jordbær Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Har hatt en diskusjon med samboeren min, som er ansatt i REMA 1000 Norge, om hvorfor jeg heller handler andre plass enn på REMA. Min mening er; REMA har dårlig kvalitet på frukt/grønt og noe dårlig ferskvare. Hvorfor handler ikke dere der?
Gjest Ninakanin Skrevet 11. mars 2005 #3 Skrevet 11. mars 2005 Når jeg så tittelen på innlegget tenkte jeg "hm, der vil jeg inn og skrive at jeg ikke handler der hovedsakelig på grunn av det dårlige frukt og grønnsakutvalget. Og så kom jeg på at jeg heller ikke liker kvaliteten på mange av billigproduktene dems, sånn som taco-tingene og sånn..
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #4 Skrevet 11. mars 2005 Frukt/grønt avd. til Rema er en skandale. Dårlig vareutvalg. Selger ikke Q melk. Butikkene er ofte skitne, renhold prioriteres ikke.
Grooo Skrevet 11. mars 2005 #5 Skrevet 11. mars 2005 Hovedgrunnen er at det alltid har vært "upraktisk" for meg å handle på REMA, på alle de stedene jeg har bodd har REMA vært "langt unna" og derfor ikke et alternativ. HAr derfor handlet mer hos andre kjeder, og funnet ut at jeg liker dem. Om det hadde vært slik om jeg hadde blitt bedre kjent med REMA fra starten vet jeg ikke... Var forresten på REMA i går, og her har de veldig fine frukt/grønt på REMA så det var ikke noe å klage på i den avdelingen i alle fall.
Dødspingvinen Skrevet 11. mars 2005 #6 Skrevet 11. mars 2005 Jeg pleide alltid å handle der før, men jeg har i ettertid hatt noen dårlige erfaringer med ting kjøpt der, da spesielt frukt og grønnsaker (poteter som var råtne i posen etc). Så kom det en Kiwi-butikk som er mye nærmere meg, hvor det finnes flust med billige first price varer. Da ble det ganske naturlig at jeg skiftet butikk.
Lillesøster Skrevet 11. mars 2005 #7 Skrevet 11. mars 2005 Frukt/grønt avd. til Rema er en skandale. Dårlig vareutvalg. Selger ikke Q melk. Butikkene er ofte skitne, renhold prioriteres ikke. jeg handler på rema 1000. Der har de q- melk. Nydelig frukt. Rent og pent og godt utvalg. :jenta mot strømmen:
Nella Skrevet 11. mars 2005 #8 Skrevet 11. mars 2005 Rett nedenfor der jeg bor har vi en stor rema1000 butikk. Den er faktisk veldig fin og stor. Ved sidenav der ligger meny og rimi så jeg har alt jeg trenger på et sted. Handler heller ikke frukt/grønt på rema eller ferskvarer, men skal jeg bake mye og ha mye tørrvarer så kjøper jeg det der for det er mye rimeligere. I den butikken har de også fast tilbud på 4*1.5 liter cola light så det kjøpes inn der. Ferskvarene handles inn på meny. Og rimi bruker jeg aldri. Syns den er verre en rema også. For meg så utfyller rema1000 og meny hverandre greit til vår handel.
Gjest Ninakanin Skrevet 11. mars 2005 #9 Skrevet 11. mars 2005 ja de remaene jeg har i området er også skitne.. men sånn varierer nok fra butikk til butikk.
Arkana Skrevet 11. mars 2005 #10 Skrevet 11. mars 2005 jeg handler på rema 1000. Der har de q- melk. Nydelig frukt. Rent og pent og godt utvalg. :jenta mot strømmen: Samme på "vår" Rema. Jeg handler basisvarer der, og resten på Ultra. Frukt og grønnsaker i nærmeste innvandrerforretning (billig, og mye bedre utvalg enn noen annen dagligvarebutikk).
Nella Skrevet 11. mars 2005 #11 Skrevet 11. mars 2005 Enig med Arkana ang frukt og grønt. Innvandrerbutikkene er geniale på det området. Og på krydder. Mye billigere det også. Bruker de masse også på sånt..
aline Skrevet 11. mars 2005 #12 Skrevet 11. mars 2005 jeg har coops prix, bunnpris, rimi og maxi i nærmeste nærhet, skulle jeg handlet på rema 1000 måtte jeg drasset med varene lenger en nødvendig og gått forbi butikker med like bra-bedre utvalg og priser. hadde det vært rema 1000 som lå på hjørnet, så hadde jeg sikkert handlet der oftere. så for min del, tilgjengelighet.
Gjest Lea Skrevet 11. mars 2005 #13 Skrevet 11. mars 2005 "Storhandelen" tar jeg gjerne på Rema 1000. Her jeg bor er det en stor og innholdsrik Rema-butikk. Har ikke sett noe galt i frukt/grøntavdelingen heller. Men nærbutikken min er Rimi, så småhandlingen tar jeg der. En liten, nedslitt butikk med elendig utvalg. I hengene handler vi gjerne på Meny, Spar eller noe sånt. Så de gangene jeg IKKE handler på Rema er det fordi: 1. Enklere/raskere å komme seg på Rimi. 2. Er ute etter litt andre varer og ferskvaredisk. Men jeg merker at det er mye billigere å gjøre storhandel på Rema 1000 enn på i de andre butikkene. Blant annet er kjøtt billigere, fordi de ikke har bare Gilde. Pålegg o.l. er også rimeligere.
Gjest elfridah Skrevet 12. mars 2005 #14 Skrevet 12. mars 2005 dessverre er rema 1000 nærmeste matbutikk for meg liker dem ikke pga er bare utlendinger som jobber der, altfor høy temperatur i kjøledisken (for varmt altså) halvråtne grønnsaker og frukt rotete
Kittykat Skrevet 12. mars 2005 #15 Skrevet 12. mars 2005 Vi handler på rema 1000. De har et godt utvalg av billige og gode varer som frukt, kjøttvarer, melk, brød, pålegg...... Men desverre så ligger den et stykke unna, men samboeren min har rema 1000 rett ved siden av jobben sin. Det som ligger nærmest oss er Safari og Mega og der handler vi så mange billigprodukter som vi kan ( xp, first price.... ) Men rema 1000 er ikke noe dårlig i det hele tatt.
Gjest asani Skrevet 12. mars 2005 #16 Skrevet 12. mars 2005 rema har bare ekle brød (bortsett fra lindberg-brødet) og de selger bakervarer som wienerbrød og skolebrød i åpne kurver som folk kan klå på og fluer legge egg og drite på :o
Brunhilde Skrevet 12. mars 2005 #17 Skrevet 12. mars 2005 dessverre er rema 1000 nærmeste matbutikk for meg liker dem ikke pga er bare utlendinger som jobber der, altfor høy temperatur i kjøledisken (for varmt altså) halvråtne grønnsaker og frukt rotete Jeg kan forstå at du reagerer på høy temperatur i kjøledisken, det bør du melde fra om til mattilsynet. Men at det er "bare utlendinger" som jobber der? Si meg, er du en av de som hyler opp om utlendinger som "bare går på sosialen" også? DET er nemlig alternativet hvis de ikke får jobb! Jeg handler på Rema1000 fordi de har byens beste og hyggeligste betjening. Det er rent og pent og lett å finne frem og de er utrolig nøye på at frukt og grønt skal ha god kvalitet. Dessuten har "min" Rema1000 billig og god frossen kjøttdeig fra Botswana!
Gjest Embla s Skrevet 12. mars 2005 #18 Skrevet 12. mars 2005 Jeg handler masse basis-varer på Rema 1000, fordi det ligger en stor, fin butikk langs min vei Betjeningen der er veldig hyggelig og det teller også litt! Brød prøver jeg å kjøpe andre steder, det samme med frukt/grønt og mat utenom basic.
Chihiro Skrevet 12. mars 2005 #19 Skrevet 12. mars 2005 Vi handler det meste til hverdags på Rema. Har en Spar-butikk enda nærmere, men den er liten, kronglete og dyr. Merker stor forskjell på sluttsummen om du handler på Rema. Remabutikken "vår" har en helt ok frukt/grønt avdeling, synes kvaliteten og utvalget har bedret seg veldig de siste årene. Dessuten har de Nordfjord kjøtt (rimelig og bra) og 5-pk kyllingfileter til en overkommelig penge. Enig i at brødene er dårlige, men vi kjøper bare melblanding til brødbakemaskinen. Hermetikken (f.eks. hakkede tomater) er heller ikke noe å skryte av, den kjøper jeg på Spar. Skal jeg ha noe litt mer spesielt til helgen, går jeg helst på Meny.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2005 #20 Skrevet 12. mars 2005 Handler endel der, men jeg synes de har få tilbud... dårlig utvalg..og det blir så lite spennende å gå der. Jeg liker å handle ..og likerå se på nye ting og tilbud og sånn, men føler det blir veldig lite av det på rema desverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå