. Spør hvordan det ligger an; si som sant er at du ikke er helt ajour. Om det da er en regning som har forfalt, men ennå ikke er sendt til inkasso, får du oftest noen dager på deg til å ordne opp. Anonymkode: 43794...100 Hva mener du? Det står jo tydelig at fristen er 18.8? Den første var 10.8. Men tydelig at de har sendt ut advarsel nr 2 her. Anonymkode: 4ccb4...2c4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Bare ring dem, så er du helt sikker inkasso er skummelt å få, men de pleier å være veldig greie med folk som prøver å gjøre opp for seg, bare ring og få dobbeltsjekka om det er noe mer krøll, eller om alt er i orden nå - det ville jeg gjort. Anonymkode: 8c714...9e9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Hvorfor kan du ikke bare ringe dem? Vi er ikke synske! Anonymkode: 9f89d...363 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare ring dem, så er du helt sikker inkasso er skummelt å få, men de pleier å være veldig greie med folk som prøver å gjøre opp for seg, bare ring og få dobbeltsjekka om det er noe mer krøll, eller om alt er i orden nå - det ville jeg gjort. Anonymkode: 8c714...9e9 Ringe for? Det står jo klart og tydelig 18.8 på den siste faktureaen Anonymkode: 4ccb4...2c4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringe for? Det står jo klart og tydelig 18.8 på den siste faktureaen Anonymkode: 4ccb4...2c4 Du lurer jo tydeligvis på noe siden du spør her. Vi kan selvfølgelig ikke gi deg et svar og derfor må du ringe. Om du ikke lurer på noe så kan du jo bare glemme hele saken. Anonymkode: fc34a...7c1 5
Illuminatum Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er SAMME sak, men alle papirer som dem sender ut har forskjellig saksnr. Det er forskjellig saksnr på min første faktura og betalingsoppfordringen. Anonymkode: 4ccb4...2c4 Alle papirer fra inkassoselskap vil vel ha samme saksnr? Selvsagt har de forskjellig dokument eller journalnummer, men saksnummer bør vel være likt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringe for? Det står jo klart og tydelig 18.8 på den siste faktureaen Anonymkode: 4ccb4...2c4 Tør du ikke å ringe? Hvis du mener dette er så åpenbart ser jeg ikke hvorfor du har opprettet tråden i det hele tatt. Anonymkode: c68a6...332 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 Hvis du vil være 100% sikker på at du ikke får en inkassosak så ringer du og sjekker. Hvis det er helt greit for deg at dette kanskje, muligens, blir en inkassosak så ringer du ikke, og venter og ser hva som skjer. Kanskje det er opprettet 2 saker ved en feil, men mest sannsynlig har nytt saksnummer erstattet alle gamle saksnummer. Dette bruker forresten å stå på fakturaen, "faktura erstatter fakturanr xxx". Anonymkode: 6b4b2...7d1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringe for? Det står jo klart og tydelig 18.8 på den siste faktureaen Anonymkode: 4ccb4...2c4 Så - om du er så bombesikker selv, hva spør du da egentlig om her på KG.......? De eneste som kan gi deg korrekt svar på om det er noe mer som hefter på deg eller ei - er inkassoselskapet. For egen del ville dette med ulike saksnumre vært ei bekymring, og noe jeg ville fått dobbeltsjekka for å være bombesikker - som gjøres enkelt med en kjapp telefon. Men, men.... Anonymkode: 8c714...9e9
Million Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk først en inkassovarsel, betate ikke, glemte den helt. Så fikk jeg betalingsoppfordring nummer 1, som hadde frist 10.8, betalte ikke, så samme betalingsoppfordring som ble sendt på nytt, men den har frist 18.8, og den betalte jeg idag. Vil dette si at jeg har betalt og at den saken er over nå? Hvorfor sender de lik betalingsoppfordring to dager? Står jo 14 dager frist på den første betaligsoppfordringen, så sender de en ny med 7 dager ekstra. Anonymkode: 4ccb4...2c4 Jeg synes det høres ut som to forskjellige saker. Så rørete og surrete du høres ut til å være med regningsbetalingene dine, så ville jeg ringt selskapet og spurt: "Har jeg noe mer utestående hos dere? Har jeg mer enn èn sak? Betalte X kroner i dag, er alt dekket da eller er det noe mer jeg skylder?"
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 Enkelt og greit: Hvis det er forskjellig saksnummer på betalingsoppfordringene, så er det to saker hos inkassoselskapet. Fakturanummeret på den opprinnelige fakturaen har ingenting med saksnummeret hos inkassoselskapet å gjøre, hver faktura blir registrert som en sak. Mvh inkassoansatt Anonymkode: 74ff5...b6d 1
TheGirlWhoWaited Skrevet 16. august 2018 #19 Skrevet 16. august 2018 Så at du skrev inn på KG var altså ikke fordi du egentlig lurte på noe? Du visste allerede svaret, så derfor imøtekommer du alle tilbakemeldinger du får med ting du allerede "vet"? Eller … for å være sikker, så ringer du firmaet og spør hvordan status er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå